February 4, 2003
Quarzi wrote: [quote=Odehn]Strömmen försvann halv nio igår, fortfarande inte tillbaka hemma. (sitter hos flickan som har el och VÄRME :bgrin: ) Enligt sydkraft så kunde vi ev få tillbaka den imorgon mitt på dagen. Telefonkabeln klipptes av av ett fallande träd, vet inte när det fixas. Har mycket skogsjobb framför mig nu, rensa vägar osv.
Välkommen till min värld 8) har inte haft värme eller varmvatten i huset sen en vecka innan julafton 😛
Fast för dig beror det ju inte på en storm, utan på grund av att du glömde betala elräkningen 😛 Grottmänniskia 😛
March 10, 2002
Ja jag drabbades så hårt att jag knappt fick någon mat. =/ För när morsan och hennes gubbe skulle köra hem så såg den en husbil i diket. Så fick de slå in rutan och rädda gubben där i. Mamma ringde 112, tre minuter innan svar. Sen vänta dem i 25 minuter på Ambulans. Så körde de själv till akuten med gubben i husbilen. Väl på akuten blev de jättebra bemötta. Sjuksystrarna stod och bråka om vem som skulle hämta bår till gubben som hade bröstsmärtor. Efter några väl valda ord av morsans gubbe kom de med en bår. Efter det fick de uppsöka ögonläkaren för morsans gubbe hade fått splitter i ögonen. Så min mat blev över 2 timmar försenad. Det gick inte att få tag i någon som ville hämta pizza heller. Och var inte sugen på att ge mig ut och gå 4 km i orkanvindar. Men men. ;>
February 16, 2004
Dehman wrote: Ja jag drabbades så hårt att jag knappt fick någon mat. =/ För när morsan och hennes gubbe skulle köra hem så såg den en husbil i diket. Så fick de slå in rutan och rädda gubben där i. Mamma ringde 112, tre minuter innan svar. Sen vänta dem i 25 minuter på Ambulans. Så körde de själv till akuten med gubben i husbilen. Väl på akuten blev de jättebra bemötta. Sjuksystrarna stod och bråka om vem som skulle hämta bår till gubben som hade bröstsmärtor. Efter några väl valda ord av morsans gubbe kom de med en bår. Efter det fick de uppsöka ögonläkaren för morsans gubbe hade fått splitter i ögonen. Så min mat blev över 2 timmar försenad. Det gick inte att få tag i någon som ville hämta pizza heller. Och var inte sugen på att ge mig ut och gå 4 km i orkanvindar. Men men. ;>
Dagens ilands problem?
Mat måste du väl ändå kunna fixa så att fu inte svälter. :bgrin:
4 Guest(s)