October 28, 2002
Collateral wrote: [quote=Delph1]Posten betalar rätt sketet, men det varierar lite lokalt och om du har jobbat hos som tidigare. Vet inte om det rör sig om runt 70 spänn i timmen eller så.
//Andreas
Klaga inte på timlön, även om den skulle sänka sig ner till 20-40 kr/h.
Är man värnpliktig så har man rätt att klaga på lönen, där är det 66 kr/DAGEN!
Jag hade inte bangat ett timlön jobb nu.
är man värnpliktig är man lurad.
November 5, 2001
Ang. utlandstjänst: Slå ut lönen per timme som kommer du se att det inte är särskilt välbetalt. Sverige har låga löner om man jämför med t.ex. Norge. Det där med fria hemresor stämmer till viss mån. Har funnits missioner där situationen varit sådan att alla inte har kunnat åka hem någon gång under hela missionen. Lönen utomlands är verkligen inte skattefri eftersom campen man tjänstgör på räknas som svenskt område där svenska lagar gäller. Dessutom tas större delen av traktamentet som ska gå till mat och boende för att man får sova i tält/container. Utlandstjänsten är fördelaktig rent ekonomiskt eftersom man inte har tid att göra åt med några pengar men annars är det inte så bra som man kan tro. Om man nu inte räknar erfarenhet som inkomst.
February 12, 2003
Eller så skaffar man sig ett riktigt glassjobb hos nån man känner, som jag. Kopierar saker från papper till excel-filer, får 1.25kr/styck. Man hinner väl med runt 100-150 stycken på en timme, om man så vill. 😉
Det är skaplig sommarjobbslön. Nu när jag väl tänker på det så har jag inte avslutat just det sommarjobbet jag påbörjade i somras heller, så det är slappt. 😛
July 11, 2002
Lokala småindustirer är att rekommendera, eller andra industirer/fabriker.
Bra pröjs, dock får du skriva upp dig på att jobba hela sommarn....
Stockholmare, annars sök till några småbutiker som säljer typ glass,godis, o massa annat tjafs i gamla stan osv. Spännande jobb att möta en Japan en ryss med en Engelska vars öron börjar blöda 🙂
1 Guest(s)