January 5, 2002
Sverige möter alltså Holland i EM-kvartsfinalen på lördag, hur tror ni det går? Själv är jag ganska oroad, det svenska försvaret spelar dåligt och har klantat sig överdrivet många gånger hittills. Dessutom blir vi utan Edman och de fina inläggen. Holland är därtill inget dåligt lag, men vem vet, vi kanske vinner ändå. Upp med en offensiv uppställning, fyra forwards som mot Italien, det får bära eller brista 🙂
January 5, 2002
SS: Försvarsspelet är kasst, men vi gör inga mål utan forwards. Du såg väl vilken otrolig skillnad det blev mot Italien när Allbäck och Jonson kom in, direkt började vi skapa chanser. Nog för att spaggarna hade börjat dra sig tillbaka, men att vi skulle "ta över" så plötsligt efter att ha ställt upp fyra forwards? Nej, det beror nog inte bara på italienarna.
Edit: Dock kommer vi, precis som ni säger, få det väldigt tufft mot Holland.
February 15, 2003
Sant, men vi måste få igång förssvarspelet först.
Vad är vitsen med att göra ett mål när dom andra gör tre.
Det bästa för Sverige vore väl om dom klarade att hålla 0-0 matchen ut och få straffar (om det inte är golden goal som gäller, har ingen koll på reglerna faktiskt, men om det är golden goal som gäller så spelar det ju självklart ingen roll).
February 15, 2003
snyde wrote: SS: Är ganska säker på att det är silver goal som gäller. Som vanlig förlängning, men om något av lagen tar ledningen spelar man bara kvarten ut och skippar andra förlängningskvarten.
Ahaa, ah ja vet hur silver goal fungerar, inget som gynnar Sverige dock.
Men kör man 2x15 silver goal och om det fortfarande är mållöst straffläggning? Eller kör man silver goal hela vägen ?
February 24, 2003
February 4, 2003
Håller inte alls med om att vi ska gå ut med fyra stycken forwards i alla fall. Det är inte där problemet ligger, utan i kanterna i backlinjen, speciellt i högerkanten hos Mikael Nilsson.
Kim Källström levde inte alls upp mot sina förväntningar i förra matchen, i o försig hade han tufft motstånd.
Det är framför allt mittfältet som måste fixas till nästa match. Man kan inte börja med fyra forwards och vara som en läckande sil bakåt. Visst, Isacsson är bra- men inte ett en superman.
I oförsig får vi tillbaka Linderroth där bak och kan väl sätta honom tillsammans med Svensson eller Källström, dock tror jag Holland är ett motstånd som mer passar Källström.
För vi hade inget spel mot Danmark från mittfältet, utan alla crossades över och sen var det bara enkelt för försvaret att bryta. Vi måste hålla i bollen från backarnas sida, sedan spela upp, hålla i, passa en mittfältare, skapa en yta, springa upp på kanterna, mata in bol-jäveln framför kasse och hoppas på något.
Fyra forwards är en dödsdom om man börjar med det direkt från start, det brister defenetivt. Speciellt med Edman borta och en Nilsson som borde stannat i Halmstad. 3-4 forwards kan man sätta in i slutskedet av en match, om det behövs, in i kanske 75-80 matchminuten.
Så tycker jag i alla fall.
October 1, 2003
jag tycker att det ärkanterna på backlinjen som är problemet.. Edman har väl varit hyffsad, Nilsson Har väl inte lirat något vidare trots att det är helt förståeligt.
Lucic imponerade verkligen inte den lilla del han fick spela. Jag menar fel inkast på den nivån ? Vad har Sverige för alternativ nu när Edman är borta igentligen ? Kommer bli tufft det här.. Mitt tips är 2-1 till Holland efter mål av Van Nistelrooy och Henrik Larsson... ITS THE FINAL COUNTDOWN....
Jag är faktiskt granne med Plupp..
February 4, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Hur fan kan ni säga att Sverige har dåligt försvar? De klarar i stort sett allt som kommer. Däremot saknar vi helt mittfält...
Vi är kända för att ha ett starkt försvar, så är dock inte fallet nu. Vi är rätt svaga.
Speciellt på Nilssons kant (även om han kanske inte kan beskyllas för det, han gör ju så gott han kan...). Men spelare dribblar bort och vänder bort honom allt för enkelt. Han liksom "böjer" sig ner för att göra sig stor, och sen förlorar han fart och motståndaren springer om han. Svårt och beskriva.
December 15, 2002
hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....
Mittfältet har varit helt katastrofalt, dom såg ju för fan ut som statister mot danmark, Gravesen hade ju lekstuga. jag säger så här, in med Henke i mitten tillsammans med Linderoth, Chippen till vänster och Ljungberg till höger. Sen tar vi in Jonson istället för Henke som forward.
June 23, 2002
Fan jag tror vi kan ta dem, men jävlar vad bra Sverige måste spela och kämpa som in i norden.
Men chansen finns, allt kan hända i fotboll.
Vi får förlita oss på Mellberg och Jakobsson samt Linderoth på den defensiva biten. Sen Ljungberg, Zlatan och Henke på den offensiva.
Jag tror det kan gå iaf, måste ju vara optimist.
3 Guest(s)