Insider om Sverigedemokraterna|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Insider om Sverigedemokraterna
Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
sp_UserOfflineSmall Offline
1075968
September 8, 2006 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

jag håller med obelix. oavsett vad jag tycker om SD så ser jag hellre att all post delas ut än att nån brevbärare själv väljer vad som ska censureras och inte.

passar inte det så kan man hitta ett annat jobb.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1075975
September 8, 2006 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.
Jag hatar allt som har med främlingsfientlighet att göra och kan därför inte heller sprida deras budskap.

Och JO, SD är ett främlingsfientligt parti.

'

Du arbetar på posten antar jag? Sen när är det er uppgift att sortera bort saker ni inte vill dela ut? Skiter vissa i att dela ut modereklam också för att det är stötande för denne?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1076008
September 8, 2006 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.
Jag hatar allt som har med främlingsfientlighet att göra och kan därför inte heller sprida deras budskap.

Ursäkta men det var nog det dummaste jag har hört. Jag mekar bilar och jag avskyr opel. Nu är det inte för ofta jag får in en opel, men när det väl händer tror du då jag kan neka att meka med den för att jag inte tycker om opel? Nej du, då hade jag kunnat ta min hatt och gå.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1076011
September 8, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: [quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.

Ursäkta men det var nog det dummaste jag har hört. Jag mekar bilar och jag avskyr opel. Nu är det inte för ofta jag får in en opel, men när det väl händer tror du då jag kan neka att meka med den för att jag inte tycker om opel? Nej du, då hade jag kunnat ta min hatt och gå.

Egentligen förstår jag inte varför alla är så sura?

Han anser sig att det är fel eller att det strider mot hans värderingar att dela ut sådana saker. Inget fel på det.

Han fick en varning från jobbet för att han stod upp för sin åsikt. Inget fel på det.

Fel vore om han inte delade ut materialet eller om han delade ut den utan att först klargöra sin ståndpunkt.

Bara för att man tagit ett jobb innebär det inte att man ska dra ner byxorna, ställa sig framåtböjd och låta folk göra vad de vill. Precis på samma sätt som SD har yttrandefrihet har han också det. Han yttrade sig och ick ta sitt straff, ser inget fel på det.

Om någon verkligen tycker att Opel strider mot hans värderingar så är det ju bara att låta nån annan ta hand om bilen.

Så länge man tar konsekvenserna så är det inget fel att klargöra när vissa saker strider mot ens värderingar.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1076013
September 8, 2006 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Joni^][quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.

Han anser sig att det är fel eller att det strider mot hans värderingar att dela ut sådana saker. Inget fel på det.

Han fick en varning från jobbet för att han stod upp för sin åsikt. Inget fel på det.

Fel vore om han inte delade ut materialet eller om han delade ut den utan att först klargöra sin ståndpunkt.

Bara för att man tagit ett jobb innebär det inte att man ska dra ner byxorna, ställa sig framåtböjd och låta folk göra vad de vill. Precis på samma sätt som SD har yttrandefrihet har han också det. Han yttrade sig och ick ta sitt straff, ser inget fel på det.

Om någon verkligen tycker att Opel strider mot hans värderingar så är det ju bara att låta nån annan ta hand om bilen.

Så länge man tar konsekvenserna så är det inget fel att klargöra när vissa saker strider mot ens värderingar.

i vissa lägen så är det bara att gilla läget och knipa igen.

Detta är ett av dom.

Det är brevbärarnas plikt och skyldighet att dela ut det arbetsgivaren anser följa gängse lagar och regler.

Hur skulle det se ut om tex vården gjorde samma sak?
Sorry, du är blond och blåögd, du får ingen hjälp av mig idag...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1076014
September 8, 2006 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska man protestera mot dessa så ska man göra det på ett adekvat sätt.

Att vägra, som vissa nötter nu gör, är att ge dom en massa uppmärksamhet och gratis publicitet.

Leta hellre på fakta som sänker dom istället.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
1076025
September 8, 2006 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Joni^][quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.

Ursäkta mig, men du är fan dummare än vad jag trodde.
Du menar alltså att det är helt OK för en brevbärare att enligt sitt eget tycke bestämma vad som ska nå ut till folk eller inte?
Ärligt talat du måste ju inse hur sjukt och odemokratiskt detta är?

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1076051
September 8, 2006 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ska nog rösta på sd ändå

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1076068
September 8, 2006 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: [quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.

Klart som faen att posten skall delas ut oavsett vem som skickat det, det är en del av demokratiska rättigheter i detta land..
Vore jag din överordnade så skulle du hänga ganska så löst vid din tjänst.
Arbetsvägran..Kan vara en anledning till avsked..

Lite offtopic, men vad tycker du om att skruva BMW då?
Dom skulle iaf jag vilja slippa.
:cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

csm101
Member
Medlem
1076182
September 9, 2006 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: [quote=csm101][quote=Joni^][quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.

Ursäkta mig, men du är fan dummare än vad jag trodde.
Du menar alltså att det är helt OK för en brevbärare att enligt sitt eget tycke bestämma vad som ska nå ut till folk eller inte?
Ärligt talat du måste ju inse hur sjukt och odemokratiskt detta är?

Vem är det som är dum som inte kan läsa här?

Det jag skrev var att det var rätt av honom att protestera mot att dela ut sånt eftersom det stred mot hans värderingar.

Jag skrev inte att det var bra att han inte delade ut skiten (vilket jag inte vet om han gjorde eller ej).

Kort: allt ska ut oavsett ursprung, men man har ändå rätt att protestera mot något man inte tycker är rätt.
Känns som om jantelagen spelar in här, man ska göra sitt jobb utan att märkas, för då anses man vara bråkstake.

@obelix: varför ska man knipa igen och gilla läget för? Man kan tydliggöra sin ståndpunkt men ändå göra sitt jobb (utan att för den skull tycka om läget).

Och jag tycker också att fakta ska sänka dem och inte utfrysning.

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1076456
September 10, 2006 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

förstår inte riktigt varför folk anser att SD inte ska ha rätt att propagera på skolor å så som alla andra partier får göra, de är ju ett parti de med och med det ska de ha samma rättigheter. Känns lite som om att de är ett av mkt få partier som verkligen står för vad dom tycker också 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1076503
September 11, 2006 - 5:49 am
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: förstår inte riktigt varför folk anser att SD inte ska ha rätt att propagera på skolor å så som alla andra partier får göra, de är ju ett parti de med och med det ska de ha samma rättigheter. Känns lite som om att de är ett av mkt få partier som verkligen står för vad dom tycker också 🙂

Kan jag nog inte hålla med om. De är lika lömska som alla andra.

//Andreas

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1076513
September 11, 2006 - 6:23 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=whoracle]förstår inte riktigt varför folk anser att SD inte ska ha rätt att propagera på skolor å så som alla andra partier får göra, de är ju ett parti de med och med det ska de ha samma rättigheter. Känns lite som om att de är ett av mkt få partier som verkligen står för vad dom tycker också 🙂

//Andreas

Må så vara, men låt säga att de skulle bilda regering, då kan man ju känna sig rätt säker på att invandringen ligger risigt till. Nu är det mer troligt att nått annat parti får bilda regering och oavsett parti så är det väldigt luddigt på alla punkter vad som ska hända (för mig som förstagångsväljare iaf). Se bara på Moderaterna som i desperat jakt på makt bytt inriktning tll att bli(?) ett "arbetarparti"... förvirringen är total!

Andreas Galistel
Member
Medlem
1076578
September 11, 2006 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: [quote=Delph1][quote=whoracle]förstår inte riktigt varför folk anser att SD inte ska ha rätt att propagera på skolor å så som alla andra partier får göra, de är ju ett parti de med och med det ska de ha samma rättigheter. Känns lite som om att de är ett av mkt få partier som verkligen står för vad dom tycker också 🙂

//Andreas

Må så vara, men låt säga att de skulle bilda regering, då kan man ju känna sig rätt säker på att invandringen ligger risigt till. Nu är det mer troligt att nått annat parti får bilda regering och oavsett parti så är det väldigt luddigt på alla punkter vad som ska hända (för mig som förstagångsväljare iaf). Se bara på Moderaterna som i desperat jakt på makt bytt inriktning tll att bli(?) ett "arbetarparti"... förvirringen är total!

Problemet är bara det att vi har fört en ganska restriktiv invandringspolitik på senare år. Har svårt att se att SD skulle göra det bättre. De snackar mest och blåser upp en bubbla om att det finns enorma problem, medan man högre upp faktiskt insett det och jobbar för det. Istället för att bara stå och snacka då...

Du har en bra poäng med Moderaterna dock, men jag är lite tveksam till om SAP skulle vilja gå ut och stoltsera med att de har fört en restriktiv invandringspolitik i och med den dåliga klang det fått på grund av våra härliga extrema högerpartier. Men det skulle kanske få död på myten om vår taskigt skötta invandrarpolitik iaf.

//Andreas

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1078053
September 16, 2006 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle förstå om man vägrade reparera en opel, det är en GM. Man vill ju inte stå som ett fån efteråt och säga att man bara följde order. För att senare bo i ett berlin fullt av Chevor. Är min logik felaktig Ring 036-TROFANDET.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1078115
September 16, 2006 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter att ha blivit kallad till föräldramöte 2 ggr senaste 2 veckorna nu, så lutar det starkt åt SD nu vill jag lova..
Det har börjat 2 stycken utlänningar i grabbens klass, 1 Thailändsk tjej och en tjej från Afghanistan tror jag det var.
Hur som haver, flickan från Thailand är det inga som helst problem med, men däremot den från Afghanistan..
Efter att ha varit en fin och skötsam klas från förskolan och uppåt, är det numera nästan anarkiliknande tendenser i grabbens klass (Klass 6).
Anledningen till detta torde kunna spåras i bl.a en ny (flat) lärare (Detta är den fjärde nu under mellanstadietiden.), hormoner i gungning och även de 2 nya eleverna.
Fallet är sålunda att på dessa föräldramöten har det satts upp regler för hur ungarna ska sköta sej, och detta har accepterats av både föräldrar, barn och lärare, (Saknades iofs 2 föräldrar på mötena, men det var en majoritet som var där.)
Bland det första man hör på mötena är protester från lärare och rektor när man tar upp utlänningarna och deras uppförande, bl.a skriker den Afghanska flickan elaka saker sitt hemspråk (Typ jag ska döda dej, gå och dö din dumma jävel etc etc.)på vilket jag anser vara en del av problemet.
Nu i går fick man reda på hur detta reglemente följs i praktiken så överväger jag nästan att sätta pojken i skola i granbyn, iofs var det inte han som blev oskyldigt uppläxad, men av ren princip bara.
Det var nämligen så att den Afghanska flickan fortfarande skriker elaka saker till de andra barnen, och hennes mindre syskon + hon själv avslutar dessa utrop med hånskratt, så även igår. När så en av grabbens klasskamrater påtalar för flickan att hon inte får göra detta, så går hon och tutar i läraren jag vet inte vad. Men grabbens klasskamrat åker tydligen på världens utskällning p.g.a detta.
Även på gymnastiklektionen blir det problem.. Vid någon slags lek (Förutbestämd av läraren) går det tydligen ut på att man skall sitta på huk och typ butta varandra. En av de Svenska flickorna buttar då den Afghanska så hon naturligtvis drattar på rumpan, vilket får till resultat att även denna Svenska elev får på skallen av läraren..
I denna klassen gick ifjol 13 stycken elever, nu när sjätte klass började hade 1 flyttat till grnnbyn.. Jag vet att 2 till kommer byta skola också så snart som möjligt eftersom barken barnen eller deras föräldrar vill släppa barnen till skolan dom går i nu..
Hur mycket problem skall det egentligen måsta bli för att skola och rektor ska få upp ögonen för problemen?
Känns nästan som om Ljungaverks skola blivit något slags experiment för immigrationsverkets ofta idiotiska försök till integration av utlänningar.?
Man kan väl även i förbifarten nämna att dessa utlänningar har inte samma ämnen som de andra barnen heller. Det enda dom har gemensamt är egentligen gymnastiken, trots detta ska dom sitta med i samma lektionssal som de "vanliga" eleverna.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

csm101
Member
Medlem
1078117
September 16, 2006 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Efter att ha blivit kallad till föräldramöte 2 ggr senaste 2 veckorna nu, så lutar det starkt åt SD nu vill jag lova..
Det har börjat 2 stycken utlänningar i grabbens klass, 1 Thailändsk tjej och en tjej från Afghanistan tror jag det var.
Hur som haver, flickan från Thailand är det inga som helst problem med, men däremot den från Afghanistan..
Efter att ha varit en fin och skötsam klas från förskolan och uppåt, är det numera nästan anarkiliknande tendenser i grabbens klass (Klass 6).
Anledningen till detta torde kunna spåras i bl.a en ny (flat) lärare (Detta är den fjärde nu under mellanstadietiden.), hormoner i gungning och även de 2 nya eleverna.
Fallet är sålunda att på dessa föräldramöten har det satts upp regler för hur ungarna ska sköta sej, och detta har accepterats av både föräldrar, barn och lärare, (Saknades iofs 2 föräldrar på mötena, men det var en majoritet som var där.)
Bland det första man hör på mötena är protester från lärare och rektor när man tar upp utlänningarna och deras uppförande, bl.a skriker den Afghanska flickan elaka saker sitt hemspråk (Typ jag ska döda dej, gå och dö din dumma j**el etc etc.)på vilket jag anser vara en del av problemet.
Nu i går fick man reda på hur detta reglemente följs i praktiken så överväger jag nästan att sätta pojken i skola i granbyn, iofs var det inte han som blev oskyldigt uppläxad, men av ren princip bara.
Det var nämligen så att den Afghanska flickan fortfarande skriker elaka saker till de andra barnen, och hennes mindre syskon + hon själv avslutar dessa utrop med hånskratt, så även igår. När så en av grabbens klasskamrater påtalar för flickan att hon inte får göra detta, så går hon och tutar i läraren jag vet inte vad. Men grabbens klasskamrat åker tydligen på världens utskällning p.g.a detta.
Även på gymnastiklektionen blir det problem.. Vid någon slags lek (Förutbestämd av läraren) går det tydligen ut på att man skall sitta på huk och typ butta varandra. En av de Svenska flickorna buttar då den Afghanska så hon naturligtvis drattar på rumpan, vilket får till resultat att även denna Svenska elev får på skallen av läraren..
I denna klassen gick ifjol 13 stycken elever, nu när sjätte klass började hade 1 flyttat till grnnbyn.. Jag vet att 2 till kommer byta skola också så snart som möjligt eftersom barken barnen eller deras föräldrar vill släppa barnen till skolan dom går i nu..
Hur mycket problem skall det egentligen måsta bli för att skola och rektor ska få upp ögonen för problemen?
Känns nästan som om Ljungaverks skola blivit något slags experiment för immigrationsverkets ofta idiotiska försök till integration av utlänningar.?
Man kan väl även i förbifarten nämna att dessa utlänningar har inte samma ämnen som de andra barnen heller. Det enda dom har gemensamt är egentligen gymnastiken, trots detta ska dom sitta med i samma lektionssal som de "vanliga" eleverna.

Vilken åldersgrupp rör det ens sig om?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1078118
September 16, 2006 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=ilg@dd]Efter att ha blivit kallad till föräldramöte 2 ggr senaste 2 veckorna nu, så lutar det starkt åt SD nu vill jag lova..
Bland det första man hör på mötena är protester från lärare och rektor när man tar upp utlänningarna och deras uppförande, bl.a skriker den Afghanska flickan elaka saker sitt hemspråk (Typ jag ska döda dej, gå och dö din dumma j**el etc etc.)på vilket jag anser vara en del av problemet.

Vilken åldersgrupp rör det ens sig om?

Samma som jag skrev i första inlägget, klass 6.. 🙄

*Edit*
Glömde visst nämna att dessa utländska flickor inte kan språket speciellt bra heller..Svenska alltså..

csm101
Member
Medlem
1078119
September 16, 2006 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Samma som jag skrev i första inlägget, klass 6.. 🙄

Sorry, missade det där.

Är det fler afghaner i de klassen eller är det bara tjejen?

Vad har du för saklig fakta att gå på förutom hörsägen att saker verkligen är som du tolkat dem?

Hur vill du att integrationen av utlänningar ska gå till i skolan?

Andreas Galistel
Member
Medlem
1078121
September 16, 2006 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Men hur ska SDs "förbjud-allt-främmande-och-allt-vi-inte-förstår-för-vi-vill-inte"-politik lösa det?
Problemet här är verkar ju vara lärarna och rektorns oförmåga att sätta denna tjejen på plats? Att låta henne härja så här och bete sig så illa är ju helt klart fel, men hur SD ska lösa det förstår jag inte?

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 195
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL