January 22, 2003
azN- wrote: [quote=NES_Boy]Japp det blåser som fan här oxo 🙄
Hoppas din :rolleyes: betyder att du menar att det inte blåser,för det blåser inte ett skit.
Du har helt rätt, inte mycket vind att tala om här.
Nord wrote: Vah? Blåser det?
Nej här i stan märks det inte direkt men hörde att 3 människor dött i Danmark samt att det gick 14 m höga vågor där.Ni kan ju tänka er vågor som trevåningshus?
3 pers som har dött! Så allvarligt trodde jag då inte att det var 😮
September 28, 2003
ja fifan orkan här när det hela började gick jag o la mej stängde av alla datorer och sånt. Innan när jag vaknade hade jag 47 missade samtal från mor och far som ville ha hjälp att fixa grejer tegelpannor från deras tak har blåst ner och allt är ett jävla kaos.... fan va matt jag blir
July 4, 2003
Nord wrote: Vah? Blåser det?
Nej här i stan märks det inte direkt men hörde att 3 människor dött i Danmark samt att det gick 14 m höga vågor där.Ni kan ju tänka er vågor som trevåningshus?
3 pers som har dött! Så allvarligt trodde jag då inte att det var 😮
Ja det sas på 22 nyheterna
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
March 5, 2002
Här i Halmstad så har det blåsit rejält, det har lugnat ner sig nu (runt 01:00-tiden). I början av stormen så körde jag ner till hamnen och tittade, jäklar med vågor alltså. Vi har ju en vågbrytare där framför inloppet till båtarna, men ändå så stod vattnet upp ända till marken (ja ni förstår). Nissan var någon centimeter ifrån att vara översvämmad på sina ställen, på andra ställen så var det helt översvämmat, man kunde inte gå nära vattnet. Stora delar av hamnen ligger under vatten. Blåser som fan också! Knäckta grenar vid alla vägar typ, man får köra sakta... Kunde knappt öppna bildörren när jag tankade. Hoho.
January 2, 2004
davidhellmyrs wrote: Har blåst ner två stycken björkar (ja jag vet att björkar är STORA träd, som inte borde blåsa ner i första taget) i trädgården vår.
Det ligger postlådor överallt på gatan. En lyktstolpe utanför huset står på sned. Soptunor överallt ligger ner över hela vägarna. Cyklar ligger lite överallt på vägarna.
Träd och buskar ligger överallt.
På Shell så har skyltar (stora neonlampor) blåst ner. Och släpvagnar (såna man hyr) har blåst och vält över mötande vägbana.
Det står brandbilar och polisbilar lite överallt. De patrullerar väl eller nått.
Flyglarmet har ljudit som atans ikväll också.
Fast nu har det börjat avtaga rätt rejält. Inte så farligt nu.
Får se imorgon när man vaknar hur det ser ut.
Bor i Laholm. Halland. Alltså på västkusten. Mycket nära kusten och Danmarks området som var ganska hårt drabbat.
I Halmstad två mil härifrån har det flugit en j**la massa skyltar (såna som går över vägbanorna med vägdestination, alltså de två meters varainterna) har jag hört.
Usch.
Även jag bor i Laholm... 🙂
Kan tillägga att x-antal tak har flugit iväg.
Min käre faders grannar (2st grannar) har fått taken bortslitna.
Roligt värre.. Not.. FASEN VA D BLÅSER!
July 4, 2003
Nu har vinden kommit till Stockholm också. Blåser bra här, viner i trädet utanför men jag tror inte det är någonting uppemot vad ni "down under" upplever :)R (inte att det är kul att era tak blåser bort o allt utan för "down under", är man sthlmare så har man taskig humor ;))
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
January 8, 2003
Blåser som fasiken här, har varit rädd för att rutan ska flyga in flera gånger. Provade att öppna rutan det va katastrof.. Blev skitkallt å dörren slog igen. Bor på 5:e våningen med sikt till köpenhamn så det inte finns inget som hindrar vinden mellan havet och hit. provade hur det var med genomdrag genom att öppna rutan sen gå till balkongen å öppna där dörren fölg upp direkt å gardinerna i mitt rum stod rakt ut av draget ganska coolt. En vimpel har blåst iväg för Burlöv bostäder och flaggstängerna åker rundor som grässtrå nästan.
September 28, 2003
uh har vart ute och kollat på förödelsen nu, det är typ som ni från laholm beskriver det: ligger grenar och träd överallt, skyltar på marken, separeringsvägar försvunna krossat glas, och alla träd är snéa men än har jag inte sett nått tak dock men jag vart bara en hundra meter bort....
33% av skogen är nedblåst pga deras jävla gallrande 🙁
August 11, 2002
Äsch, var i Jönköping fram tills runt 18, (spelade fotboll blabla) så åkte vi hem mitt i stormen. Stannade till i Nässjö och åt lite, hade ju gott om tid. Sen under resan så hörde vi på radion att precis där vi åkt för 15-20min sen var vägen blockerad eller liknande xD väl hemma såg det ut som ngn jukkade i den stora granen. 🙂
1 Guest(s)