July 27, 2002
Det är så vinklat (allt i allmänhet nu). En markant majoritet av de invandrare jag känner tycker bara vänsterpacket är idioter som går och slåss mot nazisterna (exempelvis). Låt nazisterna ha sina åsikter, ingen bryr sig, och framförallt inte invandrarna. Det är svenskar som går och slåss för invandrarnas sak och gör bort sig. Invandrarna får uppmärksamhet de inte vill ha..
Svenskar är kort sagt dumma i huvudet, antingen är man rasist eller så är man inte. Många av de som inte är det, är istället tråkiga och försöker beskydda invandrare på sätt ingen är bekväm med. Alla invandrare kan ta ett gott skämt om dem, vi svenskar kan ta ett skämt om oss. Its all for fun.
Det är min conclusion och representerar de flesta invandrare jag känner..
May 15, 2005
Bjornstrom wrote: [quote=L0rden]Callister: Detta handlar ju inte alls om invandrare? Kollar vi på samma program?
Du ska nog läsa vad han skriver istället... :bgrin:
Jag kanske är dum, men vad jag fattar det som berättar han att hans invandrade vänner varken gillar vänster- eller höger-aktivister. Jag förstod bara inte vad det tillförde...
July 27, 2002
Redzo wrote: Callister: Så du anser att systematisk diskriminering på arbetsmarknaden, krogen, och ute i samhälle i övrigt är "ett skämt" som invandrare kan ta ?
Ta det från en invandrare (mig) det gör vi inte och vi kommer att tvinga fram en förändring..
Systematisk diskriminering finns det gott om till alla, ungdomar, överviktiga, folk med lågt iq. Invandrare är inte ensamma. Jag vet inte med dig men de invandrare jag känner har kämpat hårt och de har lyckas. En är färdig fastighetsmäklare, en är färdig civ.ing teknisk fysik. ALLA måste kämpa hårt (om man inte är son till herr advokat månsson).
Det är vi alla som har ansvaret för invandrarnas välfärd i Sverige, det är invandrare som måste ta första steget och bevisa att de också kan, de måste bevisa att de lika gärna kan anställa honom istället för någon annan. Inget kommer förbättras om man tvingar fram något. Och påstå inte att det inte hjälper att jobba hårt; det GÖR DET.
Nu pratar jag dock bara om arbetsmarknaden här..
August 11, 2005
Callister wrote: Det är vi alla som har ansvaret för invandrarnas välfärd i Sverige, det är invandrare som måste ta första steget och bevisa att de också kan, de måste bevisa att de lika gärna kan anställa honom istället för någon annan. Inget kommer förbättras om man tvingar fram något. Och påstå inte att det inte hjälper att jobba hårt; det GÖR DET.
Nu pratar jag dock bara om arbetsmarknaden här..
Hur ska en invandrare kunna visa vad den kan när de tyvärr alltför ofta inte ens får komma på intervjuer?
Att som invandrare komma till sverige, vara laglydig och börja studera är enligt mig det första steget, men det betyder inte på långa vägar att allt är en dans på rosor efter att man fått examen. Gäller att få jobb med och där får många inte ens chansen att visa vad de går för.
December 3, 2004
haha..skrattretande...
Vet ni vad dessa ungdomar påminner mig om?
Jo, just den åldern man kommer in i där man ska göra revolt på allt och att rita "666" och pentagram eller klottra på skolbänkar eftersom det är tufft..
Man pekar finger bakom lärarens rygg och anser att hemkunskapslektionen är för kvinnor..
Alla hamnar inte i den, men dom flesta dras mot något i just den åldern, men vet inte riktigt vart man tillhör.
I det här fallet verkar AFA tro att man kan med våld och skadegörelse styra ett land eller ändra människors åsikter.
Visst, jag gillar inte staten heller, men wtf, inte eldar jag upp folks bilar eller står i Umeå Centrum och kastar stenar på pensionärer och förstör företagens egendom.
Väx upp för fan..
Om 10år sitter ni Afa folk där med familj, jobb och barn och förstår inte alls varför ni gjorde som ni gjorde.
Och alltid detta snack om invandrare, sluta skylla ifrån er nångång, kan på alla handens fingrar räkna upp kompisar med invandrarbakgrund som har haft chanser att få hjälp, jobb eller liknande, och likförbannat skitit i det. Strör runt och lever på Soc, festar bort pengarna eller köper dyra märkeskläder.
Man kan inte gå runt o skylla på saker o ting om man själv inte gör något åt det.
För det andra så har tamefan invandrare enklare att få jobb än svenskar.
Som tur är så är jag finne, vi får alltid jobb 😉
January 21, 2002
"har du provat att sätta tvn i stand-by läge då?"
"Jadå."
"Kom ihåg att sätta igång den 2timmar innan så du får in alla kanalerna och skit innan du ska spela in."
"Jafan, det fixar jag."
"Helvete asså, jag håller tummarna som fan nu!"
"Jag med."
EDIT: Hittade deras guide hur man förbereder sig som stadsgerilla:
http://afa-jonkoping.antifa.se.....ndbok1.htm
http://afa-jonkoping.antifa.se.....ndbok2.htm
Fattar inte vad som är fel, hur dom inte kan ha några gränser 😕
July 19, 2001
(mannen) wrote: "har du provat att sätta tvn i stand-by läge då?"
"Jadå."
"Kom ihåg att sätta igång den 2timmar innan så du får in alla kanalerna och skit innan du ska spela in."
"Jafan, det fixar jag."
"h*****e asså, jag håller tummarna som fan nu!"
"Jag med."EDIT: Hittade deras guide hur man förbereder sig som stadsgerilla:
http://afa-jonkoping.antifa.se.....ndbok1.htm
http://afa-jonkoping.antifa.se.....ndbok2.htmFattar inte vad som är fel, hur dom inte kan ha några gränser 😕
Äh det var ju ballt att läsa sånt när man gick i högstadiet.
January 20, 2002
Tycker faktiskt vänstern är snäppet värre än högern...
Visst är bägge sidorna korkade förr att de går ut och slåss för att visa sin åsikt men vänstern vill ju döda oskyldiga människor. De är helt sjuka i huvudet.
Såg ju brandbomben som de planterade på MC Donalds.
Blir så jävla sur på dem. De vill döda poliser och annat folk som inte tycker och tänker som de själva...
Mer info om programmet som gick på Insider:
http://www.tv3.se/index.php?op.....%20mid=300
2 Guest(s)