April 18, 2003
coalan wrote: [quote=TERdON]Stod ju i artikeln att det varit is på framrutan. Då kvittar det om du är 30 eller 80, du ser inte ut oavsett...
nämen en som är trettio ser det innan dom sätter sig i bilen
Du kör ju uppenbarligen inte mkt bil verkar det som. Kommer det nån åkandes med en bil som ser ut som en pansarvagn med en liten skottglugg uppskrapad på framrutan så i nio fall av tio så är det en kille mellan 18 och 30 som är för lat för att skrapa allla rutor.
Sen har vi ju även problemet med att rutorna slår igen på insidan efter att man skrapat dom och börjat köra iväg. Det verkar som om folk inte upptäckt att AC:n som ju finns i så gott som alla bilar idag tar bort den imman på en gång.
July 9, 2003
TERdON wrote: Stod ju i artikeln att det varit is på framrutan. Då kvittar det om du är 30 eller 80, du ser inte ut oavsett...
Jag har starkt förmig att det är olagligt att inte skrapa hela rutan... då har man ju inte fullgod sikt därför borde det vara vårdslöshet i trafik.... rätta mig om jag minns fel.....
December 5, 2002
Det kan nog vara bra med kontroll för gamla människor.
För ungefär 2 veckor sedan stannade en tant och frågade mig och några till om vi kunde köra in hennes bil på gården.
Ingen hade körkort så hon försökte parkera på gatan istället.
Först ställde hon 80 cm från trottoaren och undrade om hon kunde stå så.
Sen började hon köra upp på trottoaren och varva som s-tan, lyckades få växeln att hoppa ur, sedan fick en av oss dirigera in henne på rutan.
Hon var nog inte så lämplig att ha i trafiken nej :cy:
3 Guest(s)