September 20, 2001
Såg denna nu, har inte läst den tidigare, men denn är från 2001. Ganska intressant att se hur lite som har förändrats egentligen, med media och dataspel under de sista åren. Tycker fortfarande att det är mycket som stämmer med det som skrevs då...
November 26, 2002
han får ju skylla sig själv om han säger "äh, jag jobbar med att spela tv-spel och göra recensioner och sånt", istället för typ "jag jobbar på den här tidningen, du kanske har hört talas om den?"
..sen orkade jag inte läsa längre, det står säkert någonting längre ner där som gör mitt inlägg helt irrelevant.
November 9, 2002
Hans föräldrars vänner var ju bakom flötet. Jag hade sagt:
Hmm, ja, jag jobbar inom dataspelsbranschen, det är kul och man tjänar samtidigt över 50 lax i månaden (eller nått liknande). Även om man hade tjänat 20k så hade jag dratt till med nått bara för att få deras glappkäftar att stanna.
November 26, 2002
Edvuld wrote: Jag refleketerade mest över att filmer och artister osv få mycket mer plats i tidningar jämfört med dataspel, även då dataspel drar in mycket mer/säljer fler ex, fast så långt läste du väll inte 😀
musik och film har mycket större målgrupp, det är inte så konstigt.
vem tittar inte på tv/film eller lyssnar på musik, liksom?
Xuestor wrote: Hans föräldrars vänner var ju bakom flötet. Jag hade sagt:
Hmm, ja, jag jobbar inom dataspelsbranschen, det är kul och man tjänar samtidigt över 50 lax i månaden (eller nått liknande). Även om man hade tjänat 20k så hade jag dratt till med nått bara för att få deras glappkäftar att stanna.
ja, precis. vad som helst utom att säga att man jobbar med att spela tv-spel, och sen försöka förklara vad man egentligen gör.
han skjuter sig i foten ju.
September 20, 2001
Öwall wrote: [quote=Edvuld]Jag refleketerade mest över att filmer och artister osv få mycket mer plats i tidningar jämfört med dataspel, även då dataspel drar in mycket mer/säljer fler ex, fast så långt läste du väll inte 😀
Håller inte riktigt med där... Jag anser att målgruppen för Gran Turismo är rätt mycket större mot målgruppen för NSyncs album... Enligt han som skrev var det iaf 10 miljoner gamers som köpt Gran Turismo, mot 5 miljoner frjortisar som köpt Nsyncs album.
October 10, 2004
Jag håller med honom.. till en viss del.
Han skriver något om det kommer en söt tjej som frågar honom om vad han har gjort, så är hon fan så mycket mer intresserad om han sitter vid tv'n än om han sitter vid datorn.
Det där stämmer ju inte alltid 😕
Tråkigt att han bara pratar om att killar spelar datorer =.=
November 26, 2002
Edvuld wrote: [quote=Öwall][quote=Edvuld]Jag refleketerade mest över att filmer och artister osv få mycket mer plats i tidningar jämfört med dataspel, även då dataspel drar in mycket mer/säljer fler ex, fast så långt läste du väll inte 😀
Håller inte riktigt med där... Jag anser att målgruppen för Gran Turismo är rätt mycket större mot målgruppen för NSyncs album... Enligt han som skrev var det iaf 10 miljoner gamers som köpt Gran Turismo, mot 5 miljoner frjortisar som köpt Nsyncs album.
så att ett specifikt tv-spel har sålt fler exemplar än en specifik skiva bevisar att tv-spel har en större marknad och förtjänar mer uppmärksamhet i media?
September 20, 2001
Öwall wrote: [quote=Edvuld][quote=Öwall][quote=Edvuld]Jag refleketerade mest över att filmer och artister osv få mycket mer plats i tidningar jämfört med dataspel, även då dataspel drar in mycket mer/säljer fler ex, fast så långt läste du väll inte 😀
så att ett specifikt tv-spel har sålt fler exemplar än en specifik skiva bevisar att tv-spel har en större marknad och förtjänar mer uppmärksamhet i media?
Nej, inte i alla fall, men i många fall. I detta fall så borde spelet omskrivits mer i media än skivan, vilket inte skedde.
September 20, 2001
Öwall wrote: tio miljoner som köpt spelet och kanske lika många som laddat ner det mot fem miljoner som köpt skivan, minst lika många som laddat ner den, och hur många som helst som hört den på radio eller tv.
Hm, good point.
Jag tycker dock fortfarande att spel förtjänar mer medial uppmärksamhet.
November 26, 2002
jovisst har han en poäng.
jag säger inte att det är fel att spel får uppmärksamhet i media, det vore definitivt bra om det vore mer accepterat, så man slapp alla "datorspel gör dina barn till livsfarliga mördarmaskiner" och så vidare.
det är bara det att hans argument (en del av dem iallafall) inte håller, så det får man ju gnälla lite på, mest för att man kan =P
2 Guest(s)