Inför Sverige - Holland på Lördag|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inför Sverige - Holland på Lördag
pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
sp_UserOfflineSmall Offline
652914
June 24, 2004 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....

Mittfältet har varit helt katastrofalt, dom såg ju för fan ut som statister mot danmark, Gravesen hade ju lekstuga. jag säger så här, in med Henke i mitten tillsammans med Linderoth, Chippen till vänster och Ljungberg till höger. Sen tar vi in Jonson istället för Henke som forward.

Chippen till vänster å Ljungberg till höger ? Rätta mig om jag har fel men borde det inte vara tvärtom ? :bok:

Jag är faktiskt granne med Plupp..

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
652917
June 24, 2004 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Positiva vibrationer är det enda som gäller! Klart Sverige krossar dom haschrökande tulpanbönderna!

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
652941
June 24, 2004 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Hur fan kan ni säga att Sverige har dåligt försvar? De klarar i stort sett allt som kommer. Däremot saknar vi helt mittfält...

laugh Du skämtar?

Tom_2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 473
653325
June 24, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

pewe` wrote: [quote=Extatic]hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....

Mittfältet har varit helt katastrofalt, dom såg ju för fan ut som statister mot danmark, Gravesen hade ju lekstuga. jag säger så här, in med Henke i mitten tillsammans med Linderoth, Chippen till vänster och Ljungberg till höger. Sen tar vi in Jonson istället för Henke som forward.

Chippen till vänster å Ljungberg till höger ? Rätta mig om jag har fel men borde det inte vara tvärtom ? :bok:

Spelar väl ingen större roll där.. Chippen är ju van att spela till vänster i klubblaget om jag inte minns helt fel och Ljungberg kan köra väldigt bra på båda kanterna. Han och Pires i Arsenal brukar byta titt som tätt beroende på hur det går.

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
653369
June 24, 2004 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Tom wrote: [quote=pewe`][quote=Extatic]hur fan tänkte Söderberg/lagerbäck när dom tog med Erik Wahlstedt och Alexander Östlund i truppen? Hade dom tagit med blåvitts Fredrik Risp hade dom haft en kvalitativ mittback att sätta in istället för Michael Svensson som blev skadad. Sverige har en ruggigt bra backlinje i vanliga fall men nu är ju Mellberg lite småskadad, Svensson är inte med, Edman är avstängd och Lucic är tveksam. Det ser verkligen itne bra ut bakåt.....

Spelar väl ingen större roll där.. Chippen är ju van att spela till vänster i klubblaget om jag inte minns helt fel och Ljungberg kan köra väldigt bra på båda kanterna. Han och Pires i Arsenal brukar byta titt som tätt beroende på hur det går.

Aha du har säkert rätt... Visste inte att Chippen kunde lira på vänstern... Vore ju bra om dom bytte kant ofta, tror att försvararna skulle få en hel del extra jobb då.. Även fast nu Ljungberg inte är sååå mycket till kantspringare

Jag är faktiskt granne med Plupp..

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
653511
June 25, 2004 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Saken är att de gång på gång kommer ner till backlinjen... Mittfältet existerar fan inte när de anfaller...

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
653731
June 25, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

3-2 till sverige =)

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
653794
June 25, 2004 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

bara dom inte super sig för fulla idag och har världens baksmälla imorrn :bgrin:

Tom_2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 473
653913
June 25, 2004 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

pewe` wrote:

Aha du har säkert rätt... Visste inte att Chippen kunde lira på vänstern... Vore ju bra om dom bytte kant ofta, tror att försvararna skulle få en hel del extra jobb då.. Även fast nu Ljungberg inte är sååå mycket till kantspringare

Näe, han är väl ingen riktig "winger" så att säga. Men killen är grym när han bryter in från kanten. Och det är väl det som gör honom bra.

Jag skulle faktiskt vilja se att Ljungberg och Chippen byter kant då och då under matchen. För er som såg Frankrike-Grekland (sensationsmatch!) nu så såg man att Pires och Zidane bytte då och då.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
654007
June 25, 2004 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror sverige kommer åka på stryk 🙁

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
654105
June 26, 2004 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

IDAG JÄVLAR smäller det, är det någon som ska i på stadion å kolla, tänkte möjligvis åka dit själv =)

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
654483
June 26, 2004 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

varför har holländarna en liten svensk flagga på tröjan? typ strax under halsen till höger (från teven sett). bredvid den sitter också en blå röd vit flagga (tror jag). Bringa mig klarhet! tack 😉

sverige vinner på silver goal föresten... :p

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
654487
June 26, 2004 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad e silver / Gold Goal???

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
654488
June 26, 2004 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Sverige spelar bra för fasen!

zcorpan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 848
654495
June 26, 2004 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas holland vinner! 😀

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
654508
June 26, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Sååå.. vad händer nu??
e det första målet vinner eller???

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
654510
June 26, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

nej silver goal är det

igelkott
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 150
654512
June 26, 2004 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

gah detta var en rysare.

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
654513
June 26, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

golden goal = första målet vinner, spelar typ 2 x 15min

silver, 2 x 15 oavsett om någon gör mål.

holland har en holländsk och svensk flagga på sina matchtröjor... fixxar dem nya till varje match eller? onödigt.-...eller står d för någe annat....

lets gooo!

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
654516
June 26, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: Vad e silver / Gold Goal???

Silver Goal: 2x15 min förlängning den som leder när det är slut vinner. Lika = Straffar.

Golden Goal: Den som gör mål vinner. Fortfarande lika när det är slut, straffar.

Rätta mig om jag har fel. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL