Insider...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Insider...
pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2004 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg på Insider för nåra timmar sen... blir bara mer o mer imponerad av Robbans journalistik.. han är så grym och har en sån pondus att skrämmer vettet ur djävulen själv! 🙂

Dagens program handlade om bluffande telefonförsäljare och det retar mig så jävla mycket att godtrogna människor blir lurade av dessa. Tyvärr tycker jag inte särskilt synd om dem som blir blåsta utan jag blir mer förbannad över att dessa tjänar GRYMMA pengar på att ringa några samtal när det finns andra (läs: jag) som har hederliga kneg som sliter på fabriker och gör nytta för samhället tjänar en spottstyver av det dem tjänar.

Ibland önskar jag att darwinismen hade fungerat.. survival of the fittest.. då hade det inte funnits några som blåser några (för då hade det inte funnits folk "dumma" nog att gå på blåsningar).. om folk inte hade gått med plånböcker i bakfickan så hade det inte funnits nåra ficktjuvar osv osv.. jag vet hårt dragna generaliseringar men en viss sanning finns ju i dem..

Tänkte bara avsluta denna tråd genom att tacka Robert Aschberg för hans fenomenala jobb att hänga ut dessa personer över rikssänd TV.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
603643
April 22, 2004 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kontentan av ditt inlägg är alltså att du vill ligga med Robban? Eller har jag missat ngt?

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
603646
April 22, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm synd att det inte finns en anmäl/rapportera funktion här för då hade ju du åkt dit...

Ja självklart är kontentan att jag vill k-n-u-l-l-a honom i r-ö-v-e-n !

väx upp...

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
603647
April 22, 2004 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ni inte lärt er att när Pim_ inte kommer på nåt vettigt att svara så svarar han ändå.. han kan ju inte bara hålla keft..

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
603649
April 22, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Kontentan av ditt inlägg är alltså att du vill ligga med Robban? Eller har jag missat ngt?

Pim_ Väx upp någongång, Du fattar vad han menar.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
603652
April 22, 2004 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Kontentan av ditt inlägg är alltså att du vill ligga med Robban? Eller har jag missat ngt?

HAHHA..=) jag e med dig.. you got my support.. så jävla härligt att läsa dina hjärndöda inlägg så här på nattkvisten.. vissa här i forumet har uppenbarligen ingen humor här asså..

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
603655
April 22, 2004 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mohahahah..

Fan att jag missa de :s

Pim_
Member
Medlem
603656
April 22, 2004 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

pcw wrote: Hmm synd att det inte finns en anmäl/rapportera funktion här för då hade ju du åkt dit...

väx upp...

PMa Skiroy, han skulle nog fälla en tår om han missade en chans att sätta dit mig.

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
603657
April 22, 2004 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det så jävla konstigt isåfall?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
603659
April 22, 2004 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=pcw]Hmm synd att det inte finns en anmäl/rapportera funktion här för då hade ju du åkt dit...

väx upp...

PMa Skiroy, han skulle nog fälla en tår om han missade en chans att sätta dit mig.

Näe...nu håller jag faktiskt med dig här.

Edit:: Förövrigt finner jag Uppdrag Granskning många gånger bättre än det betydligt mer "populistiska" Insider.

Men bägge gör på sätt och vis nytta.

Pim_
Member
Medlem
603666
April 22, 2004 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Pim_][quote=pcw]Hmm synd att det inte finns en anmäl/rapportera funktion här för då hade ju du åkt dit...

väx upp...

Näe...nu håller jag faktiskt med dig här.

😮 :wide: If Im the good guy, then whos the bad guy?? :whops:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
603670
April 22, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: 😮 :wide: If Im the good guy, then whos the bad guy?? :whops:

Vad nu?

Får jag inte hålla med dig alls?
Jag gillade andemeningen i ditt inlägg där. 😀

Pim_
Member
Medlem
603673
April 22, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Pim_] 😮 :wide: If Im the good guy, then whos the bad guy?? :whops:

Vad nu?

Självklart får du det, men jag blir gravt förvirrad när jag för första gången efter ~2500 "simpla spaminlägg" lyckats skriva ngt som fått dig att dra på smilbanden 😉

Mirkl0rd
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 336
603679
April 23, 2004 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

pcw wrote: Tyvärr tycker jag inte särskilt synd om dem som blir blåsta utan jag blir mer förbannad över att dessa tjänar GRYMMA pengar på att ringa några samtal när det finns andra (läs: jag) som har hederliga kneg som sliter på fabriker och gör nytta för samhället tjänar en spottstyver av det dem tjänar.

Du ska juh inte tro att det är telefonförsäljarna som tjänar "grymma pengar"..(även om det lär gå att tjäna skapligt)
Och ang att det inte är ett hederligt kneg, Dom UNGDOMAR som jobbar på sådana företag lär nog betala skatt precis som du gör när du "knegar hederligt" i din fabrik, alla har liksom inte råd att tacka nej till ett sådant jobbtillfälle pga av moraliska dilemman.

Det jag ville komma till att det är snubbarna på toppen de borde sätta åt, tycker Aschberg likagärna kunde skippat o sända det där programmet då han inte fick ett vettigt ord från några av de vesäntliga personerna..

ed.. och det där om darwinismen, det är juh bara bra !"%¤ dumt =P

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
603681
April 23, 2004 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=skiroy][quote=Pim_] 😮 :wide: If Im the good guy, then whos the bad guy?? :whops:

Vad nu?

Självklart får du det, men jag blir gravt förvirrad när jag för första gången efter ~2500 "simpla spaminlägg" lyckats skriva ngt som fått dig att dra på smilbanden 😉

Like, happening of the NH lifetime 😮 🙄

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
603695
April 23, 2004 - 3:02 am
sp_Permalink sp_Print

Mirkl0rd wrote: [quote=pcw]Tyvärr tycker jag inte särskilt synd om dem som blir blåsta utan jag blir mer förbannad över att dessa tjänar GRYMMA pengar på att ringa några samtal när det finns andra (läs: jag) som har hederliga kneg som sliter på fabriker och gör nytta för samhället tjänar en spottstyver av det dem tjänar.

Du ska juh inte tro att det är telefonförsäljarna som tjänar "grymma pengar"..(även om det lär gå att tjäna skapligt)
Och ang att det inte är ett hederligt kneg, Dom UNGDOMAR som jobbar på sådana företag lär nog betala skatt precis som du gör när du "knegar hederligt" i din fabrik, alla har liksom inte råd att tacka nej till ett sådant jobbtillfälle pga av moraliska dilemman.

Det jag ville komma till att det är snubbarna på toppen de borde sätta åt, tycker Aschberg likagärna kunde skippat o sända det där programmet då han inte fick ett vettigt ord från några av de vesäntliga personerna..

ed.. och det där om darwinismen, det är juh bara bra !"%¤ dumt =P

Så du tycker det är helt okej att blåsa folk till vardags? Betala skatt jo antagligen annars hade väl företaget vart ännu mera bustat.. och sen att dem åker till barcelona, london el. andra städer i europa för pengar dem blåst företagare som inte vet bättre det är ju också grymt bra för moralen.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
603696
April 23, 2004 - 3:54 am
sp_Permalink sp_Print

äää folk blir blåsta dagligen så länge det går att blåsa nån kommer folk hålla på me det helt enkelt

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
603701
April 23, 2004 - 4:50 am
sp_Permalink sp_Print

pim_ har gjort sig väldigt förtjänt av sin plats i min lista

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
603705
April 23, 2004 - 5:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det är fler som blivit blåsta av mäklare och bilförsäljare än telefonförsäljare...
Sen det dära med darwismen... Survival of the fittest eller vad det nu heter, vad har det med intelligens att göra? Jag menar, hur många biffar är med i mensa?

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
603707
April 23, 2004 - 5:33 am
sp_Permalink sp_Print

Mirkl0rd wrote:

Hmm, enligt Insider så tjänade dom mellan 30.000 och 50.000 i månaden, om inte det är grymma pengar för UNGDOMAR så vet ju inte jag vad du lever i för värld... samt att det tydligen stod på deras lönebesked att skatten var dragen men egentligen så var den inte det, så dom hamnade i trångmål senare. Dubbelblåsning eller vad det var dom kallade det 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 156
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL