Internet-Café|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Internet-Café
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
873862
April 16, 2005 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.

En sak jag tycker ni skall tänka på, är att ha en eller kanske två bärbara maskiner. Det finns faktiskt folk som inte vill spela, utan faktiskt vill kunna sätta sig med en fralla, lite kaffe och sedan surfa. Gärna vid ett eget bord. Då är en billig bärbar nice.

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
873875
April 16, 2005 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.

En sak jag tycker ni skall tänka på, är att ha en eller kanske två bärbara maskiner. Det finns faktiskt folk som inte vill spela, utan faktiskt vill kunna sätta sig med en fralla, lite kaffe och sedan surfa. Gärna vid ett eget bord. Då är en billig bärbar nice.

Vi kommer sätta upp 3-4 datorer med tft skärmar längs en väg i cafeet som man kan surfa vid. De kommer inte ha specielt hög prestanda vi funderar på att ta typ en shuttel och använda inbyggda grafiken i dem då surfning kanppast kräver mer änn så. Där kan man sen sitta på en barstol och surfa medans man fikar, eller bara surfa/kolla mejl helt enkelt. 😀

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
873878
April 16, 2005 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: [quote=denstore]Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.

Vi kommer sätta upp 3-4 datorer med tft skärmar längs en väg i cafeet som man kan surfa vid. De kommer inte ha specielt hög prestanda vi funderar på att ta typ en shuttel och använda inbyggda grafiken i dem då surfning kanppast kräver mer änn så. Där kan man sen sitta på en barstol och surfa medans man fikar, eller bara surfa/kolla mejl helt enkelt. 😀

Fast billiga bärbara är inte dyrare, och ger en betydligt bättre flexibilitet. Du sitter kanske hellre på ett bekvämt ställe, med en bärbar som du kan fälla ihop när damen vid din sida har fått nog av att du läser på forumet.....:)

valkonen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
873888
April 16, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

räkan wrote: fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

Vad ni än gör ta INTE func. dom slits ut snabbt. ta en qpad XXXL. dom är sköna, stora och bra 🙂 testa en sådan hemma hos en kompis eller nått.
dom är nog bäst att ha på en internet café. mer erat logo på 😉 det bli baara snyggare.

kan ge ett exempel som har så: Spixel 😛 har varit där ett par gånger.
försök att göra det snyggt inne på lokalen också nått häftigt där som inte är så vanligt i cafér, snygga ljus men inte alldeles starka osv osv osv 🙂

Det kommer bara göra att det blir mer trevligt att umgås där. ett stort plus till er dåå 🙂

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
873894
April 16, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

valkonen wrote: [quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

Vad ni än gör ta INTE func. dom slits ut snabbt. ta en qpad XXXL. dom är sköna, stora och bra 🙂

Har haft min fUnc 1030 i något/några år nu och är inte det minsta utsliten,sen är det ju bara att byta sida om den slits ut. :bok:

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
873925
April 16, 2005 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

NH medlemmar har självklart ett VIP bord och gratis inträde och tjänster.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
873926
April 16, 2005 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

Vad ni än gör ta INTE func. dom slits ut snabbt. ta en qpad XXXL. dom är sköna, stora och bra 🙂

Har haft min fUnc 1030 i något/några år nu och är inte det minsta utsliten,sen är det ju bara att byta sida om den slits ut. :bok:

jag använder fortfarande HÖRNET av min qpad xxxl... hahahahaha. (inget slitage)

köp QPAD. Dom är stora och bra för stora musdrag för dom som gillar det. dom äger lätt Func:en.

Lycka till!

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
873985
April 16, 2005 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

Inte min heller...har MX500 på den.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
873997
April 16, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Glöm inte grundtanken med att starta företag, Att tjäna pengar
Då gäller det att snåla in så mycket som möjligt på inköpen..
Mindre utgifter ger mer inkomster..

Good löök

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
874092
April 16, 2005 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag väntar med spänning på att se hur det kommer gå.

Lycka till i alla fall!!

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
874166
April 17, 2005 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=azN-][quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

köp QPAD. Dom är stora och bra för stora musdrag för dom som gillar det. dom äger lätt Func:en.

Lycka till!

mm precis: "hörnet" av en megastor musmatta. Hur prakiskt är det o ha 20musmattor (1 på varje dator) som är typ 0,5 kvadratmeter stora? blir ju typ en meter mellan varje dator (kanske lite överdrivet).

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
874241
April 17, 2005 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Nomic][quote=azN-][quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

Lycka till!

mm precis: "hörnet" av en megastor musmatta. Hur prakiskt är det o ha 20musmattor (1 på varje dator) som är typ 0,5 kvadratmeter stora? blir ju typ en meter mellan varje dator (kanske lite överdrivet).

... poängen var att dom aldrig blir utslitna, och blir dom mot förmodan det så bara byter man hörne 😀

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
874245
April 17, 2005 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=azN-][quote=Nomic][quote=azN-][quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.

Lycka till!

... poängen var att dom aldrig blir utslitna, och blir dom mot förmodan det så bara byter man hörne 😀

Min plan:
Köp Q-Pad XXL och klipp varje matta i fyra delar och använd sedan varje del som en musmatta.
Då har vi det att de aldrig slits ut, och att den är "för stor" är löst, plus att det inte behövs lika många.
Yes, I am clever.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
874322
April 17, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.

Håller fullständigt med, men jag skulle köpt en 512 sticka nu, och sedan uppdaterat den om något halvår eller så. Sprider lite på kostaderna i alla fall..., men om man har pengar och känner att det behövs 1 gig så köp det för tusan !

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 419
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL