March 18, 2004
Jaha, då går man första året på gymnasiet. Linjen är natur.
Idag fick vi information om de individuella valen för vårterminen.
Jag hade väntat mig en massa intressanta kurser, som man verkligen känner att man har nytta av.
Istället fick vi dessa att välja på:
Bild(50p) "Vi skulle få ett tema, och sedan arbeta på ett "problemorienterat sätt" för att lösa uppgiften" ehh?
Slutsats: Fingrarna i halsen.
Konsthistoria(50p) Detta vet väl de flesta vad det är.
Småföretagande A(50p) "Lär dig hur man startar ett företag, och hur man driver det"
EU -Vem bryr sig?(50p) "Fördjupningskurs med EU som ämne. Lär dig vad som egentligen händer nere i Europa där EU styrs. Hur påverkar detta Sverige?"
Okej, känns som man inte redan vet tillräckligt?
Körsång(50p) Ja, körsång...Sjunga...
Friskvård och olycksfallsvård(50p) "Lär dig ta hand om din kropp. Skratta och bli äldre" Hjälp! De två flummigaste lärarna jag sett på länge. Våga?
Jaha, då var det slut på valbara kurser. Inte direkt vad jag hade väntat mig. Är det sånt här man ska läsa på natur?
Då har jag missuppfattat hela linjen. Det värsta är att jag MÅSTE välja en av dem.
Sedan lite tyst på slutet av informationen lägger de till: "Skriv till om ni eventuellt vill ha någon datakurs.
Har ni tur kan vi få fram en lärare som kan undervisa i något"
WTF?!? Jag och större delen av klassen kom dit för just datakurser. "Eventuellt om vi får tag på en lärare" 👿
Kan också tillägga att det tyvärr hade försvunnit en trevlig valbar kurs från förra året, "Afromusik" :cy:
Seriöst? Vad är det för skola jag går på? Sen terminen började har vi haft
säkert mer än 10 olika scheman. Förvirrande? Näää inte alls.
Känns nästan bra att jag ska byta skola inför år 2.
Ahhh friskola, inget statligt skit utan pengar 😉
Slutsats: Jag går på en skitskola.
Hur var det för dig på gymnasiet? Fick du också välja på en massa konstiga kurser som inte alls har något att göra med linjen du valt?
March 18, 2004
Adam wrote: Jag hade valt Småföretagande...
Jag gick den och den va lätt.. 🙂Om du vet att det är utbud och efterfrågan som styr priset på en vara så kommer du långt... 😉
Jo det lutar åt den, även fast jag egentligen inte är så intresserad...
Funderar också på att ta körsång. Verkligen försöka sjunga så fel och falskt man kan göra. Se om man får ett G
May 7, 2004
Vi hade ett rätt trevligt urval av kurser. Jag skulle ha valt bild i ditt fall. Det är en enkel kurs. Bara måla lite 😀
Inom individuellt val så har jag läst Bild, Musik B, Musicfactory och håller nu på att läsa Programmering C.
Vad är det för skola du läser i egentligen?
November 29, 2003
När jag gick i skolan kunde man välja ECDL ASP Webbdesign. Det var nog det enda datorrelaterade sakerna.
1:a året valde jag bild, det var så tråkigt så jag gick typ 5-6ggr totalt, resten av tiden tillbringade jag hemma vid datorn.
2:a året webbdesign, rätt givande.
3:e året ECDL synd att jag tog det så oseriöst, fixade G sen var jag resten hemma eller satt i skolan och irkkade. 🙁
Ångrar nu att jag gjorde som jag gjorde, hade jag fått valt om hade det sett ut så här.
1:a året Webbdesign
2:a året ASP
3:e året ECDL tagit alla lektioner seriöst.
March 18, 2004
DexiL wrote: Vi hade ett rätt trevligt urval av kurser. Jag skulle ha valt bild i ditt fall. Det är en enkel kurs. Bara måla lite 😀
Inom individuellt val så har jag läst Bild, Musik B, Musicfactory och håller nu på att läsa Programmering C.
Vad är det för skola du läser i egentligen?
Bruksgymnasiet i Gimo. Skolan är väl trevlig och så, men det känns nästan som ledningen bara flummar.
Har typ ingen koll alls. :arg:
January 5, 2002
Vad är det för jävla skitskola som har ett så knapert utbud? Själv får jag välja mellan cirka hundra olika kurser - i fjol blev det rättskunskap och internationell ekonomi och i år är det CAE och kriminologi. Totalt 200p.
December 5, 2001
Kommer inte ihåg vad vi hade att välja på, men jag hade elektronik första året och programmering andra året med en lärare som inte kunde nånting om programmering. När kursen var slut kunde nästan ingen något om programmering (förutom en som kunde det redan innan) och alla utom en (en tjej) fick MVG. Det komiska var att hon var den som var mest engegerad.
May 7, 2004
Sardaukar wrote: Kommer inte ihåg vad vi hade att välja på, men jag hade elektronik första året och programmering andra året med en lärare som inte kunde nånting om programmering. När kursen var slut kunde nästan ingen något om programmering (förutom en som kunde det redan innan) och alla utom en (en tjej) fick MVG. Det komiska var att hon var den som var mest engegerad.
Åh, en tjej som är insatt i programmering? Ge henne till mig. :bgrin:
2 Guest(s)