September 18, 2002
Har just kommit på att mina inlines är lite dåliga, inte direkt lämpade för den sorts åkning jag åker, och funderar nu på vad man ska införskaffa för några. Jag har inte så stor koll alls när det gäller vad som är bra för vad. Finns inlines med tre hjul, med fyra och med fem, det är en djungel ju. Vad ska man ha? Stora hjul eller små? Många eller få?
Jag åker mest för kondition, hoppar inte men däremot åker en del på stan så dom ska ju gärna vara lite smidiga.
Någon här på NH som har koll på vad man ska köpa?
February 21, 2004
Jag köpte mig ett par K2 Fatty Pro idag för 1190 på stadium, har väl provat dom i ca 5 min men dom verkar riktigt bra. Det är sk Agressive just dessa är mest lämpade för ramp så dom är väldigt smidiga och inte riktigt lika "plastiga" som tex Warpmodellerna vilket kan göra att dom viker sig lite när man belastar dom i sidled. Mest vad jag tycker men prova dig fram och fråga i affären
September 12, 2001
Death On Wings wrote: Köpte mina salomon ( vet ej model )
För 2500 kr.
Mycket skön innersko som alla salomon inlines har, bra kvalite.Ska du åka långa distanser så rekomenderar jag 5 hjuliga då farten blir enormt mycket högre.
Salomon är riktigt bra då det handlar om vettiga inlines för konditionsträning.
Förövrigt får man vad man betalar för.
November 4, 2001
1. köp med en skön innersko...
2. Små hjul = bra "acc", stora kjul = högre maxfart och du glider länge på samma fast som med små hjul.
3. skit i kullagrena (från butiken) ner till närsmaste kullagerbutik och köp nya, vattentäta lager förlänger livslängden avsevärt. Dels för att det inte kommer in skräp eller catten i dem, men även för att dom oftast har en högre kvalitet i sig.
May 11, 2005
Vill du ha ordentligt rull så köp nån ny modell med 90 eller 100 mm hjul. K2 VO2 Max på Stadium har 90 mm hjul och ILQ9-kullager (Inlinesanpassade). Annars är det väl bara att kolla om du kan fynda nån modell från förra året med 80 mm hjul. Är K2 för smala för dig så finns Salomon som är betydligt bredare i passformen. Men se till att du väljer nån modell med Aluminium/Titanium-skena och schysst passform. Skit i allt vad kullager heter. Du kommer ändå inte att märka någon större skillnad på ex. ABEC 5 och 7 om du inte jagar hundradelar i nån tävling.
September 18, 2002
Vad gör det egentligen för skillnad med Alu/Titan skena? Väger mindre, men det borde väl inte göra så stor skillnad. K2 VO2 Max Verkade helt okej =) Det jag är rädd för är att det ska kännas långt till marken med 90mm hjul, har 72mm nu, vilket är ju i princip på asfalten 😉
Mjukheten i hjulen är också ett mysterium? Vad innebär dom siffrorna? Kommer inte ihåg vad jag har nu på rak arm, men det består ju av två siffror och en bokstav ex. 70a, jag tror ju inte att det kommer avgöra så mycket, men jag är endå nyfiken på hur man ser vad som är mjukt och vad som är hårt. =) Någon som vet? Och hur mycket skiljer det sig?
May 10, 2005
Köp salomon och köp det dyraste du har råd med. Kolla på "Optima" serien eller någon från deras sida:
http://www.salomoninline.com/se/
Skate/trainer motion
Man kollar mjukheten genom att känna på hjulen, är de mjuka så är de mjuka, är de hårde så är de hårda.
Vet inte hur det är där du kör men hjul av gummi är väl alltid att föredra.
1 Guest(s)