Invandrare = från mellanöstern..?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Invandrare = från mellanöstern..?
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
919802
July 12, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Du känner visst inte till Phillipskurvan.
*strunt*

Det gör visst inte du heller.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
919809
July 12, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Typ från alla ställen där det varit krig under modern tid.

Forna Jugoslavien, Mellan östern, Afrika...

[quote=Dehman][quote=Edvuld]Asså, tyckte det verkade helt seriöst, men jag tycker inte att Collateral har gått till personangrepp... :blink:

Vad tycker du att det är då?

Nu är inte jag Edvuld, men personangrepp är väl ett angrepp på en person :blink:

Någon kanske tog åt sig av det han skrev. Är det inte ett personangrepp då? Jag tycker i.a.f. det är ett personangrepp.

Sen invandrare för mig är någon som kommit till Sverige. Om jag skulle flytta till Finland, är jag inte invandrare då?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
919816
July 12, 2005 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser sörlänningar som flyttar hit uppöver som "invandrare"..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
919821
July 12, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänker på dom som besvärade sig sno min kompis moppesadel, tänker på dom som besvärade sig slanga soppa ur min moppe 4 gånger, tänker på de som skurit av tändhatten för skoj skull.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
919847
July 12, 2005 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Invandrare=Invandrare, så enkelt va de.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
919853
July 12, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Marre wrote: [quote=Fackamato][quote=Vitamin-C]:)R

Säger allt ;).

Ja han kan skratta åt eländet men han betalar för det oxå 😉
Det gör vi alla som har ett jobb 🙁

där slog du huvudet på den sylvasa borren! jag kan skämta om ungefär allt om jag ska vara helt ärlig. jag skämtar ofta om canser fastän min morfar (som jag för övrigt tyckte mycket om och dog efter 13 år med tre olika cansers) genom att säga "Han har väll canser" eller "det är väll canser". jag skämtar ofta om hitler och förintelsen fast nästan hela min släckt på min pappas sida dog i förintelse läger eller i stalingrad (de var i den danska motståndsrörelsen). jag anser att det är bättre att gå genom livet med ett skatt än med en butter min. och jag anser även att man i högsta grad kan skratta åt vissa saker som folk säger om invandrare av flera olika anledningar.

Dehman
Member
Medlem
919855
July 12, 2005 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Marre][quote=Fackamato][quote=Vitamin-C]:)R

Säger allt ;).

Ja han kan skratta åt eländet men han betalar för det oxå 😉
Det gör vi alla som har ett jobb 🙁

där slog du huvudet på den sylvasa borren! jag kan skämta om ungefär allt om jag ska vara helt ärlig. jag skämtar ofta om canser fastän min morfar (som jag för övrigt tyckte mycket om och dog efter 13 år med tre olika cansers) genom att säga "Han har väll canser" eller "det är väll canser". jag skämtar ofta om hitler och förintelsen fast nästan hela min släckt på min pappas sida dog i förintelse läger eller i stalingrad (de var i den danska motståndsrörelsen). jag anser att det är bättre att gå genom livet med ett skatt än med en butter min. och jag anser även att man i högsta grad kan skratta åt vissa saker som folk säger om invandrare av flera olika anledningar.

Soulmate ? :> Har dock inte någon släkt som dog i förintelsen men brukar också skämta om det mesta. Är inte ofta jag är seriös, är jag det så märker ingen det. ;P

Vitamin-C
Member
Medlem
919859
July 12, 2005 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Soulmate ? :> Har dock inte någon släkt som dog i förintelsen men brukar också skämta om det mesta. Är inte ofta jag är seriös, är jag det så märker ingen det. ;P

:colors:

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
919863
July 12, 2005 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag tänker på ordet invandrare så tänker jag på danskar, många sådana flyttar nu in runtom mig.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
919864
July 12, 2005 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: När jag tänker på ordet invandrare så tänker jag på danskar, många sådana flyttar nu in runtom mig.

Fast kan man räkna de som invandrare? Danmark o Sverige flyer väl snart samman, typ som att danmark blir ett landskap som har skitmånga invånare och där alla pratar ett anant språk?

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
919866
July 12, 2005 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Akatosh]När jag tänker på ordet invandrare så tänker jag på danskar, många sådana flyttar nu in runtom mig.

Fast kan man räkna de som invandrare? Danmark o Sverige flyer väl snart samman, typ som att danmark blir ett landskap som har skitmånga invånare och där alla pratar ett anant språk?

Haha flyter samman? Du är en invandrare så fort du bosätter dig i ett annat land. Eller, du är väl egentligen invandrare så fort du vistas där, äh, vet inte definitionen, men det är ju ingen skillnad på en snubbe ifrån danmark och en snubbe ifrån tjeckien ur ordet invandring-synpunkt..

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
919892
July 12, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska flytta till ett land där de inte tar emot invandrare.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
919893
July 12, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Jag ska flytta till ett land där de inte tar emot invandrare.

Gör så... 😉

weztlund
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
919934
July 12, 2005 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Bör man inte ha nån form av testperiod att man får stanna i nåt år - har man inte lärt sig svenska/skaffat sig jobb... så bör man utvisas... då har man ju fått chansen.

Ta och ge fick man lära sig tidigt vettu... 8-[

Det finns så många som inte förtjänar att vara svensk medborgare och det finns så många som förjänar det - som inte fått det...

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
919944
July 13, 2005 - 12:36 am
sp_Permalink sp_Print

weztlund wrote: Bör man inte ha nån form av testperiod att man får stanna i nåt år - har man inte lärt sig svenska/skaffat sig jobb... så bör man utvisas... då har man ju fått chansen.

Det finns så många som inte förtjänar att vara svensk medborgare och det finns så många som förjänar det - som inte fått det...

Varför måste det vara tvång på att lära sig svenska, kan man engelska bättre än man kan svenska så skall ju det inte hindra en i att få jobb. Självklart så går man ju en svenskakurs eller något så att man så småningom lär sig svenska, men att kräva att en invandrare efter ett år skall prata helt brytningsfritt är ju sjukt. Alla har inte lika lätt för språk, that's reality.

Vitamin-C
Member
Medlem
919967
July 13, 2005 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=weztlund]Bör man inte ha nån form av testperiod att man får stanna i nåt år - har man inte lärt sig svenska/skaffat sig jobb... så bör man utvisas... då har man ju fått chansen.

Varför måste det vara tvång på att lära sig svenska, kan man engelska bättre än man kan svenska så skall ju det inte hindra en i att få jobb. Självklart så går man ju en svenskakurs eller något så att man så småningom lär sig svenska, men att kräva att en invandrare efter ett år skall prata helt brytningsfritt är ju sjukt. Alla har inte lika lätt för språk, that's reality.

svenska är för övrigt anset som ett av världens mäst ologiska språk (som talas av fler än 10 typ). varför får det inte vara två m om ett l kommer? övar huvud taget, vad menas med det? ska man ta något över skallen? osv. jag mins inte var jag läste det men men...

Dehman
Member
Medlem
919989
July 13, 2005 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=weztlund]Bör man inte ha nån form av testperiod att man får stanna i nåt år - har man inte lärt sig svenska/skaffat sig jobb... så bör man utvisas... då har man ju fått chansen.

Det kan ju faktiskt vara så att eventuella arbetskamrater inte kan engelska. 😉 Vad är lättast, att lära en person prata svenska eller kanske tio att prata engelska? ;P

Men att bli utvisad för att man inte skaffar jobb är ju bara dumt. Jag känner MÅNGA som gått ut gymnasiet och inte lyckats få jobb.

weztlund
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
919994
July 13, 2005 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Fackamato][quote=weztlund]Bör man inte ha nån form av testperiod att man får stanna i nåt år - har man inte lärt sig svenska/skaffat sig jobb... så bör man utvisas... då har man ju fått chansen.

svenska är för övrigt anset som ett av världens mäst ologiska språk (som talas av fler än 10 typ). varför får det inte vara två m om ett l kommer? övar huvud taget, vad menas med det? ska man ta något över skallen? osv. jag mins inte var jag läste det men men...

Vem har sagt att det ska vara brytningsfritt... alltså ta inte det så äckligt seriöst.. jag menar inte att man måste lära sig svenska... jag menar att man ska försöka lära sig... och att man ska försöka skaffa jobb... att försöka komma in i det svenska samhället... Visst många försöker men lyckas inte - men då är det ju fel på svenska samhället... Jag säger att detta är ett problem för båda sidor och båda sidor gör knappt nåt åt det...

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
920078
July 13, 2005 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Sen invandrare för mig är någon som kommit till Sverige. Om jag skulle flytta till Finland, är jag inte invandrare då?

Jo men trådskaparen undrade vilka vi tänker på när vi hör ordet invandrare. Inte vad invandrare egentligen är.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
920088
July 13, 2005 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Dehman]Sen invandrare för mig är någon som kommit till Sverige. Om jag skulle flytta till Finland, är jag inte invandrare då?

Jo men trådskaparen undrade vilka vi tänker på när vi hör ordet invandrare. Inte vad invandrare egentligen är.

En Stockholmare i en sommarstuga i Norrland..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
6 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL