March 11, 2003
Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.
En sak jag tycker ni skall tänka på, är att ha en eller kanske två bärbara maskiner. Det finns faktiskt folk som inte vill spela, utan faktiskt vill kunna sätta sig med en fralla, lite kaffe och sedan surfa. Gärna vid ett eget bord. Då är en billig bärbar nice.
January 6, 2003
denstore wrote: Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.
En sak jag tycker ni skall tänka på, är att ha en eller kanske två bärbara maskiner. Det finns faktiskt folk som inte vill spela, utan faktiskt vill kunna sätta sig med en fralla, lite kaffe och sedan surfa. Gärna vid ett eget bord. Då är en billig bärbar nice.
Vi kommer sätta upp 3-4 datorer med tft skärmar längs en väg i cafeet som man kan surfa vid. De kommer inte ha specielt hög prestanda vi funderar på att ta typ en shuttel och använda inbyggda grafiken i dem då surfning kanppast kräver mer änn så. Där kan man sen sitta på en barstol och surfa medans man fikar, eller bara surfa/kolla mejl helt enkelt. 😀
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
March 11, 2003
The Dragon wrote: [quote=denstore]Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.
Vi kommer sätta upp 3-4 datorer med tft skärmar längs en väg i cafeet som man kan surfa vid. De kommer inte ha specielt hög prestanda vi funderar på att ta typ en shuttel och använda inbyggda grafiken i dem då surfning kanppast kräver mer änn så. Där kan man sen sitta på en barstol och surfa medans man fikar, eller bara surfa/kolla mejl helt enkelt. 😀
Fast billiga bärbara är inte dyrare, och ger en betydligt bättre flexibilitet. Du sitter kanske hellre på ett bekvämt ställe, med en bärbar som du kan fälla ihop när damen vid din sida har fått nog av att du läser på forumet.....:)
June 17, 2004
räkan wrote: fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
Vad ni än gör ta INTE func. dom slits ut snabbt. ta en qpad XXXL. dom är sköna, stora och bra 🙂 testa en sådan hemma hos en kompis eller nått.
dom är nog bäst att ha på en internet café. mer erat logo på 😉 det bli baara snyggare.
kan ge ett exempel som har så: Spixel 😛 har varit där ett par gånger.
försök att göra det snyggt inne på lokalen också nått häftigt där som inte är så vanligt i cafér, snygga ljus men inte alldeles starka osv osv osv 🙂
Det kommer bara göra att det blir mer trevligt att umgås där. ett stort plus till er dåå 🙂
June 5, 2004
valkonen wrote: [quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
Vad ni än gör ta INTE func. dom slits ut snabbt. ta en qpad XXXL. dom är sköna, stora och bra 🙂
Har haft min fUnc 1030 i något/några år nu och är inte det minsta utsliten,sen är det ju bara att byta sida om den slits ut. :bok:
July 14, 2004
azN- wrote: [quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
Vad ni än gör ta INTE func. dom slits ut snabbt. ta en qpad XXXL. dom är sköna, stora och bra 🙂
Har haft min fUnc 1030 i något/några år nu och är inte det minsta utsliten,sen är det ju bara att byta sida om den slits ut. :bok:
jag använder fortfarande HÖRNET av min qpad xxxl... hahahahaha. (inget slitage)
köp QPAD. Dom är stora och bra för stora musdrag för dom som gillar det. dom äger lätt Func:en.
Lycka till!
December 5, 2001
azN- wrote: [quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
Inte min heller...har MX500 på den.
Glöm inte grundtanken med att starta företag, Att tjäna pengar
Då gäller det att snåla in så mycket som möjligt på inköpen..
Mindre utgifter ger mer inkomster..
Good löök
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
Nomic wrote: [quote=azN-][quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
köp QPAD. Dom är stora och bra för stora musdrag för dom som gillar det. dom äger lätt Func:en.
Lycka till!
mm precis: "hörnet" av en megastor musmatta. Hur prakiskt är det o ha 20musmattor (1 på varje dator) som är typ 0,5 kvadratmeter stora? blir ju typ en meter mellan varje dator (kanske lite överdrivet).
July 14, 2004
azN- wrote: [quote=Nomic][quote=azN-][quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
Lycka till!
mm precis: "hörnet" av en megastor musmatta. Hur prakiskt är det o ha 20musmattor (1 på varje dator) som är typ 0,5 kvadratmeter stora? blir ju typ en meter mellan varje dator (kanske lite överdrivet).
... poängen var att dom aldrig blir utslitna, och blir dom mot förmodan det så bara byter man hörne 😀
September 16, 2002
Nomic wrote: [quote=azN-][quote=Nomic][quote=azN-][quote=valkonen][quote=räkan]fUnc är inge bra, för lätta att sno. Kör på Steel Pad eller något... Limma sedan fast dem.
Lycka till!
... poängen var att dom aldrig blir utslitna, och blir dom mot förmodan det så bara byter man hörne 😀
Min plan:
Köp Q-Pad XXL och klipp varje matta i fyra delar och använd sedan varje del som en musmatta.
Då har vi det att de aldrig slits ut, och att den är "för stor" är löst, plus att det inte behövs lika många.
Yes, I am clever.
July 18, 2003
denstore wrote: Det är nog mes med tanke på spel, som 1 Gb minne är nödvändigt.
Håller fullständigt med, men jag skulle köpt en 512 sticka nu, och sedan uppdaterat den om något halvår eller så. Sprider lite på kostaderna i alla fall..., men om man har pengar och känner att det behövs 1 gig så köp det för tusan !
1 Guest(s)