November 29, 2003
Jag köpte ett högtalarpaket på Danmobility, där det var 5½" bas 2st och 2st diskanter samt 2delningsfilter.
Det tycker jag du skall satsa på. Dom var okey för pengarna, då monterar du 5½":arna i dörrarna sen kopplar du in dom och diskanterna på delningsfiltret sedan så provar du dig fram vart det låter bäst med diskanterna sen är det bara att sätta dit dom med dubbelhäftande tejp eller så.
January 18, 2003
På http://www.mds.se finns det en del tips.
October 10, 2004
lindén wrote: På http://www.mds.se finns det en del tips.
de tar ju betalt för montering:( borde vara montering inc. om man köper grejer hos dem.
October 10, 2004
ultima wrote: sånt är ju bara att göra själv. Och jag tror inte att något bilstereoställe skulle kunna ha råd med att installera varje högtalare som kunder köper, då skulle dom ju behöva höja priserna en hel del.
Skulle inte ha något emot att göra det själv, men ska jag göra det själv måste jag veta vad jag gör. Kan fixa både det ena och det andra, men inte allt. Medföljer det inte en beskrivning eller så?
February 22, 2006
June 17, 2005
om du kör slutsteg glöm inte att dra både + och - med kablar direkt från batteriet och inte fästa i någon bult eftersom jordningen i bilens chassi är inte alltid att lita på när det handlar om såna mängder ström. är den dåligt jordad går den genom lågnivå kablarna istället vilket resulterar i bränd stereo, inte kul blir det nåra tusen till, bättre att lägga 20 spänn på en extra jord kabel eller vad dom kostar, har brännt 1 st stereo på det sättet sen dess kör jag direkt kabel till jorden på batteriet.
July 13, 2004
En sida som jag tycker är ganska bra är http://www.nardik.se. Gå in på Magazinet som finns högst upp på sidan till höger.
December 31, 2001
addeee wrote: om du kör slutsteg glöm inte att dra både + och - med kablar direkt från batteriet och inte fästa i någon bult eftersom jordningen i bilens chassi är inte alltid att lita på när det handlar om såna mängder ström. är den dåligt jordad går den genom lågnivå kablarna istället vilket resulterar i bränd stereo, inte kul blir det nåra tusen till, bättre att lägga 20 spänn på en extra jord kabel eller vad dom kostar, har brännt 1 st stereo på det sättet sen dess kör jag direkt kabel till jorden på batteriet.
Bara att setill att det är plåtrent där du fäster kabeln så är det inga problem.
June 17, 2005
Death On Wings wrote: [quote=addeee]om du kör slutsteg glöm inte att dra både + och - med kablar direkt från batteriet och inte fästa i någon bult eftersom jordningen i bilens chassi är inte alltid att lita på när det handlar om såna mängder ström. är den dåligt jordad går den genom lågnivå kablarna istället vilket resulterar i bränd stereo, inte kul blir det nåra tusen till, bättre att lägga 20 spänn på en extra jord kabel eller vad dom kostar, har brännt 1 st stereo på det sättet sen dess kör jag direkt kabel till jorden på batteriet.
Bara att setill att det är plåtrent där du fäster kabeln så är det inga problem.
vissa plåtar har dålig kontakt med andra delar av chassit så det kan skita sig endå, så säkraste sättet är det jag beskrev men ditt fungerar troligen klockrent i 99 fall av 100 medan mitt fungerar 100 gånger av 100!
December 31, 2001
addeee wrote: [quote=Death On Wings][quote=addeee]om du kör slutsteg glöm inte att dra både + och - med kablar direkt från batteriet och inte fästa i någon bult eftersom jordningen i bilens chassi är inte alltid att lita på när det handlar om såna mängder ström. är den dåligt jordad går den genom lågnivå kablarna istället vilket resulterar i bränd stereo, inte kul blir det nåra tusen till, bättre att lägga 20 spänn på en extra jord kabel eller vad dom kostar, har brännt 1 st stereo på det sättet sen dess kör jag direkt kabel till jorden på batteriet.
vissa plåtar har dålig kontakt med andra delar av chassit så det kan skita sig endå, så säkraste sättet är det jag beskrev men ditt fungerar troligen klockrent i 99 fall av 100 medan mitt fungerar 100 gånger av 100!
Sätt kabeln i "sjävla" chassit så är det inga problem, bilen är ju inte direkt poppnitad ihop av mindre delar 😀
Ditt sätt kostar mer pengar eftersom kabeln kostar runt 100 kr/m
2 Guest(s)