Inget dåligt väder, bara dåliga kläder.|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
818803
January 9, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=Odehn]Strömmen försvann halv nio igår, fortfarande inte tillbaka hemma. (sitter hos flickan som har el och VÄRME :bgrin: ) Enligt sydkraft så kunde vi ev få tillbaka den imorgon mitt på dagen. Telefonkabeln klipptes av av ett fallande träd, vet inte när det fixas. Har mycket skogsjobb framför mig nu, rensa vägar osv.

Välkommen till min värld 8) har inte haft värme eller varmvatten i huset sen en vecka innan julafton 😛

Fast för dig beror det ju inte på en storm, utan på grund av att du glömde betala elräkningen 😛 Grottmänniskia 😛

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
818808
January 9, 2005 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag drabbades så hårt att jag knappt fick någon mat. =/ För när morsan och hennes gubbe skulle köra hem så såg den en husbil i diket. Så fick de slå in rutan och rädda gubben där i. Mamma ringde 112, tre minuter innan svar. Sen vänta dem i 25 minuter på Ambulans. Så körde de själv till akuten med gubben i husbilen. Väl på akuten blev de jättebra bemötta. Sjuksystrarna stod och bråka om vem som skulle hämta bår till gubben som hade bröstsmärtor. Efter några väl valda ord av morsans gubbe kom de med en bår. Efter det fick de uppsöka ögonläkaren för morsans gubbe hade fått splitter i ögonen. Så min mat blev över 2 timmar försenad. Det gick inte att få tag i någon som ville hämta pizza heller. Och var inte sugen på att ge mig ut och gå 4 km i orkanvindar. Men men. ;>

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
819227
January 10, 2005 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Ja jag drabbades så hårt att jag knappt fick någon mat. =/ För när morsan och hennes gubbe skulle köra hem så såg den en husbil i diket. Så fick de slå in rutan och rädda gubben där i. Mamma ringde 112, tre minuter innan svar. Sen vänta dem i 25 minuter på Ambulans. Så körde de själv till akuten med gubben i husbilen. Väl på akuten blev de jättebra bemötta. Sjuksystrarna stod och bråka om vem som skulle hämta bår till gubben som hade bröstsmärtor. Efter några väl valda ord av morsans gubbe kom de med en bår. Efter det fick de uppsöka ögonläkaren för morsans gubbe hade fått splitter i ögonen. Så min mat blev över 2 timmar försenad. Det gick inte att få tag i någon som ville hämta pizza heller. Och var inte sugen på att ge mig ut och gå 4 km i orkanvindar. Men men. ;>

Dagens ilands problem?
Mat måste du väl ändå kunna fixa så att fu inte svälter. :bgrin:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 186
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL