Invandrare = från mellanöstern..?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Invandrare = från mellanöstern..?
Illogical_Squirrel
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 12, 2005 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Skippa personangrepp i tråden, tack!

När du tänker på ordet invandrare, tänker du på någon från mellanöstern? Är det bara jag som tycker att svenskar börjar ogilla mer och mer människor från mellanöstern? Någon kommer säkert svara: "Det är ju folk från mellanöstern som terroriserar oss" - Visst, många terrorister kommer från mellanöstern, men det finns ju en anledning till att vanliga människor blir terrorister. Många västländer har ju bombat sönder länderna nere i mellanöstern, utnyttjat länderna till MAX för att bl.a. kunna hålla priserna på varor i sitt egna land så lågt som möjligt (exempelvis olja).

Debatten har startat.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
919694
July 12, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enda jag tänker på är att jag är trött på alla dessa trådar. Orkar inte ens läsa. Ursäkta för off-topic.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
919695
July 12, 2005 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp!

Invandrare = Mellan östern å alla fattiga jevlar som ska komma och snylta på det svenska samhället och inte ta seden tid dom kommer...

Dehman
Member
Medlem
919696
July 12, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Illogical_Squirrel wrote: Skippa personangrepp i tråden, tack!

Collateral wrote: Japp!

Invandrare = Mellan östern å alla fattiga jevlar som ska komma och snylta på det svenska samhället och inte ta seden tid dom kommer...

🙄

Andra inlägget...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
919702
July 12, 2005 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Illogical_Squirrel]Skippa personangrepp i tråden, tack!

🙄

Andra inlägget...

Vissa har en läsförståelse som är under all kritik.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
919710
July 12, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte nödvändigtvis från mellanöstern, men även därifrån. Som "invandrare" (inte invandrare som invandrare, utan skällsordet invandrare) ser jag förutom ryssar allt ickeeuropeiskt, exempelvis araber, negrer, latinos och liknande.

Asiater har jag däremot inget emot, men det kan bero på att jag aldrig någonsin sett ett asiatgäng på stan. Asiater är små och gulliga. Dessutom arbetar de jävligt bra (thaipojkar) och är snuskigt bra att kriga mot (vietnameser) de gånger ryssarna inte ställer upp 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
919711
July 12, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.
Han är mörkare än den genomsnittlige svensken (vem fan är inte det?) och har svårt för språket (se föregående parentes) och kommer inte in i samhället utan blir sittande i sin lägenhet suger ut Sverige på bidragspengar och gör ignen somhelst nytta. Dessutom går hans ungar loss på området och förstör så mycket de kommer åt och sedan när de kommer hem och betett si illa så misshandlar han frugan istället för att rätta barnen då det är hennes fel att dom uppför sig så.

Ungefär så verkar det vara... 🙄

//Andreas

Dehman
Member
Medlem
919713
July 12, 2005 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.
Han är mörkare än den genomsnittlige svensken (vem fan är inte det?) och har svårt för språket (se föregående parentes) och kommer inte in i samhället utan blir sittande i sin lägenhet suger ut Sverige på bidragspengar och gör ignen somhelst nytta. Dessutom går hans ungar loss på området och förstör så mycket de kommer åt och sedan när de kommer hem och betett si illa så misshandlar han frugan istället för att rätta barnen då det är hennes fel att dom uppför sig så.

//Andreas

Där slog du huvudet på spiken! 8-[

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
919714
July 12, 2005 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Inte nödvändigtvis från mellanöstern, men även därifrån. Som "invandrare" (inte invandrare som invandrare, utan skällsordet invandrare) ser jag förutom ryssar allt ickeeuropeiskt, exempelvis araber, negrer, latinos och liknande.

Asiater har jag däremot inget emot, men det kan bero på att jag aldrig någonsin sett ett asiatgäng på stan. Asiater är små och gulliga. Dessutom arbetar de jävligt bra (thaipojkar) och är snuskigt bra att kriga mot (vietnameser) de gånger ryssarna inte ställer upp 😉

Håller med....hur ofta ser man en norsk eller engelsk "invandrare" här som kommer hit och lever på systemet och inte gör ett skit för sitt levebröd (som verkar rätt fett).

Dehman
Member
Medlem
919716
July 12, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: [quote=snyde]Inte nödvändigtvis från mellanöstern, men även därifrån. Som "invandrare" (inte invandrare som invandrare, utan skällsordet invandrare) ser jag förutom ryssar allt ickeeuropeiskt, exempelvis araber, negrer, latinos och liknande.

Håller med....hur ofta ser man en norsk eller engelsk "invandrare" här som kommer hit och lever på systemet och inte gör ett skit för sitt levebröd (som verkar rätt fett).

I en del av stan finns det många svenskfödda som lever på socialen.

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
919717
July 12, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Delph1]Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.

//Andreas

Precis, förutom att han sällan föröker göra nåt åt saken......utan fortsätter att leva på bidragspengar och uppfostrar sina ungar i samma anda....

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
919718
July 12, 2005 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Dehman][quote=Illogical_Squirrel]Skippa personangrepp i tråden, tack!

🙄

Andra inlägget...

Vissa har en läsförståelse som är under all kritik.

😎

p0rky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 187
919720
July 12, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst, många terrorister kommer från mellanöstern, men det finns ju en anledning till att vanliga människor blir terrorister. Många västländer har ju bombat sönder länderna nere i mellanöstern, utnyttjat länderna till MAX för att bl.a. kunna hålla priserna på varor i sitt egna land så lågt som möjligt (exempelvis olja).

Det där är jug anska mkt skitsnack. Okej, hmm, hur många länder har USA eller England bombat. i mellanöstern. Iraq typ? Och om din teori om att väst utnyttjar länder i mellanöstern, varför ser vi nästan INGA TERRORISTER FRÅN LÄNDER SÖDER OM SAHARA SPRÄNGA SIG I LUFTEN I LONDON, NEW YORK osv? Är inte de "utnyttjade"? Och är det inte OPEC som reglerar oljepriserna när det handlar om olja från mellanöstern?

Jag ser det som en kobination av religion(islam) och kultur, samt utanförskap när de gäller terrorister som har bott hela sitt jäkla liv i ngt västerländskt land.

Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
919723
July 12, 2005 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Hela svenska invandrarsystemet suger. Inte så mycket invandrarna!

Låt folk som kommer hit jobba för sig. Inte ta emot allmosor. Får de stanna, Bra!.. om inte har de gjort nåt vettigt under tiden.
Vill de inte jobba -> ut fort som fan.

Själv invandrare.. jag har inget över till folk som
sitter på arslet och tar emot mina surt inarbetade
skattestålar!

Sen hade Folkpartiet ett omdiskuterat förslag:
Kan inte svanska -> inget medborgarskap.
Håller fullt med. Kan man inte snacka e det svårt att skaffa jobb!

Kontroversiellt - Ja! måhända
Men jag är själv som invandrare trött på att bli förknippad med partask!

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
919726
July 12, 2005 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Marre wrote: Hela svenska invandrarsystemet suger. Inte så mycket invandrarna!

Låt folk som kommer hit jobba för sig. Inte ta emot allmosor. Får de stanna, Bra!.. om inte har de gjort nåt vettigt under tiden.

skattestålar!

Grymt fin inställning.....om alla kunde vara som du.....

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
919730
July 12, 2005 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Delph1]Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.

//Andreas

Jopp! =DO
Men då är frågan, vad ska de hit å göra över huvudtaget? Stäng dörrarna å låt oss nu reda ut den kris som växer i skuggan av ett forna välfärdsamhälle. Sedan när vi står på två starka ben och har en lösning i bakfickan, då kan vi ta emot de som söker skydd undan förtrycket med öppna armar.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
919732
July 12, 2005 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Marre wrote: Hela svenska invandrarsystemet suger. Inte så mycket invandrarna!

skattestålar!

Svenskar som inte jobbar ska också bort imo. Varför ska jag som skattebetalare och arbetare betala för andra? OK sjuklingar men alkoholister och missbrukare vill jag inte sponsra (och inte invandrare som inte skaffar jobb eller gör rätt för sig).

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
919733
July 12, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Fixa arbete åt oss svenskar först och ge arbetsförmedlingen mer pengar så de kan ha bra utbildningar åt alla oss som vill utbilda oss inom ett visst yrke istället för att vara arbetslös. Det är väl bättre istälelt för att skyffla in människor i vårat land och ge pengar till andra fattiga länder.

Fruitys
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
919734
July 12, 2005 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte för att jag har emot invandrare för jag är tillsammans med en spaniorska (säger man så?), fast hon är ju född i sverige.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
919740
July 12, 2005 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Felet är att så många får pengar fastän dom inte förtjänar det, kan inte svenska, allmänt lata osv..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL