December 13, 2003
jobbar som tidningsbud just nu, ska dra iväg om 1timme 😛
Som tidningsbud så har du oftas en fast summa för ditt distrikt du har, och sen till kommer det lite pengar beroende på hur mycket det är att dela(oftas ett par kroner extra per natt, där emot om du har någon total utdelning så blir det lite mer, jag fick 320kr extra för en total).
När jag delade inne i stan så hade jag 210kr på vardagarna o 230kr lördagar, kör bil utanför stan nu och då får jag ca 440kr i grund lön per natt, 460 lördagar.
Sista natten nu, sen är man arbetslös igen 😛
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 13, 2003
Arny wrote: 70:- är nästan överbetalt tycker jag. Med tanke på att man inte betalar lika mycket skatt som en heltidsarbetare är skillnaden ännu mindre. Många sommarjobbare inte har en aning om vad de sysslar med så egentligen är det grymt bra betalt.
70kr är tamefan inte överbetalt. En deltids arbetare betalar lika mycket skatt som en heltidsarbetare, det är summan han tjänar som avgör om han behöver betala skatt eller ej, så heltidsarbetare kan du också vara och slippa skatt. :bok:
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 28, 2004
Delph1 wrote: Posten betalar rätt sketet, men det varierar lite lokalt och om du har jobbat hos som tidigare. Vet inte om det rör sig om runt 70 spänn i timmen eller så.
//Andreas
Klaga inte på timlön, även om den skulle sänka sig ner till 20-40 kr/h.
Är man värnpliktig så har man rätt att klaga på lönen, där är det 66 kr/DAGEN!
Jag hade inte bangat ett timlön jobb nu.
November 5, 2001