October 2, 2003
skinner wrote: [quote=Bennos]Alltså inte trodde jag då att det fanns såhär många "främlingsfientliga" svenskar. Jag är själv invandrare och saknar den gamla traditionen lika mycket som någon annan svensk. Och vad är det här med uttrycket "dom"?
Alla invandrare och blattar är inte tjuvar och muslimer. När ni pratar om invandrare på forumet är det sällan man det något positivt med dom. Är det verkligen så många som vill ha "gamla goa Sverige" kvar?
För så som jag sett Sverige utvecklas verkar det likna USA mer och mer. Och vilka är det som är majoriteten i USA, jo INVANDRARNA.
Som några redan har sagt är det inte förlusten av den gamla kyrkavslutningen som ni är förbannade på, utan det är bara det att ni inte vill att några j*vla invandrare kommer till det är landet och förändrar det gamla Sverige, utan ni vill ha kvar "potatismos med köttbullar" samhället.En annan sak jag inte tycker är rätt är att när en invandrare väl gör en bra sak för Sverige är ni tysta som möss, ett exempel är Zlatan. Men sedan när några invandrare våldtar en svenska så blir det kaos.
Slutligen skulle jag vilja säga att jag gillar Sverige och uppskattar att svenskarna i övrigt tar emot invandrarna så bra som de gör.
Hejar på Juve pga Zlatan 😛 Har inget emot invandrare, vet också att det inte är deras fel att dom har problem att få jobb mm. Det är den svenska politiken som det är fel på. Men jag blir sur när några "invandrare" (menar inte att alla gör det) börjar gnälla på att jag sjunger nationalsången på nationaldagen. Andra kanske inte bryr mig men det gör då jag.
Dock så vill jag ha ner invandringskvoterna men det är inte pga rassism utan att jag anser att vi tar in mer än vad vi kan ta hand om. Skulle vi ta in mindra åt gången så skulle dom lättare ta sig in i samhället. Som det är nu så tar vi in dom i Sverige och sedan så glömmer vi dom när dom väl har blivigt Svenska medborgare. Efter att dom har fått medborgarskap så måste man se till så att dom får en vettig utbildning, att dom lär sig svenska och försöka fixa ett jobb åt dom.
Mina fem ören
/
Simon
Jo, det är självklart att svenskar skall få stå och vifta med sina flaggor. Och att reducera invandringskvoterna är något jag också är positiv till, men att klaga på invandrarna är inte rätt. Vilket flera av er gjorde (kanske inte du).
Alla invandrare är inte "yo svenne" blattar.
Jag ser mig själv som en ordentlig invandrare då jag aldrig har snattat, inte gillar att bråka och har bra betyg och till fullo har integrerat mig till det svenska samhället. Jag skall själv plugga till tandläkare till hösten, kan du då förstå att det är hårt för mig att läsa negativt om blattar när jag själv hela tiden försöker visa att jag inte är en "dålig invandrare" utan en bra sådan. Du ska veta att jag blir MINST lika förbannad om inte mer när jag läser om invandrare som har begått brott i media.
En sak som är jobbigt och jag inte tror att många svenskar tänker på är att jag hela tiden måste anpassa mig till 100% och ha på mig "svenne" kläder för att "ni" inte ska ta mig för en "yo svenne" blatte.
P.S.Ett program som jag tycker var j'vligt bra för integrationen var Stockholm live, för där vågade de skämta om så kallade tabu ämnen. D.S.
Edit: Ja, lås tråden nu.
January 21, 2004
Alltså, har aldrig nånsin haft en skolavslutning i kyrkan och jag förstår inte hur det kan vara en såå viktig tradition. lokal som lokal. det går ju liksom inte att jämföra det med något som jul och midsommar etc. säga vad man vill om de högtiderna, men jämföra med en skolavslutning som inte har någon som helst religiös anknytning, vad jag vet, det är löjligt.
Sedan detta tjaffs om invandrare, ni säger allihop att ni inte är religiösa, det betyder att en sak som kyrkan egentligen inte kan ha så stor betydelse för er. Däremot de här "invandrarna" kanske har en stark tro, och det av olika anledningar för dem är fel att gå in i en svensk kristen kyrka.
Tänk på det innan ni häver ur er saker som "ta seden dit du kommer"..
September 12, 2001
dåren wrote: Lås tråden. Den har helt flippat ur. Från att skolavslutningen inte får vara i en kyrka till hur vi ska integrera invandrare.
Vill någon mot förmodan diskutera vidare så kan ni PM:a
Ok...på trådskaparens begäran så låser jag därmed denna tråd.
Om någon har synpunkter på låsningen så kan det tas via PM eller mail.
*låst*
1 Guest(s)