csm101 wrote: [quote=ilg@dd]
Samma som jag skrev i första inlägget, klass 6.. 🙄
Sorry, missade det där.
Är det fler afghaner i de klassen eller är det bara tjejen?
Vad har du för saklig fakta att gå på förutom hörsägen att saker verkligen är som du tolkat dem?
Hur vill du att integrationen av utlänningar ska gå till i skolan?
Nej, bara en..Men det går väl sammanlagt 5-6 stycken i den skolan..
Kanske ska berätta at skolan är från årskurs 1-6 med ca: 90 elever där sammanlagt inklusive de utländska barnen.
Det var först i vintras, dvs i slutet på 5'e klass för grabben som utlänningarna slussades dit.
Och ja, nog har jag saklig fakta om detta enär jag känner de flesta inblandade jäkligt väl, även en del lärarna.
Byn är liksom ganska liten, typ 6-700 invånare bara.
Angående integrationen har jag inga förslag, har enbart insett att det är ett fiasko och rent rasistiskt gjort av de bestämmande att placera ungar som knappt kan Svenska i en klass där alla andra har Svenska som modersmål. Resultatet av skolans agerande spär bara på den nu framåtkrypande smygrasismen vill jag lova.
Jag undrar, och har även framfört den undran till rektorn vad det ger barnen för behållning att placeras i ett klassrum där man pluggar t.ex Engelska för Svenskar, dvs dom som kan vad man nu ska kunna i Svenska i sjätte klass om man nu knappt kan någon Svenska?
Varken de "Svenska" barnen eller de "utländska" gynnas av detta..
Och varför är skolan så flata mot "utlänningarna" i detta fallet?
Som jag skrev tidigare, det enda ämne som klassen har gemensamt som dessa utländska barn inte har handikapp i är väl eventuellt gymnastiken.
Tanken med att dom skall gå i en Svensk klass är väl iaf att de ska integreras i det Svenska samhället? Inte att dom ska klemas bort och göra som dom vill och måsta sitta med elever som dom antagligen känner sej helt på efterkälken med.
Delph1 wrote: Men hur ska SDs "förbjud-allt-främmande-och-allt-vi-inte-förstår-för-vi-vill-inte"-politik lösa det?
Problemet här är verkar ju vara lärarna och rektorns oförmåga att sätta denna tjejen på plats? Att låta henne härja så här och bete sig så illa är ju helt klart fel, men hur SD ska lösa det förstår jag inte?//Andreas
Uppenbarligen fungerar inte nuvarande regerings integrations/flyktingpolitik något vidare bra, eftersom rektor/lärare känner sej tvugna att favorisera dessa utlänningar för att vara PK..
Här är det i stora drag en variant av omvänd rasism..
Dvs man låter en elevs beteende (I detta fall en utlänning) gå ut över de andra elevernas möjligheter att få en bra skolgång.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Uppenbarligen fungerar inte nuvarande regerings integrations/flyktingpolitik något vidare bra, eftersom rektor/lärare känner sej tvugna att favorisera dessa utlänningar för att vara PK..
Men är det verkligen politikens fel att dessa människor inte kan hantera situationen? Jag känner mycket väl igen situationen eftersom jag själv var enda personen med utländsk bakgrund i hela socknen och lärare hade ingen som helst aning om hur de skulle bete sig emellanåt. Nu var jag dock betydligt snällare än denna tösen, men att man skulle bli behandlad som alla andra var inget som riktigt kopplade för lärare eller rektorer eftersom de aldrig riktigt stött på en person med utländsk bakgrund på detta sättet förut. Jag antar att även skolan i Ljungaverk och Ljungaverk i stort har lite erfarenhet av hur det är att ha invandrare nära inpå. Det är främmande och det är annorlunda och inget man riktigt vet hur man ska bemöta.
Det är inte politikens fel utan människors ovana och okunskap som är problemet i dessa lägen. Inte politiken.
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Uppenbarligen fungerar inte nuvarande regerings integrations/flyktingpolitik något vidare bra, eftersom rektor/lärare känner sej tvugna att favorisera dessa utlänningar för att vara PK..
Men är det verkligen politikens fel att dessa människor inte kan hantera situationen? Jag känner mycket väl igen situationen eftersom jag själv var enda personen med utländsk bakgrund i hela socknen och lärare hade ingen som helst aning om hur de skulle bete sig emellanåt. Nu var jag dock betydligt snällare än denna tösen, men att man skulle bli behandlad som alla andra var inget som riktigt kopplade för lärare eller rektorer eftersom de aldrig riktigt stött på en person med utländsk bakgrund på detta sättet förut. Jag antar att även skolan i Ljungaverk och Ljungaverk i stort har lite erfarenhet av hur det är att ha invandrare nära inpå. Det är främmande och det är annorlunda och inget man riktigt vet hur man ska bemöta.
Det är inte politikens fel utan människors ovana och okunskap som är problemet i dessa lägen. Inte politiken.
//Andreas
Snicksnack, det är politikerna som fattar beslut som kanske inte skola och lärare klarar av att hantera, ej heller tar politikerna något ansvar för hur deras misslyckade experiment ter sej.
Svensk eller flykting spelar ingen roll, man ska sköta sköta sej och bete sej som folk, vare sej det är på skolan eller ute i samhället.
Angående Ljungaverk och utlänningar kan jag väl berätta att vi på 90-talet hade en flyktingförläggning (Forna Jugoslavien) här i byn..
Nu vill jag inte påstå att alla flyktingar är tjyvaktiga, men av någon anledning så ökade svinnet för handlarna här i byn från i princip inget till tusentals kronor under flyktingförläggningstiden..
Samma problem som dom nu har i Ånge med flyktingarna där (Ryska Romer).. Inte för att jag ska tala för hela byns befolkning, men inte tror jag att det är någon som saknar den tiden direkt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2005
ilg@dd wrote:
Angående integrationen har jag inga förslag, har enbart insett att det är ett fiasko och rent rasistiskt gjort av de bestämmande att placera ungar som knappt kan Svenska i en klass där alla andra har Svenska som modersmål. Resultatet av skolans agerande spär bara på den nu framåtkrypande smygrasismen vill jag lova.
Och lite av den smygrasism verkar krypa sig in här känns det som...
Så i detta fall är det _inte_ bra att låta invandrare blandas med svenskar? Är i den åldern man är mest mottagligast för språk och att bara vara med andra som kan språket leder till att man lär sig själv.
Att det skulle vara rasistisk kan jag inte fatta på vilket sätt det är.
De gynnas av det på betydligt fler plan än du nog kan föreställa dig.
Att bara vara med svenskar i en by på 7-900 pers är ju ett perfekt recept för fördomar och smygrasism. Får man interagera med folk från andra kulturer så sker det utbyte av många saker.
Du säger själv att det går 5-6 andra (afghaner tolkar jag det som, dvs fler invandrare än 5-6 totalt?). Ska du då låta den tjejen förstöra för de andra fem barnen?
Ja du, ingen aning... Men att vara helt ny i en skola i en främmande miljö där man inte kan språket har säkert ingen betydelse för barnet i fråga som är något av en bråkstake...
Ska man då få tex disciplinära åtgärder kommer det bara göra saken så mycket bättre 🙄
Tanken med att dom skall gå i en Svensk klass är väl iaf att de ska integreras i det Svenska samhället? Inte att dom ska klemas bort och göra som dom vill och måsta sitta med elever som dom antagligen känner sej helt på efterkälken med.
Och hur skulle SD förbättra detta? Är det precis som Delph sa, att det är skolans fel och inte politikens (eller för dens skull barnet i fråga)?
Uppenbarligen fungerar inte nuvarande regerings integrations/flyktingpolitik något vidare bra, eftersom rektor/lärare känner sej tvugna att favorisera dessa utlänningar för att vara PK..
Fel, skolan som bär ansvaret. Det känns som att svenska folket inte vet vad de vill. Får invandrarna gå i egna klasser/skolor så är det inte bra för då lär de sig aldrig språket. Får de däremot gå i en blandad klass är det heller inte bra eftersom de då inte kan språket...
En situation som perser brukar referera till som "en pinne med skit på båda ändar", dvs hur man än gör så är det fel...
Dvs man låter en elevs beteende (I detta fall en utlänning) gå ut över de andra elevernas möjligheter att få en bra skolgång.
Till att börja med så finns det inget som heter omvänd rasism,. Det där är bara ett populärt, men felaktigt, uttryck.
Vare sig det är en vit som är mot invandrare eller invandrare som är emot vita så är det rasism, finns inget "omvänt rasism".
Det som är förvånande är att du förstå beskyller utlänningarna för problemen, sen politiken och avslutar med att en individ inte ska färga synen på en grupp (vilket jag tycker verkar gå mot hela ditt inlägg, dvs du har låtit en individ färga din syn på utlänningarna i din by och hela integrationspolitiken...)
Så, vad i det hela är politikens/politikernas fel?
Är ju skolan för hela slanten som inte kan hantera situationen.
Edit: Politikerna fattar besluten; ja. Men av någon anledning så funkar detta rätt bra i många andra skolor trunt om i landet. Vilket återigen tyder på skolors inkompetens.
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=ilg@dd]Uppenbarligen fungerar inte nuvarande regerings integrations/flyktingpolitik något vidare bra, eftersom rektor/lärare känner sej tvugna att favorisera dessa utlänningar för att vara PK..
//Andreas
Snicksnack, det är politikerna som fattar beslut som kanske inte skola och lärare klarar av att hantera, ej heller tar politikerna något ansvar för hur deras misslyckade experiment ter sej.
Du har en poäng i att politiker inte tar ansvar, men att skolor är oförmögna att hantera invandrarna förändrar inte att de behöver mer kunskap och vana i att hantera (dvs okunskap och ovana)
Svensk eller flykting spelar ingen roll, man ska sköta sköta sej och bete sej som folk, vare sej det är på skolan eller ute i samhället.
Självklart.
Angående Ljungaverk och utlänningar kan jag väl berätta att vi på 90-talet hade en flyktingförläggning (Forna Jugoslavien) här i byn..
Nu vill jag inte påstå att alla flyktingar är tjyvaktiga, men av någon anledning så ökade svinnet för handlarna här i byn från i princip inget till tusentals kronor under flyktingförläggningstiden..
Samma problem som dom nu har i Ånge med flyktingarna där (Ryska Romer).. Inte för att jag ska tala för hela byns befolkning, men inte tror jag att det är någon som saknar den tiden direkt.
Knappast den bästa starten man kan få då när det gäller att träffa folk från en annan kultur med andra ord. Vilket då kanske avspeglar sig i hur skolan hanterar detta nu ...
//Andreas
EDIT: Fet felstavning.
csm101 wrote: [quote=ilg@dd] Angående integrationen har jag inga förslag, har enbart insett att det är ett fiasko och rent rasistiskt gjort av de bestämmande att placera ungar som knappt kan Svenska i en klass där alla andra har Svenska som modersmål. Resultatet av skolans agerande spär bara på den nu framåtkrypande smygrasismen vill jag lova.
Och lite av den smygrasism verkar krypa sig in här känns det som...
Så i detta fall är det _inte_ bra att låta invandrare blandas med svenskar? Är i den åldern man är mest mottagligast för språk och att bara vara med andra som kan språket leder till att man lär sig själv.
Att det skulle vara rasistisk kan jag inte fatta på vilket sätt det är.
De gynnas av det på betydligt fler plan än du nog kan föreställa dig.
Att bara vara med svenskar i en by på 7-900 pers är ju ett perfekt recept för fördomar och smygrasism. Får man interagera med folk från andra kulturer så sker det utbyte av många saker.
Du säger själv att det går 5-6 andra (afghaner tolkar jag det som, dvs fler invandrare än 5-6 totalt?). Ska du då låta den tjejen förstöra för de andra fem barnen?
Ja du, ingen aning... Men att vara helt ny i en skola i en främmande miljö där man inte kan språket har säkert ingen betydelse för barnet i fråga som är något av en bråkstake...
Ska man då få tex disciplinära åtgärder kommer det bara göra saken så mycket bättre 🙄
Och hur skulle SD förbättra detta? Är det precis som Delph sa, att det är skolans fel och inte politikens (eller för dens skull barnet i fråga)?
Fel, skolan som bär ansvaret. Det känns som att svenska folket inte vet vad de vill. Får invandrarna gå i egna klasser/skolor så är det inte bra för då lär de sig aldrig språket. Får de däremot gå i en blandad klass är det heller inte bra eftersom de då inte kan språket...
En situation som perser brukar referera till som "en pinne med skit på båda ändar", dvs hur man än gör så är det fel...
Till att börja med så finns det inget som heter omvänd rasism,. Det där är bara ett populärt, men felaktigt, uttryck.
Vare sig det är en vit som är mot invandrare eller invandrare som är emot vita så är det rasism, finns inget "omvänt rasism".
Det som är förvånande är att du förstå beskyller utlänningarna för problemen, sen politiken och avslutar med att en individ inte ska färga synen på en grupp (vilket jag tycker verkar gå mot hela ditt inlägg, dvs du har låtit en individ färga din syn på utlänningarna i din by och hela integrationspolitiken...)
Så, vad i det hela är politikens/politikernas fel?
Är ju skolan för hela slanten som inte kan hantera situationen.
Edit: Politikerna fattar besluten; ja. Men av någon anledning så funkar detta rätt bra i många andra skolor trunt om i landet. Vilket återigen tyder på skolors inkompetens.
Eftersom du uppenbarligen klassat mej som rasist så ser jag ingen anlening att debattera detta med dej.
Min son går i den skolan, och får av förklarade själ inte den uppmärksamhet som han och andra elever så väl behöver för att ta sej vidare upp i högstadiet.. Problemet är av så besvärlig karaktär att skolan nödgats samla till föräldramöte 2 ggr på de 2 senaste veckorna.. Säger det dej något?
Eller förresten, du behöver inte svara..Lärarna är förståss rasister..
August 11, 2005
ilg@dd wrote:
Eftersom du uppenbarligen klassat mej som rasist så ser jag ingen anlening att debattera detta med dej.
Jag sa inte att du är rasist, men vissa av sakerna du skrev var en aning rasistiska.
Skillnad på det där, jag har inte träffat dig och kan inte klassa dig som rasist, men jag kan klassa något du skriver som rasistisk.
Det enda uppenbara är att du inte vet vad du egentligen skriver. Ena stunden säger du det är politikernas fel, andra att det är den specifika tjejens (tredje att det är utlänningars).
Min son går i den skolan, och får av förklarade själ inte den uppmärksamhet som han och andra elever så väl behöver för att ta sej vidare upp i högstadiet.. Problemet är av så besvärlig karaktär att skolan nödgats samla till föräldramöte 2 ggr på de 2 senaste veckorna.. Säger det dej något?
Det bevisar att det jag skrev stämmer, dvs att skolan i fråga saknar kompetens och inte vet hur de ska lösa problemet. Men det vill du inte inse.
Ska du dra ner detta till sandlådenivå får du gärna göra det, men beskyll inte mig för den låga nivån.
Jag har kommit med sakliga argument för det jag sagt och inget av det jag sagt har varit av låg karaktär.
Jag kan mycket väl förstå att det är jobbigt om ens barn inte får en proper utbildning pga av orosfaktorer, men jag kan inte förstå den koppling du gör till politiken när det så uppenbart är skolan som har bristerna.
csm101 wrote: [quote=ilg@dd] Eftersom du uppenbarligen klassat mej som rasist så ser jag ingen anlening att debattera detta med dej.
Jag sa inte att du är rasist, men vissa av sakerna du skrev var en aning rasistiska.
Skillnad på det där, jag har inte träffat dig och kan inte klassa dig som rasist, men jag kan klassa något du skriver som rasistisk.
Det enda uppenbara är att du inte vet vad du egentligen skriver. Ena stunden säger du det är politikernas fel, andra att det är den specifika tjejens (tredje att det är utlänningars).
Det bevisar att det jag skrev stämmer, dvs att skolan i fråga saknar kompetens och inte vet hur de ska lösa problemet. Men det vill du inte inse.
Ska du dra ner detta till sandlådenivå får du gärna göra det, men beskyll inte mig för den låga nivån.
Jag har kommit med sakliga argument för det jag sagt och inget av det jag sagt har varit av låg karaktär.
Jag kan mycket väl förstå att det är jobbigt om ens barn inte får en proper utbildning pga av orosfaktorer, men jag kan inte förstå den koppling du gör till politiken när det så uppenbart är skolan som har bristerna.
Du förstår tydligen inte att det är politikerna som delegerar ner integreringsexperimenten på kommunnivå, vlket ger att jag i första hand anklagar politikerna, i andra hand skolan och sist den utländska flickan.. Har du problem med läsförståelsen eftersom jag måste upprepa mej flera gånger?
Och vem är ansvarig för skolan? Jo, politikerna.
Vad skrev jag i mitt första inlägg? Jo, att det inte funkar i grabbens skola.
Jag kommer inte besvara fler av dina inlägg om dom är lika substanslösa fortsättningsvis.
Jag har sällskapat med en negerska och vi har även indiska adoptivbarn i släkten, så lägg ner dina försök pådyvla mej rasistiska vibbar.
Jag reagerar på att det är jäkligt stökigt på grabbens skola, och det började i vintras när klassen utökades med 1 flyktingflicka och 1 invandrarflicka.
En flicka bytte skola nu vid skolstarten, och 2 eventuellt 3 kommer att byta inom snar framtid..Det är inte vad jag kallar en lyckad integration när barnen i byn flyttar till en skola dom måste åka buss till.
August 11, 2005
ilg@dd wrote:
Du förstår tydligen inte att det är politikerna som delegerar ner integreringsexperimenten på kommunnivå, vlket ger att jag i första hand anklagar politikerna, i andra hand skolan och sist den utländska flickan.. Har du problem med läsförståelsen eftersom jag måste upprepa mej flera gånger?
Jag förstår svenska bra, men du är svår och begripa ibland.
Och vem är ansvarig för skolan? Jo, politikerna.
Vad skrev jag i mitt första inlägg? Jo, att det inte funkar i grabbens skola.
Konstigt att samma politiker fått detta att fungera fint i många andra skolor under en lång period då... Eller är det politiker som är lärare på den skolan?
Jag kommer inte besvara fler av dina inlägg om dom är lika substanslösa fortsättningsvis.
Jag har sällskapat med en negerska och vi har även indiska adoptivbarn i släkten, så lägg ner dina försök pådyvla mej rasistiska vibbar.
Jag sa bara hur jag uppfattade det du skrev, så enkelt är det.
Jag reagerar på att det är jäkligt stökigt på grabbens skola, och det började i vintras när klassen utökades med 1 flyktingflicka och 1 invandrarflicka.
Hade det varit så enkelt hade det ju bara varit att skicka ut flyktingbarnet för att återfå en del av arbetsron igen ju 🙄
En flicka bytte skola nu vid skolstarten, och 2 eventuellt 3 kommer att byta inom snar framtid..Det är inte vad jag kallar en lyckad integration när barnen i byn flyttar till en skola dom måste åka buss till.
Du har inte greppat det faktum att, precis som jag skrivit flera gånger nu, detta funkat fint hos många andra skolor. Att barnen flyttar ifrån sina skolor i din by beror på att skolan inte kan hantera situationen. Så enkelt är det.
Så länge inte det inte är politikerna själva som sitter som lärare i den skolan så kan du inte påstå att det är regeringens fel att det är som det är. Integrationspolitiken gör precis som många svenskar vill, blanda invandrare och svenskar för att från början förhindra dessa grupperingar som sker ute i samhället i vuxenvärlden, där alla svenskar bor på ett ställe och alla invandrare på ett annat.
Återigen, jag påstod inte att du är rasist, bara att det är lite smårasistisk att ni i byn verkar tro det är politikerna som orsakat den situationen i din by genom att ta dit invandrare och att det sålunda är tex invandrarflickans fel till största del att skolan i fråga är som den är.
December 5, 2001
Dinos wrote: Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.
Jag hatar allt som har med främlingsfientlighet att göra och kan därför inte heller sprida deras budskap.Och JO, SD är ett främlingsfientligt parti.
Dumt av dig. Det är ett demokratiskt samhälle vi lever i. Det är upp till hushållen att avgöra om de vill rösta på SD eller inte.
October 31, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.
Jag hatar allt som har med främlingsfientlighet att göra och kan därför inte heller sprida deras budskap.Och JO, SD är ett främlingsfientligt parti.
Dumt av dig. Det är ett demokratiskt samhälle vi lever i. Det är upp till hushållen att avgöra om de vill rösta på SD eller inte.
Den reklamen(det är inget brev!!!!!!) försämrar arbetsmiljön för brevbärare.
Vislanda, då känner du rätt många resande?
December 5, 2001
MoparPower wrote: [quote=Sardaukar][quote=Dinos]Jag fick en varning på jobbet för att jag vägrade dela ut SD-reklamen för några år sedan.
Den reklamen(det är inget brev!!!!!!) försämrar arbetsmiljön för brevbärare.
Vislanda, då känner du rätt många resande?
Det är fortfarande deras jobb. Då kan jag säga att ju tyngre detaljer jag bearbetar i min NC-maskin försämrar min arbetsmiljö 🙄
Resande? Hurså?
November 27, 2003
"Ny fullmäktigeledamot okänd för de egna"
http://www.na.se/artikel.asp?i.....Id=1048509
/.../
Vem är Stenånger?
Vinnare är i stället Sverigedemokraterna, som i nuläget har rätt att ha två personer i Kumlas kommunfullmäktige nästa mandatperiod.
Partiet hade enbart ett namn förtryckt på sin röstsedel. När nu länsstyrelsen kontrollerat om det finns något ytterligare namn ditskrivet, visar det sig att Sandra Stenånger fått fem personröster, och därmed tar partiets andra plats i kommunfullmäktige.
- Jag vet inte vem hon är, säger Anci Karlsson, sd:s förstanamn i Kumla.
Okänd centralt
Inte heller centralt i Örebro vet sd-sympatisörer vem Stenånger är.
Enligt uppgift hörde hon av sig och visade intresse för att finnas med på partiets vallistor innan valet, men så blev det inte, eftersom man inte fick ordentlig kontakt med henne. Någon inom partiet har dock rekommenderat henne.
och sedan fanns det även i NA22/9 Del 3 Sida 13 att läsa:
Det främlingsfientliga partiet Sverigedemokraterna fick två platser i kommunfullmäktige i Hallsberg. Den ena platsen ska Andreas Larsson ha. Han plugger på fordonsprogrammet på Alléskolan. Han tycker att att det är för många flyktingar i Sverige. Han tycker också att det är för många flykingar som får bidrag.
- Jag vet inte hur många det är, men jag vet att det är förmånga, säger han.
Han vill också arbeta för att det ska bli mer ordning i skolan.Det är ännu oklart om någon annan Sverigedemokrat kommer att vara med i kommunfullmäktige i Hallsberg.
Härligt detta. Partiet kommer in med en person som de inte har en aning om vem hon är eller vad hon står för och i en annan kommun sitter en kille som inte vet om hur många flyktingar som får bidrag men att de är för många i alla fall. Suck.
//Andreas
November 27, 2003
csm101 wrote: [quote=Delph1]Nerikes Allehanda har nu fått tag på Stenånger som inte vill ha något som helst med SD att göra. Det är verkligen koll på det partiet :)R
//Andreas
haha, hon kanske trodde det var för SocialDemokraterna hon ställde upp för 😉
Nej, hon erkände att hon hade fyllt i något papper om någon undersökning, medan SD hävdar att det var ett papper om medlemskap typ. Hon sade sedan att om hon hade vetat det hade hon aldrig i livet rört lappen 😉
//Andreas
Jo, där ser man.. Det bästa sättet för att lyfta fram ett parti är givetvis att ignorera och förlöjliga det..
Fortsätter massmedia och "vanligt" folk med detta, så lär det inte dröja förrän vi har ett gäng av dem i riksdagen också.
August 11, 2005
ilg@dd wrote: Jo, där ser man.. Det bästa sättet för att lyfta fram ett parti är givetvis att ignorera och förlöjliga det..
Fortsätter massmedia och "vanligt" folk med detta, så lär det inte dröja förrän vi har ett gäng av dem i riksdagen också.
Kan man förvänta sig något annat när man har noll koll på läget? Och tycker inte artiklarna var förlöjligande...
1 Guest(s)