Ingen avslutning i kyrkan mer|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ingen avslutning i kyrkan mer
dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 13, 2005 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
872376
April 13, 2005 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

Jag fick då höra samma sak idag i skolan. Tycker det är synd. En gammal tradition som går i graven. Vill man inte vara med så får man väll göra något annat. Varför ska alla bli lidande för att några inte vill vara med?

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
872378
April 13, 2005 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

visst, helt ok att det inte blir ett måste... men att ta bort det helt är bara löjligt...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
872379
April 13, 2005 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

Varför går ni inte dit själva efteråt och firar om det nu är en sådan fin tradition?

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
872380
April 13, 2005 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=dåren]Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

Varför går ni inte dit själva efteråt och firar om det nu är en sådan fin tradition?

Hela iden är ju att alla i skolan samlas i kyrkan. Rektorn tackar av för året och sedan så får man sommarlov. Det är det jag kommer att sakna. Själv är jag inte troende men jag anser fortfarnade att det är en tradition.

obelix
Member
Medlem
872383
April 13, 2005 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=obelix][quote=dåren]Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

Hela iden är ju att alla i skolan samlas i kyrkan. Rektorn tackar av för året och sedan så får man sommarlov. Det är det jag kommer att sakna. Själv är jag inte troende men jag anser fortfarnade att det är en tradition.

Hade du gnällt lika mycket om det var i en moské med alla tillbehör från Islam?

Det är förrövrigt ingen landsomfattande tradition.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
872387
April 13, 2005 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi ska fortfarande ha det vad jag vet, fast vi har bara tre utlänningar på hela våran skola 😛

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
872390
April 13, 2005 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=dåren][quote=obelix][quote=dåren]Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

Hade jag flyttat till t.ex. Saudi Arabien så hade jag väll självklart gått till mosken. Man måste anpassa sig efter landet. Landet ska inte anpassa sig efter en minoritets grupp. Förstår inte problemet då dom som vill inte ens behöver gå in i kyrkan.

obelix
Member
Medlem
872392
April 13, 2005 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=obelix][quote=dåren][quote=obelix][quote=dåren]Blev riktigt sur idag. Kom hem från skolan och fick veta av min syrra att dom ska sluta med skolavslutningar i kyrkan då en invandrarförening har gnällt. Blir faktiskt riktigt sur. Skolavslutningar i kyrkan är en gammal tradition som jag anser att man bör fortsätta med. Vill inte invandrarna vara med så kan dom väll få vänta utanför.

Vad tycker ni?

Hade jag flyttat till t.ex. Saudi Arabien så hade jag väll självklart gått till mosken. Man måste anpassa sig efter landet. Landet ska inte anpassa sig efter en minoritets grupp. Förstår inte problemet då dom som vill inte ens behöver gå in i kyrkan.

Det handlar om respekt.

Om det finns dom som anser det fel eller inte kan gå in i en kyrka på skolavslutningen, ska dom då stängas ute från avslutningen?

Jag tycker det är fel att ha den i en kyrka, och jag skulle protestera om den var i en kyrka.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
872402
April 13, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl dags att inse traditionernas bakåtsträvande ideer. Ta bort skiten och bygg en forskningsavdelning som försöker besvara frågor om varandet med sanning och fakta. Detta för de svaga som behöver visshet så mycket att dom fantiserar om om böcker som inte är skrivna varken av rätt personer eller vid rätt tidpunkt.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
872403
April 13, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med trådskaparen, man ska ta seden dit man kommer.
Det är ju bara 1 gång varje år folk behöver infinna sig i kyrkan för att uppleva skolavslutningen.
Jag har under alla de åren jag gått i skolan avslutat dem i kyrkan och det blir på något sätt en tradition som man inte gärna ser gå bort bara för att några utlänningar inte vill vara med där inne.
Vill de inte vara med så kan de väll hoppa över som med gympa de som bär sådant där tyg runt skallen (vet inte ursprung)

Vi daltar för mycket med invandrare. Varför ska vi behöva anpassa oss efter dem när majoriteten av svenskarna vill behålla traditionen ?
Skulle vi komma ner till deras länder så skulle de knappast ändra något bara för att vi skulle ha det bättre.

skinner
Member
Medlem
872405
April 13, 2005 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Det är väl dags att inse traditionernas bakåtsträvande ideer. Ta bort skiten och bygg en forskningsavdelning som försöker besvara frågor om varandet med sanning och fakta. Detta för de svaga som behöver visshet så mycket att dom fantiserar om om böcker som inte är skrivna varken av rätt personer eller vid rätt tidpunkt.

Är inte troende. Vi gör knappt nåot religiost i kyrkan heller. Vill ha kvar det då jag anser att det är en stämningshöjare.

skinner
Member
Medlem
872408
April 13, 2005 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Håller med trådskaparen, man ska ta seden dit man kommer.
Det är ju bara 1 gång varje år folk behöver infinna sig i kyrkan för att uppleva skolavslutningen.
Jag har under alla de åren jag gått i skolan avslutat dem i kyrkan och det blir på något sätt en tradition som man inte gärna ser gå bort bara för att några utlänningar inte vill vara med där inne.
Vill de inte vara med så kan de väll hoppa över som med gympa de som bär sådant där tyg runt skallen (vet inte ursprung)

Vi daltar för mycket med invandrare. Varför ska vi behöva anpassa oss efter dem när majoriteten av svenskarna vill behålla traditionen ?
Skulle vi komma ner till deras länder så skulle de knappast ändra något bara för att vi skulle ha det bättre.

Word!

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
872416
April 13, 2005 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är på tiden att man slipper gå dit isf, det är nog inte många som är troende idag ändå.
Nu har jag iofs inte varit på de två senaste skolavslutningarna för att de har krockat med SRF, men ändå.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
872418
April 13, 2005 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte så att man ser fram imot att gå i kyrkan men ändå tråkigt att skrota det.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
872420
April 13, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne_Garflak wrote: Tycker det är på tiden att man slipper gå dit isf, det är nog inte många som är troende idag ändå.
Nu har jag iofs inte varit på de två senaste skolavslutningarna för att de har krockat med SRF, men ändå.

Jag är inte troende men jag ser inte någon anledning till varför det ska tas bort. Jag gick dit för att det var en tradition och hela skolan var sammlad sista gången innan sommarens uppehåll.

skinner
Member
Medlem
872421
April 13, 2005 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Arne_Garflak]Tycker det är på tiden att man slipper gå dit isf, det är nog inte många som är troende idag ändå.

Jag är inte troende men jag ser inte någon anledning till varför det ska tas bort. Jag gick dit för att det var en tradition och hela skolan var sammlad sista gången innan sommarens uppehåll.

Är inte heller troende

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
872425
April 13, 2005 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Åhh vad irriterande.. kommer invandrarna hit så ska de tame fan följa våra traditioner eller så kan de sticka härifrån på direkten..

Jag är inte troende och inte hatar jag att man har avslutningen i kyrkan för det, jag ser det som vilket jävla hus som helst man har en helt vanlig avslutning i, utan en massa religöst inblandat..

Usch blir så jävla less på att det ändras en massa saker bara för att några icke svenska inte gillar det..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
872428
April 13, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Death On Wings][quote=Arne_Garflak]Tycker det är på tiden att man slipper gå dit isf, det är nog inte många som är troende idag ändå.

Är inte heller troende

Nej, men nu finns det ju dom som är det? Kyrkan för dom kan ju vara något som strider mot det. Säger som Boelix handlar om respekt mot andra. Det är en tradition visst, men det är ju inte direkt svårt att starta en ny sådan. Allt som behövs är ju en ny lokal.

//Andreas

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
872429
April 13, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Death On Wings][quote=Arne_Garflak]Tycker det är på tiden att man slipper gå dit isf, det är nog inte många som är troende idag ändå.

Är inte heller troende

Man kan väl lika väl samlas i vilken lokal som helst.
Kyrkan är rätt olämplig med tanke på att det oftast ekar som fan där inne plus att man alltid måste höra massa skitsnack från nån präst.(i alla fall brukade det vara så här.)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 274
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL