Inför Sverige - Holland på Lördag|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inför Sverige - Holland på Lördag
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 23, 2004 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Sverige möter alltså Holland i EM-kvartsfinalen på lördag, hur tror ni det går? Själv är jag ganska oroad, det svenska försvaret spelar dåligt och har klantat sig överdrivet många gånger hittills. Dessutom blir vi utan Edman och de fina inläggen. Holland är därtill inget dåligt lag, men vem vet, vi kanske vinner ändå. Upp med en offensiv uppställning, fyra forwards som mot Italien, det får bära eller brista 🙂

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
652332
June 23, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Fler forwards?
Vad ska de va bra för, där har vi redan klass-spelare (Dom enda i det svenska landslaget). Ner med mer folk på back-positionen ! Våra backar e ju fan helt slut som fotbollsspelare, men men.
Tror de blir respass nu, 3-1 till Holland.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
652337
June 23, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kommer bli jääävligt tufft mot Holland. Davids är en liten terrier som inte släpper en spelare förrän han erövrat bollen 😛 Undrar hur de gör med Kluivert...

Sverige kan nog ta sig till förlängning och sedan förhoppningsvis avgöra. Det hade varit drömmen...

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
652338
June 23, 2004 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

SS: Försvarsspelet är kasst, men vi gör inga mål utan forwards. Du såg väl vilken otrolig skillnad det blev mot Italien när Allbäck och Jonson kom in, direkt började vi skapa chanser. Nog för att spaggarna hade börjat dra sig tillbaka, men att vi skulle "ta över" så plötsligt efter att ha ställt upp fyra forwards? Nej, det beror nog inte bara på italienarna.

Edit: Dock kommer vi, precis som ni säger, få det väldigt tufft mot Holland.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
652342
June 23, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Sant, men vi måste få igång förssvarspelet först.
Vad är vitsen med att göra ett mål när dom andra gör tre.
Det bästa för Sverige vore väl om dom klarade att hålla 0-0 matchen ut och få straffar (om det inte är golden goal som gäller, har ingen koll på reglerna faktiskt, men om det är golden goal som gäller så spelar det ju självklart ingen roll).

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
652344
June 23, 2004 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

tror att även holland har spelat dåligt iår..

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
652350
June 23, 2004 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

SS: Är ganska säker på att det är silver goal som gäller. Som vanlig förlängning, men om något av lagen tar ledningen spelar man bara kvarten ut och skippar andra förlängningskvarten.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
652353
June 24, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: SS: Är ganska säker på att det är silver goal som gäller. Som vanlig förlängning, men om något av lagen tar ledningen spelar man bara kvarten ut och skippar andra förlängningskvarten.

Ahaa, ah ja vet hur silver goal fungerar, inget som gynnar Sverige dock.
Men kör man 2x15 silver goal och om det fortfarande är mållöst straffläggning? Eller kör man silver goal hela vägen ?

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
652391
June 24, 2004 - 1:20 am
sp_Permalink sp_Print

3 - 2 till Sverige.

JCLAESON
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 182
652449
June 24, 2004 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

Sverige kommer tyvärr åka på stordäng tror jag,2,3-0 till Holland är troligt. Iallafall om Sverige spelar så dåligt som dem gjorde nu senast mot Danmark, jo dem var bra sista 15 min men för övrigt var det ju katastrofalt! :cy:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
652458
June 24, 2004 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

För mig känns det 50%-50%

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
652540
June 24, 2004 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Hollnads attackerare är ju skitgrymma. jag tror det blir extremt kämpigt för sveriges "försvar".

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
652552
June 24, 2004 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Håller inte alls med om att vi ska gå ut med fyra stycken forwards i alla fall. Det är inte där problemet ligger, utan i kanterna i backlinjen, speciellt i högerkanten hos Mikael Nilsson.

Kim Källström levde inte alls upp mot sina förväntningar i förra matchen, i o försig hade han tufft motstånd.

Det är framför allt mittfältet som måste fixas till nästa match. Man kan inte börja med fyra forwards och vara som en läckande sil bakåt. Visst, Isacsson är bra- men inte ett en superman.

I oförsig får vi tillbaka Linderroth där bak och kan väl sätta honom tillsammans med Svensson eller Källström, dock tror jag Holland är ett motstånd som mer passar Källström.

För vi hade inget spel mot Danmark från mittfältet, utan alla crossades över och sen var det bara enkelt för försvaret att bryta. Vi måste hålla i bollen från backarnas sida, sedan spela upp, hålla i, passa en mittfältare, skapa en yta, springa upp på kanterna, mata in bol-jäveln framför kasse och hoppas på något.

Fyra forwards är en dödsdom om man börjar med det direkt från start, det brister defenetivt. Speciellt med Edman borta och en Nilsson som borde stannat i Halmstad. 3-4 forwards kan man sätta in i slutskedet av en match, om det behövs, in i kanske 75-80 matchminuten.

Så tycker jag i alla fall.

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
652622
June 24, 2004 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att det ärkanterna på backlinjen som är problemet.. Edman har väl varit hyffsad, Nilsson Har väl inte lirat något vidare trots att det är helt förståeligt.

Lucic imponerade verkligen inte den lilla del han fick spela. Jag menar fel inkast på den nivån ? Vad har Sverige för alternativ nu när Edman är borta igentligen ? Kommer bli tufft det här.. Mitt tips är 2-1 till Holland efter mål av Van Nistelrooy och Henrik Larsson... ITS THE FINAL COUNTDOWN....

Jag är faktiskt granne med Plupp..

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
652640
June 24, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Hur fan kan ni säga att Sverige har dåligt försvar? De klarar i stort sett allt som kommer. Däremot saknar vi helt mittfält...

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
652643
June 24, 2004 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Hur fan kan ni säga att Sverige har dåligt försvar? De klarar i stort sett allt som kommer. Däremot saknar vi helt mittfält...

Hahaha, kul skämt ! 🙄

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
652664
June 24, 2004 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ska betta på 7-0 till sverige iaf ...

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
652676
June 24, 2004 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Hur fan kan ni säga att Sverige har dåligt försvar? De klarar i stort sett allt som kommer. Däremot saknar vi helt mittfält...

Vi är kända för att ha ett starkt försvar, så är dock inte fallet nu. Vi är rätt svaga.

Speciellt på Nilssons kant (även om han kanske inte kan beskyllas för det, han gör ju så gott han kan...). Men spelare dribblar bort och vänder bort honom allt för enkelt. Han liksom "böjer" sig ner för att göra sig stor, och sen förlorar han fart och motståndaren springer om han. Svårt och beskriva.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
652701
June 24, 2004 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....

Mittfältet har varit helt katastrofalt, dom såg ju för fan ut som statister mot danmark, Gravesen hade ju lekstuga. jag säger så här, in med Henke i mitten tillsammans med Linderoth, Chippen till vänster och Ljungberg till höger. Sen tar vi in Jonson istället för Henke som forward.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
652902
June 24, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan jag tror vi kan ta dem, men jävlar vad bra Sverige måste spela och kämpa som in i norden.

Men chansen finns, allt kan hända i fotboll.

Vi får förlita oss på Mellberg och Jakobsson samt Linderoth på den defensiva biten. Sen Ljungberg, Zlatan och Henke på den offensiva.

Jag tror det kan gå iaf, måste ju vara optimist.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 317
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL