Inför CL finalen i fotboll, tvsändning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inför CL finalen i fotboll, tvsändning
Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
sp_UserOfflineSmall Offline
1138830
May 24, 2007 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Matchen höll verkligen ingen kvalité och jag tyckte att trycket från läktaren uteblev, kändes mer som att man kollade på BP mot Gefle...

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1139059
May 25, 2007 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Malkovic wrote: Matchen höll verkligen ingen kvalité och jag tyckte att trycket från läktaren uteblev, kändes mer som att man kollade på BP mot Gefle...

Jämför ALDRIG någonsin svensk fotboll med europeisk toppfotboll. Det är ett hån mot fotbollen och straffbart. Kan nämna att svensk klubbfotboll klassas som en av de sämsta i europa, typ i klass med island. Skulle tippa att ett korplag från Italien el England skulle piska både Gefle och BP 🙂

/Dani

TJeKov.se
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 207
1139060
May 25, 2007 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Malkovic]Matchen höll verkligen ingen kvalité och jag tyckte att trycket från läktaren uteblev, kändes mer som att man kollade på BP mot Gefle...

Jämför ALDRIG någonsin svensk fotboll med europeisk toppfotboll. Det är ett hån mot fotbollen och straffbart. Kan nämna att svensk klubbfotboll klassas som en av de sämsta i europa, typ i klass med island. Skulle tippa att ett korplag från Italien el England skulle piska både Gefle och BP 🙂

/Dani

mycket sant! avskyr verkligen allsvenskan...

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
1139080
May 25, 2007 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Dani om du nu kallar det toppfotboll det som visades i onsdags så föreslår jag att du kollar på mer fotboll. Matchen hade ingen karaktär och i och med det långa avståndet mellan plan och läktare så uteblev den känslan som borde funnits där.

Förvövrigt hatar även jag allsvenskan... Men har svårt att se att motsvarande korplag skulle slå något allsvenskt lag, möjligen DIF 🙂

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1139108
May 25, 2007 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Malkovic wrote: Dani om du nu kallar det toppfotboll det som visades i onsdags så föreslår jag att du kollar på mer fotboll. Matchen hade ingen karaktär och i och med det långa avståndet mellan plan och läktare så uteblev den känslan som borde funnits där.

Förvövrigt hatar även jag allsvenskan... Men har svårt att se att motsvarande korplag skulle slå något allsvenskt lag, möjligen DIF 🙂

Bara för det är toppfotboll innebär det inte att det är en välspelad match.

Vad är CL-finalen om inte toppfotboll även om den inte var speciellt välspelad? Större inom klubblagsturnering blir det inte.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1139116
May 25, 2007 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Taktiskt sett var det en välspelad match.
Kaka hade inte så mycket att säga till om när han hade Macherano och Xabi Alonso på sig.
Pennant kom fram på kanten som Benitez tänkt sig men slarvar i slutpassen som vanligt.
Ancelotti litade på Inzaghi målfarlighet i straffområden som visade sig stämma.
Gerrard fick inte dom ytorna han behövde för att understöda Kuyt av Pirlo och Ambrosini.

Underhållningsvärdet var lågt men en välspelad match om man ser det taktiskt sett. 🙂

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
1139122
May 25, 2007 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Toppfotboll förknippar jag med när två lag bjuder upp till härlig fotboll där spelet går mer på känsla än taktik. Men givetvis med en hel del struktur.

Men taktiskt sett(som sagt) var det en välspelad match. Personligen hade jag iaf bra mycket större förväntningar på matchen. Kakás framspelning och Pippos avslut samt Gerrards försvarsspel var det enda av underhållning under matchen i princip, imo. Stundtals kändes det även som att hettan i närkamperna saknades.

Man kan väl säga som så att taktiskt sett så var det väl toppfotboll men genrellt sett så svek nog matchen de flesta då förväntningarna var enorma.

Bara för att det är på pappret två duktika lag så behöver inte matchen vara särskillt bra för det. Exemeplvis så har jag sett flertalet träningsmatcher med bra lag, där matchen saknade allt. Men givetvis är det en enorm skillnad mellan CL och träningsmatch 🙂 Men samtidigt är det samma bra spelare och samma spel.

Blev lite konstigt på slutet..jaja.. om ni inte fattar vad jag menar lär ni inte göra det om jag försöker förklara en gång till.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 442
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL