October 1, 2003
Extatic wrote: hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....
Mittfältet har varit helt katastrofalt, dom såg ju för fan ut som statister mot danmark, Gravesen hade ju lekstuga. jag säger så här, in med Henke i mitten tillsammans med Linderoth, Chippen till vänster och Ljungberg till höger. Sen tar vi in Jonson istället för Henke som forward.
Chippen till vänster å Ljungberg till höger ? Rätta mig om jag har fel men borde det inte vara tvärtom ? :bok:
Jag är faktiskt granne med Plupp..
December 20, 2000
pewe` wrote: [quote=Extatic]hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....
Mittfältet har varit helt katastrofalt, dom såg ju för fan ut som statister mot danmark, Gravesen hade ju lekstuga. jag säger så här, in med Henke i mitten tillsammans med Linderoth, Chippen till vänster och Ljungberg till höger. Sen tar vi in Jonson istället för Henke som forward.
Chippen till vänster å Ljungberg till höger ? Rätta mig om jag har fel men borde det inte vara tvärtom ? :bok:
Spelar väl ingen större roll där.. Chippen är ju van att spela till vänster i klubblaget om jag inte minns helt fel och Ljungberg kan köra väldigt bra på båda kanterna. Han och Pires i Arsenal brukar byta titt som tätt beroende på hur det går.
October 1, 2003
Tom wrote: [quote=pewe`][quote=Extatic]hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....
Spelar väl ingen större roll där.. Chippen är ju van att spela till vänster i klubblaget om jag inte minns helt fel och Ljungberg kan köra väldigt bra på båda kanterna. Han och Pires i Arsenal brukar byta titt som tätt beroende på hur det går.
Aha du har säkert rätt... Visste inte att Chippen kunde lira på vänstern... Vore ju bra om dom bytte kant ofta, tror att försvararna skulle få en hel del extra jobb då.. Även fast nu Ljungberg inte är sååå mycket till kantspringare
Jag är faktiskt granne med Plupp..
December 20, 2000
pewe` wrote:
Aha du har säkert rätt... Visste inte att Chippen kunde lira på vänstern... Vore ju bra om dom bytte kant ofta, tror att försvararna skulle få en hel del extra jobb då.. Även fast nu Ljungberg inte är sååå mycket till kantspringare
Näe, han är väl ingen riktig "winger" så att säga. Men killen är grym när han bryter in från kanten. Och det är väl det som gör honom bra.
Jag skulle faktiskt vilja se att Ljungberg och Chippen byter kant då och då under matchen. För er som såg Frankrike-Grekland (sensationsmatch!) nu så såg man att Pires och Zidane bytte då och då.
2 Guest(s)