October 31, 2003
Redfaction wrote: Fixa arbete åt oss svenskar först och ge arbetsförmedlingen mer pengar så de kan ha bra utbildningar åt alla oss som vill utbilda oss inom ett visst yrke istället för att vara arbetslös. Det är väl bättre istälelt för att skyffla in människor i vårat land och ge pengar till andra fattiga länder.
Du känner visst inte till Phillipskurvan. Ju fler invandrare som kommer hit och är arbetslösa gör att "svenska" arbetslösa får jobb. Och så är det. Och hör sen.
December 16, 2003
"Svenskar som inte jobbar ska också bort imo. Varför ska jag som skattebetalare och arbetare betala för andra? OK sjuklingar men alkoholister och missbrukare vill jag inte sponsra (och inte invandrare som inte skaffar jobb eller gör rätt för sig)."
Hihi! ja.. skick a dem till Gotland!
Nä...
Visst, Sverige är ett rikt land!
Men se vad se vad som kan göras i närområdet först!
Får av dem som komer hit är handlingsförlamade,
Det tar både initiativ och möjlighet at komma hit.
Låt dem då göra nytta! Läste (hörde) att det behövdes
2000 läkare i primärvården. Vad fan gör de i taxin
jag tar hem?
Vad fan gör jag som operatör på Ericsson när jag har en
ingejörsexamen, tillråga på allt tagen i Sverige?
Etc , Etc.........
September 20, 2001
Dehman wrote: [quote=Illogical_Squirrel]Skippa personangrepp i tråden, tack!
Collateral wrote: Japp!
Invandrare = Mellan östern å alla fattiga jevlar som ska komma och snylta på det svenska samhället och inte ta seden tid dom kommer...
🙄
Andra inlägget...
Vart är personangreppet? Är det någon här som heter Invandrare? Snarare handlar det om (förutfattade? ) meningar/åsikter.
Dehman wrote: [quote=Delph1]Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.
Han är mörkare än den genomsnittlige svensken (vem fan är inte det?) och har svårt för språket (se föregående parentes) och kommer inte in i samhället utan blir sittande i sin lägenhet suger ut Sverige på bidragspengar och gör ignen somhelst nytta. Dessutom går hans ungar loss på området och förstör så mycket de kommer åt och sedan när de kommer hem och betett si illa så misshandlar han frugan istället för att rätta barnen då det är hennes fel att dom uppför sig så.Ungefär så verkar det vara... 🙄
//Andreas
Där slog du huvudet på spiken! 8-[
Och där tycker du själv att det är Ok med förutfattade meningar, medans du klagade på Collateral? Collateral och Delph1 har skrivit ungefär samma sak, men med olika ord...
March 10, 2002
Edvuld wrote: [quote=Dehman][quote=Illogical_Squirrel]Skippa personangrepp i tråden, tack!
Collateral wrote: Japp!
Invandrare = Mellan östern å alla fattiga jevlar som ska komma och snylta på det svenska samhället och inte ta seden tid dom kommer...
🙄
Andra inlägget...
Vart är personangreppet? Är det någon här som heter Invandrare? Snarare handlar det om förutfattade meningar/åsikter.
Dehman wrote: [quote=Delph1]Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.
Han är mörkare än den genomsnittlige svensken (vem fan är inte det?) och har svårt för språket (se föregående parentes) och kommer inte in i samhället utan blir sittande i sin lägenhet suger ut Sverige på bidragspengar och gör ignen somhelst nytta. Dessutom går hans ungar loss på området och förstör så mycket de kommer åt och sedan när de kommer hem och betett si illa så misshandlar han frugan istället för att rätta barnen då det är hennes fel att dom uppför sig så.Ungefär så verkar det vara... 🙄
//Andreas
Och där tycker du själv att det är Ok med förutfattade meningar, medans du klagade på Collateral? Collateral och Delph1 har skrivit ungefär samma sak, men med olika ord...
:)R:)R:)R:)R:)R:)R:)R:)R:)R
November 27, 2003
Edvuld wrote: [quote=Dehman][quote=Delph1]Invandraren: en medelålders man utan pengar, ägodelar eller kompetens som kommer hit i flykt från något, kanske inte helt legitimt, för att sedan bli tvingad att bo här i det underbara(?) Sverige intryckt i en tvåa i någon förort full av bara andra som han tillsammans med sin fru och sex ungar.
//Andreas
Delph1 är ironisk. Antalet som förstått det kan jag räkna på en hand än så länge.
//Andreas
January 28, 2004
Fjolleliloll Rase-fnase. Förknippar "invandrare" mest med östeuropeer. En av mina barndomskamrater är sk arab från Iran. Var en månad när hans familj flydde. Lär kunna bättre svenska än dom flesta i den här tråden o läser till civilingenjör.
Tycker att det är skit att många tex utbildade professorer och civilingenjörer från andra länder bara kan få städjobb även om dom kan svenska.
November 27, 2003
Edvuld wrote: Asså, tyckte det verkade helt seriöst, men jag tycker inte att Collateral har gått till personangrepp... :blink:
Det var meningen att "verka" seriös så inget ont om det. Man måste nog känna mig lite för att riktigt förstå, dock så borde väl dom flesta härinne känna till min ställning i sådana här frågor vid det här laget, men ändå har en del trampat i klaveret något så rejält 😉
//Andreas
November 27, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Delph1]
Delph1 är ironisk. Antalet som förstått det kan jag räkna på en hand än så länge.
//Andreas
Men -=*ThE_cRoW*=- var inte ironisk. Än en gång har han utnyttjat din ironi för att sedan preferera sin egen ståndpunkt...
Det är rätt härligt hur min ironi är personifierad av den store kråkan faktiskt 😀
//Andreas
June 18, 2001
Delph1 wrote: [quote=Edvuld]Asså, tyckte det verkade helt seriöst, men jag tycker inte att Collateral har gått till personangrepp... :blink:
Det var meningen att "verka" seriös så inget ont om det. Man måste nog känna mig lite för att riktigt förstå, dock så borde väl dom flesta härinne känna till min ställning i sådana här frågor vid det här laget, men ändå har en del trampat i klaveret något så rejält 😉
//Andreas
Jag tror å andra sidan att till och med "ett anspråkslöst förslag" skulle passera omärkt förbi här inne. :blink:
December 5, 2001
Typ från alla ställen där det varit krig under modern tid.
Forna Jugoslavien, Mellan östern, Afrika...
Dehman wrote: [quote=Edvuld]Asså, tyckte det verkade helt seriöst, men jag tycker inte att Collateral har gått till personangrepp... :blink:
Vad tycker du att det är då?
Nu är inte jag Edvuld, men personangrepp är väl ett angrepp på en person :blink:
3 Guest(s)