November 27, 2003
Jalle64 wrote: [quote=nXsty][quote=trunks]vad händer om man inte vill rösta på nåt får man böte eller så ??
Då kommer Göran Persson hem till dig, hänger upp dig i taket och piskar dig med läderpiskan.
Det var ju synd att det inte var Maria Wetterstrand istället :bgrin: 😎
Och det säger du nu först !!!!
//Andreas
December 5, 2001
Öwall wrote: jag ser ärligt talat inte skillnaden mellan att inte rösta och att rösta blankt, vad gäller klagandet.
Röstar du inte är du inte intresserad av politiken, du bryr dig inte helt enkelt. Alltså rent formellt så kan du inte klaga över skatter eller annat då. Men om du röstar blankt, så visar du ett missnöje över alla partier. Därmed kan du klaga på va f*n du vill 😉
August 11, 2005
Sardaukar wrote: [quote=Öwall]jag ser ärligt talat inte skillnaden mellan att inte rösta och att rösta blankt, vad gäller klagandet.
Röstar du inte är du inte intresserad av politiken, du bryr dig inte helt enkelt. Alltså rent formellt så kan du inte klaga över skatter eller annat då. Men om du röstar blankt, så visar du ett missnöje över alla partier. Därmed kan du klaga på va f*n du vill 😉
Men han har ju rätt, i praktiken så är det skitsamma ifall man röästar blankt eller inte alls. Sen att vissa anser sig ha nada rätt o klaga bara för att de inte röstat alls är en annan femma...
December 5, 2001
csm101 wrote: [quote=Sardaukar][quote=Öwall]jag ser ärligt talat inte skillnaden mellan att inte rösta och att rösta blankt, vad gäller klagandet.
Men han har ju rätt, i praktiken så är det skitsamma ifall man röästar blankt eller inte alls. Sen att vissa anser sig ha nada rätt o klaga bara för att de inte röstat alls är en annan femma...
I praktiken ja...men han skrev ju "vad gäller klagandet" 😛
November 26, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Öwall]jag ser ärligt talat inte skillnaden mellan att inte rösta och att rösta blankt, vad gäller klagandet.
ja, så kan man ju säga. men varför?
jag klagar på vad jag vill, oavsett om jag röstade eller inte.
visst ska man rösta, men att man inte skulle ha rätt att klaga bara för att man inte gör det tycker jag är löjligt.
December 5, 2001
Öwall wrote: [quote=Sardaukar][quote=Öwall]jag ser ärligt talat inte skillnaden mellan att inte rösta och att rösta blankt, vad gäller klagandet.
ja, så kan man ju säga. men varför?
jag klagar på vad jag vill, oavsett om jag röstade eller inte.
visst ska man rösta, men att man inte skulle ha rätt att klaga bara för att man inte gör det tycker jag är löjligt.
Röstar du inte så syns inte ditt missnöje i statistiken.
1 Guest(s)