December 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Sardaukar][quote=Dehman]Sen invandrare för mig är någon som kommit till Sverige. Om jag skulle flytta till Finland, är jag inte invandrare då?
Jo men trådskaparen undrade vilka vi tänker på när vi hör ordet invandrare. Inte vad invandrare egentligen är.
En Stockholmare i en sommarstuga i Norrland..
February 9, 2004
p0rky wrote:
Visst, många terrorister kommer från mellanöstern, men det finns ju en anledning till att vanliga människor blir terrorister. Många västländer har ju bombat sönder länderna nere i mellanöstern, utnyttjat länderna till MAX för att bl.a. kunna hålla priserna på varor i sitt egna land så lågt som möjligt (exempelvis olja).
Det där är jug anska mkt skitsnack. Okej, hmm, hur många länder har USA eller England bombat. i mellanöstern. Iraq typ? Och om din teori om att väst utnyttjar länder i mellanöstern, varför ser vi nästan INGA TERRORISTER FRÅN LÄNDER SÖDER OM SAHARA SPRÄNGA SIG I LUFTEN I LONDON, NEW YORK osv? Är inte de "utnyttjade"? Och är det inte OPEC som reglerar oljepriserna när det handlar om olja från mellanöstern?
Jag ser det som en kobination av religion(islam) och kultur, samt utanförskap när de gäller terrorister som har bott hela sitt jäkla liv i ngt västerländskt land.
Folk måste lära sig att skilja på islam och terrorism.
Att spränga sig i luften och döda en massa oskyldigt folk, eller ens att spränga sig i luften är inte Islam...
Dessa terrorister kallar sig för muslimer och ibland ser vi att de även dödar andra muslimer som de kallar "förrädare" utan några som helst bevis. Den som läst lite om islam vet att en av de största synderna man kan begå är just, att döda någon annan utan rätt.
Bin ladin och hans jävla arme och likasinnade representerar inte muslimerna. De tillhör en sekt som kallas för wahabi sekten som är cirka 250 år gammal. Dessa har till att börja med, en tro som strider mot den riktiga islamiska tron.
January 5, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html
Hahaha, varför blir jag inte förvånad? 😀
May 17, 2004
snyde wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html
är du glad nu?
December 31, 2001
Marre wrote: Hela svenska invandrarsystemet suger. Inte så mycket invandrarna!
Låt folk som kommer hit jobba för sig. Inte ta emot allmosor. Får de stanna, Bra!.. om inte har de gjort nåt vettigt under tiden.
Vill de inte jobba -> ut fort som fan.Själv invandrare.. jag har inget över till folk som
sitter på arslet och tar emot mina surt inarbetade
skattestålar!Sen hade Folkpartiet ett omdiskuterat förslag:
Kan inte svanska -> inget medborgarskap.
Håller fullt med. Kan man inte snacka e det svårt att skaffa jobb!Kontroversiellt - Ja! måhända
Men jag är själv som invandrare trött på att bli förknippad med partask!
Ska folk som kommer hit få jobba ?
Det finns inte ens jobb nog åt oss som redan bor här i sverige så hur har du tänkt att lösa det ?
November 27, 2003
Black_light wrote: [quote=Akatosh]När jag tänker på ordet invandrare så tänker jag på danskar, många sådana flyttar nu in runtom mig.
Fast kan man räkna de som invandrare? Danmark o Sverige flyer väl snart samman, typ som att danmark blir ett landskap som har skitmånga invånare och där alla pratar ett anant språk?
Nej, det är snarare så att Skåne är en del av Danmark. Det är så vi alla norr om det ser det iaf 😉
//Andreas
February 19, 2002
snyde wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....57,00.html
Ang handboken för självmordsbombare... Personligen föredrar jag den här guiden...
http://www.thebestpageintheuni.....ly_suicide
😀
btw.. bra sagt pOrky!
December 5, 2001
snyde wrote: [quote=Vitamin-C]svenska är för övrigt anset som ett av världens mäst ologiska språk
Troligtvis inte. Både tyska och engelska innehåller minst lika mycket dumheter som svenskan; alla undantag och oregelbundna verb och sånt. Varför heter det till exempel das Mädchen?
För att alla ord som slutar på -chen har "das" framför. Inget ologiskt med det.
Svenska är ett förbannat krångligt språk.
November 26, 2002
nej, jag tänker inte på någon från mellanöstern när jag hör ordet invandrare, eller terrorist för den delen.
har knappt träffat någon invandrare från mellanöstern överhuvudtaget när jag tänker efter.
kan inte heller komma på några terrorister från mellanöstern som gjort särskilt mycket väsen av sig på sistone. någon som kan upplysa mig?
September 7, 2003
Marre wrote: Hela svenska invandrarsystemet suger. Inte så mycket invandrarna!
Låt folk som kommer hit jobba för sig. Inte ta emot allmosor. Får de stanna, Bra!.. om inte har de gjort nåt vettigt under tiden.
Vill de inte jobba -> ut fort som fan.Själv invandrare.. jag har inget över till folk som
sitter på arslet och tar emot mina surt inarbetade
skattestålar!Sen hade Folkpartiet ett omdiskuterat förslag:
Kan inte svanska -> inget medborgarskap.
Håller fullt med. Kan man inte snacka e det svårt att skaffa jobb!Kontroversiellt - Ja! måhända
Men jag är själv som invandrare trött på att bli förknippad med partask!
Låter bra det där !
May 1, 2005
Delph1 wrote: [quote=Black_light][quote=Akatosh]När jag tänker på ordet invandrare så tänker jag på danskar, många sådana flyttar nu in runtom mig.
Fast kan man räkna de som invandrare? Danmark o Sverige flyer väl snart samman, typ som att danmark blir ett landskap som har skitmånga invånare och där alla pratar ett anant språk?
Nej, det är snarare så att Skåne är en del av Danmark. Det är så vi alla norr om det ser det iaf 😉
//Andreas
hahaha, ni är bara avundsjuka , o du är väl med i den där "gräv bort skåne föreningen" också va?:p
December 5, 2001
BloodMan wrote: Håller med på svenskan, nog bör de kunna någorlunda bra svenska efter 1 år utan att behöva se ut som en idiot när nån säger nån enkel mening och det är rena kinsesiskan för dom då ska dom fanimej ut härifrån.
Håller jag inte med om. Brorsans tjej är kinesiska och kan inte många ord på svenska (hade dock tänkt börja en kurs till hösten), men hon har precis fått jobb. Fick välja lönen själv, och börjar så smått på 36000:-/mån.
btw...om man bara sätter sig in och försöker lära sig kinesiska så är det inte så svårt. Grammatiken är busenkel.
1 Guest(s)