October 10, 2004
Fick ett sms från en person från Kjell & Co. och blev inbjuden till en arbetsintervju på torsdag!
Nu till min fråga, vad ska jag ha med mig till intervjun? Intervjuaren lär ju redan ha mitt CV samt personliga brev. Ska man ha med sig betyg från gymnasiet ?
Någon som jobbar,jobbat eller vart på en Kjell intervju? För det utför ett kunskapstest på deras sortiment etc. dock känns det rätt säkert då jag ändå är rätt så haj på det mesta. Men kul att veta hur det är uppbyggt.
Finns det lite tips man kan få inför intervjun, utöver att "va dig själv" vilket är rätt självklart 🙂
July 8, 2008
Ta med dig allt som känns relevant, cv och betyg men även tidigare arbetsintyg, arbetsbetyg. Ja helt enkelt alla papper som visar vad du har gjort / vad du kan, och vad andra tyckte om din instats 🙂
Har en vän som arbetar på Kjell & Co och det verkar vara skön atmosfär med trevliga kollegor.
August 20, 2001
Cirap wrote: lägg alla papper i en plastficka som du håller i handen (eller lägg på bordet framför dig). Då ser de att du har med det och kan fråga om de är intresserade
"Jag ser att du har papper med dig, vad är det för något?"
"Det är bara mitt utdrag ur brottsregistret..."
Om man nu inte vill ha jobbet 🙄
December 27, 2003
DiDi wrote: "Jag ser att du har papper med dig, vad är det för något?"
"Det är bara mitt utdrag ur brottsregistret..."
Om man nu inte vill ha jobbet 🙄
njae, det beror väl lite på arbetsgivaren. det är många som kan tänkta sig dömda brottslingar. Beror ju helt på vad man är dömd för. Men hos K&C kanske det inte ser så bra ut med en massa domar för stölder och förskingring eller dylikt
November 7, 2005
May 7, 2004
Niklas.Andersson wrote: Prata inte om vad du gjort tidigare utan vad du kan göra i framtiden.
Har då aldrig i mitt liv varit på en intervju där den eventuellt nya arbetsgivaren inte varit intresserad av tidigare prestationer. Det är vad du har gjort som ger en insyn till vad du kan.
1 Guest(s)