Insider: Sveriges nya terrorister!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Insider: Sveriges nya terrorister!
Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
sp_UserOfflineSmall Offline
1101856
December 15, 2006 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att folk ska få ha olika åsikter, även rasistiska, men de ska acceptera andras åsikter ändå.
de behöver såklart inte hålla med dem, bara acceptera dem.
om sen de här människorna, som vi nu säger vill att alla från albanien ska bli utvisade, får en majoritet i ett kommande val så ska de såklart ha den rätten att bestämma att alla albanier ska lämna landet.
men om den rådande makten inte vill att man ska skicka iväg dom så ska man acceptera det coh vänta på sin tur.
man ska sen också RESPEKTERA rådande lagar TILLS man har makten att ändra dem.

så, jag tycker att hela bunten är idioter för att båda vägrar acceptera varandra och respektera den rådande världen.

På tal om AFA så tycker jag att de är en hop hycklare.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1101864
December 15, 2006 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Finner det mest ironiskt att AFA jobbar med fashistiska medel.
Men i övrigt finns det en anledning att poliser har en mer negativ ställning mot vänster aktevister än höger.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1101877
December 15, 2006 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här Svenskar Vs. Invandrare snacket kommer man aldrig ifrån och just därför ska man ta sin tid och lyssna på varandra ohc berätta varför man kommit till att tänka och tro som man gör.

Jag tror på en stor diskreminering som sker i Sverige och den diskreminering som sker i Sverige är en diskreminering som inte syns och förnekas oftast.

Jag personligen har råkat ut för en diskreminering som har varit "lågprofilad" pga mitt namn och att jag är mörk,

det var en kiosk i stan där en tjejkompis ( som är svensk) jobbade och hon berättade att hon jobbar typ 10 timmar i sträck pga att det inte fanns någon mer anställd som jobbade där och jag tänkte kan ju söka, behöver lite extraknäck..

Får numret av kompisen och ringer chefen säger mitt namn och allt det där och han verkade schysst och så tills hans tonfall ändrades då han hörde mitt efternamn (mitt förnamn är ett av de vanligaste i världen men mitt efternamn är VÄLDIGT ovanligt).

Han säger jag ringer dig så fort jag hinner, ska lägga upp planering osv så kan du komma så jag snackar lite med dig.
Blev jäkligt glad då, det lät ju hur bra som helst.

Väntade flera veckor inget samtal osv. varje gång jag försökte ringa honom var det ingen som svarade eller så var telefonen avstängd.
Så gick jag förbi den kiosken 3 veckor efter det och han stod där, jag tänkte att han inte haft tid att planera och sedan ringa mig så jag kan gå in och fråga honom lite snabbt, snackade med honom och han kollade ltie halvskumt på mig under hela samtalet och han anteckande osv..
men fortfarande inget samtal så jag började misstänka då att dte var pga att jag är mörk då men brukar undvika att ha såna misstankar om folk ås jag helt enkelt brydde inte mig..

Så träffade jag på min tjejkompis som jobbade där någon vecka efter att jag hade varit och snackat med gubben så frågade jag henne om hon ve tvarför han inte ringer så sa hon att några dagar efter att jag hade ringt och snackat med honom första dagen så gick han och snackade med henne och frågade lite om mig men det hon reagerade på var att han frågade "Han är utländsk och så va?" och att hon svarade ja han är utländsk och sen kollade han lite på henne och vände sig om och gick..
Men grejen var också att han hade anställt en tjej efter det att han hade snackat med henne.

Om det inte var på grund utav att jag såg utländsk ut så vet jag inte vad det var..

LITE långt men den som orkar var så god.. läste att vissa skrev som om diskreminering inte finns i högre grader men jo den är lågprofilad och jag talar för de som är överviktiga, handikappade, samer och allt vad det finns..

Oavsett vilken sida man är på så finns det fanatiker och tycker inte man ska dra alla i en kant..

Det finns invandrare som är idioter det finns svenskar som är idioter .. poltikerna är de största idioterna ..
Man ska INTE gå runt och bete sig som om ens egen åsikt är den enda och den rätta!
Nu är Sverige en demokrati där man kan ljuga om saker och överdriva om saker och det får vi acceptera annars får vi gå långt tillbaka.

PS: Alla som är åt det vänstra hållet är inte fanatiker eller kommunister..
finns faktiskt de som är åt vänster men som inte stödjer AFA och allt vad det heter.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1101879
December 15, 2006 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Den här tråden passar perfekt för ett inlägg jag tänkt skriva.

Vi Vet ju alla att det värsta eller bästa med fördomar är att se dem vara sanna.

Jag har senaste halvåret fått jobba medd massa "förortskillar" i 20-årsåldern.

Jag är själv uppväxt på landet, såg min första invandrare när jag började högstadiet. I mitt samhälle fanns 2-3 adopterade barn. Vi kan lugnt säga att jag är uppväxt med fördomar. Men jag har alltid försökt bilda mig en egen uppfattning.

Senaste halvåret har jag fått se alla mina fördomar i verkligheten. Större delen av dessa killar är kriminella, har en verklighetsuppfattning som består av att jobba lite o sen få bidrag så fort de kan, deras kvinnosyn är inte att tala om.

Jag vet inte om jag ska tro att jag hamnat med rötäggen eller om man ska tro att större delen av invandrarna är likadana?

Samtidigt ska tilläggas att det finns några som har varit jättebra att jobba med, som har en "svensk" världsupfattning, men gemensamt för dessa är att de är födda här.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1101886
December 15, 2006 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Den här tråden passar perfekt för ett inlägg jag tänkt skriva.

Vi Vet ju alla att det värsta eller bästa med fördomar är att se dem vara sanna.

Jag är själv uppväxt på landet, såg min första invandrare när jag började högstadiet. I mitt samhälle fanns 2-3 adopterade barn. Vi kan lugnt säga att jag är uppväxt med fördomar. Men jag har alltid försökt bilda mig en egen uppfattning.

Senaste halvåret har jag fått se alla mina fördomar i verkligheten. Större delen av dessa killar är kriminella, har en verklighetsuppfattning som består av att jobba lite o sen få bidrag så fort de kan, deras kvinnosyn är inte att tala om.

Jag vet inte om jag ska tro att jag hamnat med rötäggen eller om man ska tro att större delen av invandrarna är likadana?

Samtidigt ska tilläggas att det finns några som har varit jättebra att jobba med, som har en "svensk" världsupfattning, men gemensamt för dessa är att de är födda här.

Du har helt rätt, alla är sådanna och det finns inga undantag alls.

Din verklighetsuppfattning är helt korrekt och inte alls skev, hoppas fler kan ta och lära sig av din modell.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1101890
December 15, 2006 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Json_81]Den här tråden passar perfekt för ett inlägg jag tänkt skriva.

Du har helt rätt, alla är sådanna och det finns inga undantag alls.

Din verklighetsuppfattning är helt korrekt och inte alls skev, hoppas fler kan ta och lära sig av din modell.

Kanske årets mest ironiska inlägg. :bgrin:

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1101906
December 15, 2006 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=hawkie]Du har helt rätt, alla är sådanna och det finns inga undantag alls.

Kanske årets mest ironiska inlägg. :bgrin:

vi kan ju alltid hoppas wink

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1101920
December 15, 2006 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: ALLA måste kämpa hårt (om man inte är son till herr advokat månsson).

Du menar alltså att det är pappa advokat som gör sonens/dotterns prov och inlämningar och därför är det så mycket lättare för barn till advokater?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1101927
December 16, 2006 - 12:52 am
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Callister]ALLA måste kämpa hårt (om man inte är son till herr advokat månsson).

Du menar alltså att det är pappa advokat som gör sonens/dotterns prov och inlämningar och därför är det så mycket lättare för barn till advokater?

Nej, de blir garanterade jobb på Advokatbyrå Månsson AB.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1102060
December 16, 2006 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=hULt0][quote=Callister]ALLA måste kämpa hårt (om man inte är son till herr advokat månsson).

Nej, de blir garanterade jobb på Advokatbyrå Månsson AB.

Eller Herr. Månssons kontakter..

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1102283
December 17, 2006 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1102285
December 17, 2006 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

Fan kan folk sluta prata som om alla som var på vänstersidan är värsta stalinfanatiker..

Det vore som att säga att alla på högersidan är värsta kapitalisterna som endast ser efter egen vinst!

Jag kan hålla på och attackera borgare och blåa eller vad de nu är med hur mycket som helst som inte jag håller med dom om men jag accepterar deras tycken och åsikter gör samma sak mot oss på vänstersidan också då!

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1102286
December 17, 2006 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: [quote=L0rden]Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

Fan kan folk sluta prata som om alla som var på vänstersidan är värsta stalinfanatiker..

Det vore som att säga att alla på högersidan är värsta kapitalisterna som endast ser efter egen vinst!

Jag kan hålla på och attackera borgare och blåa eller vad de nu är med hur mycket som helst som inte jag håller med dom om men jag accepterar deras tycken och åsikter gör samma sak mot oss på vänstersidan också då!

Du menar alltså att de som härjade i Danmark och de som gjorde bomben mot McDonalds inte är vänsterextremister?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1102290
December 17, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=D3mpa][quote=L0rden]Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

Du menar alltså att de som härjade i Danmark och de som gjorde bomben mot McDonalds inte är vänsterextremister?

Läs igen, läs rätt.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1102293
December 17, 2006 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: [quote=L0rden][quote=D3mpa][quote=L0rden]Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

Läs igen, läs rätt.

Jag är ledsen, men den meningsuppbyggnaden kan jag inte förstå. Syftar på sista stycket/meningen.
Menar han att att han attackerar borgare för att de gör likadant mot honom, fast samtidigt anser han att de har rätt att tycka som de gör?

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1102305
December 18, 2006 - 4:52 am
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Coalan][quote=L0rden][quote=D3mpa][quote=L0rden]Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

Läs igen, läs rätt.

Jag är ledsen, men den meningsuppbyggnaden kan jag inte förstå. Syftar på sista stycket/meningen.
Menar han att att han attackerar borgare för att de gör likadant mot honom, fast samtidigt anser han att de har rätt att tycka som de gör?

Så svårt är det väl ändå inte att förstå den meningen fastän jag vet själv at jag kan skriva flummigt:P

Jag kan attackera borgare med massa anklagelser och så MEN jag gör INTE så för att jag accepterara deras tycken och åsikter men ifall man frågar min om jag tycker något så svarar jag spm jag tycker och tänker.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1102307
December 18, 2006 - 5:18 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: [quote=L0rden][quote=Coalan][quote=L0rden][quote=D3mpa][quote=L0rden]Visserligen inte AFA, men dock annat vänsterslödder har "lekt" lite i Köpenhamn (det har nog visserligen missat). Sorgligt 🙁

Läs igen, läs rätt.

Så svårt är det väl ändå inte att förstå den meningen fastän jag vet själv at jag kan skriva flummigt:P

Jag kan attackera borgare med massa anklagelser och så MEN jag gör INTE så för att jag accepterara deras tycken och åsikter men ifall man frågar min om jag tycker något så svarar jag spm jag tycker och tänker.

Således är du varken kommunist eller vänsterextremist...

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1102340
December 18, 2006 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote:

Skilj på extremister och vanlig höger/vänster.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1102358
December 18, 2006 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=D3mpa] Fan kan folk sluta prata som om alla som var på vänstersidan är värsta stalinfanatiker..

Skilj på extremister och vanlig höger/vänster.

Jaa precis.. Gämför extremisterna så är vänstern bra mycket värre!!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1102360
December 18, 2006 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Jaa precis.. Gämför extremisterna så är vänstern bra mycket värre!!

Oooh, precis det inlägget jag väntat på... Motivera!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 338
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL