May 9, 2001
Så där ja, så har reportern från den lokala tidningen i mitt område åkt "hem".
Han intervjuade mig ang. hur det är att vara arbetslös och de nya reglerna som dykt upp om a-kassa, nystartsjobben mm.
Artikeln lär väl dyka upp i tidningen imorgon eller på Fredag.
Tydligen ska han ha en artikelserie om detta med olika personer som är i ungefär samma situation.
Varför det blev just mig var att han bla. tyckte jag hade bra kommentarer på hans förra artikel.
rsastin wrote: Så där ja, så har reportern från den lokala tidningen i mitt område åkt "hem".
Han intervjuade mig ang. hur det är att vara arbetslös och de nya reglerna som dykt upp om a-kassa, nystartsjobben mm.
Tydligen ska han ha en artikelserie om detta med olika personer som är i ungefär samma situation.
Varför det blev just mig var att han bla. tyckte jag hade bra kommentarer på hans förra artikel.
Posta gärna en länk till artikeln när den publicerats.
😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
rsastin wrote: Så där ja, så har reportern från den lokala tidningen i mitt område åkt "hem".
Hur mycket betalar de för en sådan intervju?
Det kanske är en för personlig fråga men det skulle vara intressant att veta.
October 18, 2006
rsastin wrote: De betalar ingenting.
Men man vet ju aldrig, ganska många läser ju tidningen både på nätet och i pappersform.
Inte helt omöjligt att detta leder till något annat.
Det är sant, man kanju se det som marknadsföring av sej själv och en sida i tidningen är ju på det sättet inte fy skam.
Annars är det egentligen för jävligt hur mycket gratismaterial journalister får tag på som de och det media de företräder sedan tjänar grova pengar på.
May 9, 2001
Skickade iväg en rapport till min handläggare igår om att jag sökt yttligare 74 jobb sedan slutet av Mars.
Jag har varit på ett antal intervjuer. De flesta hos bemanningsföretag.
Det trista med bemanningsföretagen här uppe är att de i princip enbart kan erbjuda sommarjobb.
Ibland kan de ha lite längre jobb men enbart upp till 6 månader.
Jobbade på Lernia Bemanning förra sommaren. Lite trökigt att jobba på bemanningsföretag.
Man vet aldrig om man har ett jobb dagen efter eller inte. Så trotts att man har ett jobb så känner man sig väldigt osäker.
Sedan tycker jag det är lite drygt att byta arbetsplats hela tiden. Man måste lära känna nytt folk hela tiden.
Det kan ju sedan vara så att man trivs på en arbetsplats men är sedan tvungen att byta till ett ställe som man kanske inte alls trivs på.
Nä, usch för bemanningsföretag, men jag har i princip inget val. Ett sommarjobb är bättre än inget alls.
December 11, 2002
Vad har du för utbildning? Har du bara jobbat med elektronik?
Hur pass teknisk är du? har du lätt för att lösa problem? Eller fastnar du direkt och väntar på instruktioner?
Har du tummen mitt i hand? Har du någon tidigare erfarenhet av bilskruv?
Slutligen... är skåne ett problem?
Bostad kan jag ordna om du är intresserad. Staden vi pratar om är Lund.
Cheerios!
// joni
1 Guest(s)