July 8, 2001
trevligt med RC bilar! jag har en Inferno MP-6 som jag lekte med för ett tag sedan men det har blivit mindre i och med att datorn tagit över 🙁
jag vet inte rikigt hur mycket bättre bilen blir med krängningsarmar, men kan tänka mig att det är ganska marginellt för en amatör 🙂
usch, nu gjorde du mig sjukt sugen på att damma av bilen inför sommaren 😀
men jag måste fixa servot till gasen.. den e helt damp.. 😕
har du någe tips på ett starkt och tåligt servo? mitt verkar va för klent..
January 3, 2003
Jag har en Inferno MP6 "International" med alla värsting-tillbehör... tyckte inte skillnaden blev så stor på lösgrus men på underlag där greppen var ganska bra gjorde den ganska stor skillnad... Beror kanske också på vad man har för en motor... Jag har en OS Max 21RZ-V99 vilken ger max fart och effekt så att jag kan tänka mig att den skulle bli mer överstyrd i utgången av kurvorna om man gasar för mycket (Har små tendenser även med krängningshämmare på). Men å andra sidan vet jag inte hur MP 7.5 är att köra.. den kanske är bättre balanserad? Men om du funderar på att köpa så tycker jag difinitivt att du skall köpa till både fram o bak eftersom det brukar ge en mer stabil bil.. Men det viktigaste är att man har bra däck för sitt underlag!
November 8, 2002
Chris King wrote: Jag har en Inferno MP6 "International" med alla värsting-tillbehör... tyckte inte skillnaden blev så stor på lösgrus men på underlag där greppen var ganska bra gjorde den ganska stor skillnad... Beror kanske också på vad man har för en motor... Jag har en OS Max 21RZ-V99 vilken ger max fart och effekt så att jag kan tänka mig att den skulle bli mer överstyrd i utgången av kurvorna om man gasar för mycket (Har små tendenser även med krängningshämmare på). Men å andra sidan vet jag inte hur MP 7.5 är att köra.. den kanske är bättre balanserad? Men om du funderar på att köpa så tycker jag difinitivt att du skall köpa till både fram o bak eftersom det brukar ge en mer stabil bil.. Men det viktigaste är att man har bra däck för sitt underlag!
tack för tipsen! jag kör blandat asfalt-grus-allmän offrod (bana).. kör med bulldog däck som jag tycker ger bra fäste på dem flesta underlag =D
Var å inhandlade ett nytt drev till infernon igår också, ett 16kugg istället för orginal 13.. så nu ska de väl bli bra mkt bättre toppfart. Skulle inte förvåna mig om den gör runt 80km/h med det nya drevet..
Har du Fioroni special parts i din med? dem där diffarna dreglar man ju lite över... synd att de kostar 2000kr st å att man behöver tre st bara 😉
Tycker generellt att inferno mp 7.5 sports (min bil) känns väldigt bra balanserad, även när hjulen spinner lös på den, det är lätt att styra upp en fyrhjulsspinn. Fast i höga hastigheter på asfalt så blir den ofta väldigt känslig för rattrörelser och är man lite oförsiktig så släpper greppet om vägen våldsamt. Rätt vanligt antar jag då den egentligen inte är byggd för at köras on-road med..
bah! nu ska jag montera 16-kuggs drevet på den så jag kan upp på grusplanen imorgon å testa hur snabbt den går 😉
kul att det finns lite folk som håller på med rc här inne! btw, jag flyger och kör även båt =D
November 8, 2002
gillbert wrote: trevligt med RC bilar! jag har en Inferno MP-6 som jag lekte med för ett tag sedan men det har blivit mindre i och med att datorn tagit över 🙁
jag vet inte rikigt hur mycket bättre bilen blir med krängningsarmar, men kan tänka mig att det är ganska marginellt för en amatör 🙂
usch, nu gjorde du mig sjukt sugen på att damma av bilen inför sommaren 😀
men jag måste fixa servot till gasen.. den e helt damp.. 😕
har du någe tips på ett starkt och tåligt servo? mitt verkar va för klent..
ja men gör så, ta å damma av den! 😉 det är ju superkul att vara ute å bränna med lhög nitrohalt i soppan hehe
när kom den här mp 6 ut? jag är inte så inne på det här med bilar, är nybörjare. egentlien så är jag ju flygare så..
