October 22, 2002
Skulle det inte vara lika stor debatt om det rörde sig om en annan grupp som påverkade andra.
Tror du det skulle bli det? isf ge exempel...
När jag tog studenten fick vi inte ha svenska flaggor.
Det var EN dum j**el som gnällde på att det var rasistiskt.
Det där skulle jag inte tro på på 1000 år...
Frågan är hur ni kan låta den där dumma jäveln att gnälla, var stolt över ditt land och lyft din flagga vad än någon säger....
January 31, 2004
Skulle det inte vara lika stor debatt om det rörde sig om en annan grupp som påverkade andra.
Tror du det skulle bli det? isf ge exempel....
Fotbollshuliganerna gjorde ju så att det spelades inför tomma läktare ett par matcher, då var det en livlig debatt om dessa. Vet inte om det var ett så träffande exempel, tyvärr.
Vill bara inte tro att det döljer sig så många smygrasister.
En lösning hade ju varit att genomföra allt innan kyrkobesöket, betygsutdelning, tacktal osv. Sedan en frivillig avrundning i kyrkan, om det är ett sådant intresse för det så skulle det vara en meningsfull del och man skulle fortsätta med det.
Skulle det däremot inte vara några som medverkade vid denna, så har lärarledningen all rätt att ta bort det momentet. Då skulle det inte bli det fokuset som det blivit nu på invandrare, utan alla skulle ha en bidragande roll till att kyrkobesöken togs bort.
June 3, 2001
skiroy wrote: [quote=Gueno]Eftersom att det bara är du som inte begriper så tar jag om det.
Vi svenskar - vi viffta med svensk flagga.
Trillar poletten ner?
CasO var inte ensam om att inte fatta. 🙄
Vad viftade ni med...armarna eller benen eller ev tillhyggen? 🙄
Men va petigt det var då. 😛
[Image Can Not Be Found]
June 16, 2004
Jag är absolut inte troende, jag är emot religion i stort sett eftersom jag tycker att det bara skapar massa problem, se bara på Israel/Palestina.. Det är alltid lika tråkigt att höra prällen så och tjafsa, jag tror inte ett dyft på vad han säger, men ändå. Det är en sak vi alltid gjort, det är faktiskt ändå tradition. Kyrkor är ofta fina, stora pampiga lokaler med gamla målningar och allt möjligt, det är en härlig känsla att sitta därinne och veta att sommaren väntar, eller att man går ut skolan. Även om utlänningar inte tror på kristendomen så tycker jag att det är dumt att man ska tvinga oss att inte få ha avslutningen i kyrkan, jag tror ju inte heller på kristendomen men det är ju ändå tradition..
September 12, 2001
Gueno wrote: [quote=skiroy][quote=Gueno]Eftersom att det bara är du som inte begriper så tar jag om det.
Vi svenskar - vi viffta med svensk flagga.
Trillar poletten ner?
CasO var inte ensam om att inte fatta. 🙄
Vad viftade ni med...armarna eller benen eller ev tillhyggen? 🙄
Men va petigt det var då. 😛
[Image Can Not Be Found]
Vaaa?
Stod ni och viftade med den där flaggstången ? 😮 :bgrin:
May 19, 2003
Blä.
Jag skiter i om skolanavslutningen är i kyrkan, eller på Ica. Men som tidigare talare; det är en tradition för dom flesta.
Det som stör mig mest att att några får personer som då råkar ha vandrat in i detta land ska förstöra denna tradition. Det är väl fan bara för dom att stå utanför om dom inte vill vara med där pga av deras religion eller vad det är. Jag tror inte på gud, är inte döpt eller nåt. Men inte fan klagar jag på att min "tro är annorlunda".
Ärligt talat, är trött på allt som som ändras överallt runt om i sverige pga av invandrarna. Är absolut inte rasist om ni tror det, har inget emot dom som personer. Men om man tänker efter så har det förändrats en hel del på sistone. Det här med skolavslutningen är tex ett bra exempel.
Och alla vet ju vad det första man tänker på är när man möter en 15 invandrare kl 1-2 på natten, bersuade? Ja, vi tänker nog alla samma sak.
Och sen har vi det här med GB, och deras Nogger Black.
Och nuförtiden kan man inte ens använda ordet "neger", som defenetivt inte är något svärord/dåligt ord. Bara det att "de folket" tar det som ett sådant, vilket gör att man knappt kan använda det i dagens samhälle.
Så, har fått skriva av mig lite. Som jag sa, är inte rasist på något sätt, även om vissa kanske drar den slutsatsen av mitt inlägg.
Over and Out.
EDIT: Kom på en till sak. Sveriges Nationaldag? Nehe, den fick vi visst inte fira med flaggor och shit.
October 22, 2002
Eftersom att det bara är du som inte begriper så tar jag om det.
nej det är inte bara jag, tydligen så går det inte att begrippa dina halvmeningar med grammatikfel och fjortis aktiga cs-chattspråk.
original mening:
Jag och många andra viffta
översättning:
Du och många andra, viffta (så här långt är det klart och tydligt....)
sen kommer detta:
på uta bah hel*ete
översättnig:
på något som låter som ordet "ute" (alltså ni viffta på något som var ute), sen bah hel*ete (sen bara hel*ete)
Full översättning: Du och några andra viffta på något som låter som ordet "ute", och sen bara hel*etet. 🙄
OMG, visade nyss din mening till en kompis, så här uppfattade han din mening:
att dom vinka på som fan
May 19, 2003
a01marev wrote: [quote=Vamp] Och alla vet ju vad det första man tänker på är när man möter en 15 invandrare kl 1-2 på natten, bersuade? Ja, vi tänker nog alla samma sak.
Att dom har vart ute på krogen och haft kul? 🙂
^^
Eller att dom hittar på en löjlig anledning att spöa ner dig? 😉
Har hört och nästan var med om för mycket sånt nu.
January 31, 2004
Vamp wrote: [quote=a01marev][quote=Vamp] Och alla vet ju vad det första man tänker på är när man möter en 15 invandrare kl 1-2 på natten, bersuade? Ja, vi tänker nog alla samma sak.
^^
Förstod att du syftade på det, har dock aldrig upplevt det med invandrare, inte i gäng. Men därimot med svenskar. Men allt sådant beror säkert mkt på var man bor och vilka referensramar man skapat.
May 19, 2003
a01marev wrote: [quote=Vamp][quote=a01marev][quote=Vamp] Och alla vet ju vad det första man tänker på är när man möter en 15 invandrare kl 1-2 på natten, bersuade? Ja, vi tänker nog alla samma sak.
^^
Förstod att du syftade på det, har dock aldrig upplevt det med invandrare, inte i gäng. Men därimot med svenskar. Men allt sådant beror säkert mkt på var man bor och vilka referensramar man skapat.
Jo, iofs. Är väl inte bara invandrare som gör sånt, sjävlklart. Men i många fall är det tyvärr så.
December 15, 2002
fan om dom inte gillar våra traditioner så behöver dom inte delta ifall dom känner sig så kränkta. Blir jävligt arg när jag hör sånt här.
Söker dom uppmärksamhet eller vad är det frågan om?
Angående svenska flaggan, ifall någon på min student säger åt mig att jag inte får vifta med svenska flaggan så slår jag den i huvet på personen sen får han den uppkörd i röven.
June 3, 2001
CasO wrote:
Eftersom att det bara är du som inte begriper så tar jag om det.
nej det är inte bara jag, tydligen så går det inte att begrippa dina halvmeningar med grammatikfel och fjortis aktiga cs-chattspråk.
original mening:
Jag och många andra viffta
översättning:
Du och många andra, viffta (så här långt är det klart och tydligt....)
sen kommer detta:
på uta bah hel*ete
översättnig:
på något som låter som ordet "ute" (alltså ni viffta på något som var ute), sen bah hel*ete (sen bara hel*ete)
Full översättning: Du och några andra viffta på något som låter som ordet "ute", och sen bara hel*etet. 🙄
OMG, visade nyss din mening till en kompis, så här uppfattade han din mening:
att dom vinka på som fan
Herre... gud..
April 18, 2003
Jag fortsätter på det inslagna spåret:
CasO wrote:
Man börjar en mening med stor bokstav, begripa stavas med ett p och fjortisaktiga skrivs ihop.
CasO wrote:
viffta
Vifta stavas med ett f.
CasO wrote:
översättnig:
Det stavas översättning.
Jag säger bara en sak, kasta inte sten när du sitter i ett glashus. 🙄
4 Guest(s)