December 15, 2002
Har alltid tyckt att man ska behöva göra om sitt förarprov vid en viss ålder. När ska de bli verklighet tro?
September 13, 2002
alla över 50 borde få skicka in intyg på att mnan e frisk å kan se bra vart 10nde år, alla över 70 borde få göra det vart 3 år
eller att läkare förbjuder gamla som inte klarar det att köra.
min morfar blir man rädd av att se i trafiken ibland, tokiga omkörnoingar, hög fart, taskig koll på vägmärken etc... å han e 74 bast
December 18, 2002
Min gammel morfar skulle ha fyllt 93år alldelens nyligt.. men han somnade in en vecka innan =(
Han har iaf singel krockat x 3..
under 2års tid.. runt 80års åldern, aja var juh rätt liten då för 10år sen =P
Samma typ av bil varenda gång... nån orange oldies bil... hummmmm ful var den =D
aja han blev av med körkortet =P
November 26, 2002
coalan wrote: [quote=TERdON]Stod ju i artikeln att det varit is på framrutan. Då kvittar det om du är 30 eller 80, du ser inte ut oavsett...
nämen en som är trettio ser det innan dom sätter sig i bilen
det är inte mycket is som krävs för att man ska bländas av solen.
vi tog farfars bil för nån vecka sen =)
"stela gamla gubbar ska inte köra bil"
November 22, 2001
Marcan- wrote: [quote=Jerry]Hmph... alla killar mellan 18 och 30 borde vara övervakade när de kör.
Precis. Är de inte de som orsakar mest olyckor i trafiken?
Förmodligen, eftersom vi kör rejält mycket mer än övriga åldersgrupper.
Räknar man på olyckor per mil e det helt annorlunda.
November 4, 2001
mitt förslag är att man varje år är skyldig att själv bekosta en "lektion" hos en autentiserad trafikskola. På det viset behöver det inte kosta samhället några pengar och det är inte överdrivet jobbigt att ta en lektion.
På lektionen ska "läraren" helt enkelt kontrollera ifall personen i fråga kan ha kvar körkortet. Uppstår värre fel blir personen skyldig att ta ett antal lektioner innan han åter får köra själv.
Som det är idag fungerar inte .vilka idioter som helst får köra bil.
usch
2 Guest(s)