November 16, 2002
fasen denna tråd missa jag helt jag har jue en MP-6 som står stilla för att dragstarten till min motor har pajjat och min klumpiga bror drog jue av hatten till en av skruvarna i motorblocket
jo jag har krängningshämmarstag på den och det hjälper faktiskt mer änn vad man tror ,den blir lättare att styra och får en stabilare gång
här e min fina lilla bil
[Image Can Not Be Found]
October 27, 2001
Jag köpte en bensinare av min granne, ett stycke HÖDR. Tokbilligt, eftersom han inte kunde så mkt om bilar 😛 (1000kr) för en fullt utrustad bil som går att jämföra med inferno buggarna..
Jag har ett antal el-bilar också, fast bensinaren är mkt roligare.
Jag passar på att berätta lite historier om bensin-bils-äventyr:
Jag var ute och körde på en grusplan med gillbert, så tänkte jag köra full fart och lägga en bred-sladd i kanten av grus-fotbollsplanen. Men på något jaeffla vänster lyckades chippet i mottagaren hoppa ur så bilen rusade rätt ut i skogen 🙂
En annan gång körde jag i lite för högt gräs och tydligen hade motorn hamnat på sned så huvuddrevet som var gjort av plast maldes ner 😛 då kunde man hålla sig för skratt... eftersom HÖDR är totalt okänt märke. Men efter lite research och ett antal mail senare hittade jag en butik i norge och inhandlade ett metall drev istället.
Det är krängningshämmare på min och jag orkar inte testa utan, jag kan ju bara gissa att landningar efter hopp och liknande kan sluta värre utan den lilla armen.
July 8, 2001
PaiN wrote: Jag passar på att berätta lite historier om bensin-bils-äventyr:
Jag var ute och körde på en grusplan med gillbert, så tänkte jag köra full fart och lägga en bred-sladd i kanten av grus-fotbollsplanen. Men på något jaeffla vänster lyckades chippet i mottagaren hoppa ur så bilen rusade rätt ut i skogen 🙂
trevliga minnen 😀
Metz: jag kan försöka få fram lite bilder på min å painis bilar.
PaiN jag befaller dig att fixa kamera!
June 28, 2001
fan jag hadde en fräck rc bil som gick på batteri, ganska snabb endå.
men det gick bara inte att styra den, minsta svängen och däcken på framhjulen krängdes av och bilen flög ut i diket.
jävligt synd, älskade den bilen när jag var liten, och så lite glädje jag fick ur den.
stör mig fortfarande på det altså.
October 27, 2001
Mind, limma/klistra på gummit på fälgen. 🙂
Jag grävde fram lite äldre bilder på några bilar. Dendaer med blåa-fälgar är gillberts.
BiLdeR och ViDeO-kLiPp(KliCk)
November 16, 2002
Öwall wrote: [quote=Metz]najs najs Pain 😀 😀 😀 ska fixa lite bilder på min mini-z som ni ska få se oxå =)
mini-z? är inte det en sån där ultraliten?? typ tio cm eller nåt??
Jag har en räsersnabb tamiya mini
joda öwall det stämmer bra men det beror lite på skalen oxå för en del e längre än andra 😀
som t.ex audi skalet e två centimeter kortare änn merca sklaet
här kommer en bild
[Image Can Not Be Found]
btw det finns fler bilder under min WWW 😀 😀
October 27, 2001
d'ojj, nu blir jag sugen på att skaffa mini-z. När de va nya och jag höll på med rc bilar kostade de ju lika mycket som de "stora" så då var det inte tal om att köpa en sådan. Hur mycket kostar de idag?
metz, snygga bilar 🙂
OT till metz: ...jahaa
1 Guest(s)