Invandrare = från mellanöstern..?|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Invandrare = från mellanöstern..?
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
922451
July 18, 2005 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

I vilken sura står det om att man ska bruka sin fru som man brukar en åker?

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
922459
July 18, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: I vilken sura står det om att man ska bruka sin fru som man brukar en åker?

Sprida sin där och vänta på att det växer liv? :bgrin:

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
922483
July 18, 2005 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja, jag minns inte riktigt, det var nån som drog upp det under nån ReB-lektion häromåret.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
922597
July 18, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Men snälla...ta er lite tid och rensa quoten åtminstone.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
922607
July 18, 2005 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Men snälla...ta er lite tid och rensa quoten åtminstone.

I mitt senaste inlägg såg jag det tidigare skrivna relevant..
Ledsen om du fick nöta mushjulet lite extra..
😕

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

NH|Cezer
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
922610
July 18, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
😕

bra motion ju 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
922618
July 18, 2005 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Cezer wrote: [quote=ilg@dd] Ledsen om du fick nöta mushjulet lite extra..
😕

bra motion ju 🙂

Jo, kan kanske vara gynnsamt med all form av motion om man sitter mycket vid burken..
[Image Can Not Be Found]

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
922625
July 18, 2005 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Sardaukar]Men snälla...ta er lite tid och rensa quoten åtminstone.

😕

Tja...jag gillar inte heller dom enorma citeringarna som görs.

Jag funderar att hänga på ett lås på trådar i fortsättningen när missbruket med långa citeringar blir allt för omfattande.

Denna tråd har visat att missbruket är gravt från vissa personer och att det är inte första gången heller.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
922629
July 18, 2005 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Sardaukar]Men snälla...ta er lite tid och rensa quoten åtminstone.

😕

Tja...jag gillar inte heller dom enorma citeringarna som görs.

Jag funderar att hänga på ett lås på trådar i fortsättningen när missbruket med långa citeringar blir allt för omfattande.

Denna tråd har visat att missbruket är gravt från vissa personer och att det är inte första gången heller.

Jag förstår inte hur det kan vara ett missbruk, och dessutom ett gravt sådant, innehållet för sig är av relevans, och istället för att tvinga folk att leta efter innehållet i själva; så citerar man, däremot kan jag förstå ifall man citerar 50 personer och gör endast en smiley.......

skiroy
Member
Medlem
922635
July 18, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Jag förstår inte hur det kan vara ett missbruk, och dessutom ett gravt sådant, innehållet för sig är av relevans, och istället för att tvinga folk att leta efter innehållet i själva; så citerar man, däremot kan jag förstå ifall man citerar 50 personer och gör endast en smiley.......

Om alla skulle ge fasen i citera flera inlägg på raken så skulle forumet bli klart mer lättläst och slippa döda scrollhjulet.

Vad är det du inte förstår ?

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
922637
July 18, 2005 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Nomic]Jag förstår inte hur det kan vara ett missbruk, och dessutom ett gravt sådant, innehållet för sig är av relevans, och istället för att tvinga folk att leta efter innehållet i själva; så citerar man, däremot kan jag förstå ifall man citerar 50 personer och gör endast en smiley.......

Om alla skulle ge fasen i citera flera inlägg på raken så skulle forumet bli klart mer lättläst och slippa döda scrollhjulet.

Vad är det du inte förstår ?

Vad jag inte förstår är att lätthet går före relevans.

Sardaukar
Member
Medlem
922664
July 18, 2005 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Vad jag inte förstår är att lätthet går före relevans.

Ni svarar ju bara på sista inlägget, och de som är med i diskussionen vet nog vad det handlar om ändå.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
922670
July 18, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Nomic]Vad jag inte förstår är att lätthet går före relevans.

Ni svarar ju bara på sista inlägget, och de som är med i diskussionen vet nog vad det handlar om ändå.

Nya läsare läser snabbare upp sig om allt finns lätttillgängligt på samma post.

Bara min personliga åsikt, men det är en smaksak.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
922673
July 18, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Nya läsare läser snabbare upp sig om allt finns lätttillgängligt på samma post.

Om man bryr sig får man väl bara läsa tidigare poster, det är inga svårigheter i det.
Dessutom är det onödigt att man kan läsa samma sak på 20 ställen per sida.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
922677
July 18, 2005 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Nomic]Nya läsare läser snabbare upp sig om allt finns lätttillgängligt på samma post.

Om man bryr sig får man väl bara läsa tidigare poster, det är inga svårigheter i det.
Dessutom är det onödigt att man kan läsa samma sak på 20 ställen per sida.

bra poäng. Men ändå, det är en smaksak, själv läser jag hellre citaten.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
922687
July 18, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter och väntar på att få höra att judeutrotningen aldrig har skett.

Sardaukar
Member
Medlem
922690
July 18, 2005 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: Sitter och väntar på att få höra att judeutrotningen aldrig har skett.

Judeutrotningen har aldrig skett.

skiroy
Member
Medlem
922701
July 18, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Den här tråden har nu snurrat bort väldigt långt ifrån det egentliga ämnet.

*tråd låst*

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
922767
July 18, 2005 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
Fördommar har jag, och då jag är en människa så är det fullkomligt normalt & t.o.m sunt att så ha. Har inte du några?

Visst är det normalt att ha fördommar. Dock så är det knappast ett sundhetstecken att ha dem. Normalt folk brukar försöka motarbeta dem, istället för att försöka få dem att frodas......

C-J... wrote:
Dessa är normalt sett baserade på egna erfarenheter, och hur ni här inne helt seriöst kan säga att massinvandrigen inte medfört enorma problem med både ekonomin, kriminalitet & kulturkrockar, är för mig fullkomligt absurt.

Om du hade haft den minsta koll på vad de olika personerna här på forumet tycker och tänker, så hade du vetat att jag inte direkt blundar för problemen med massinvandringen. Jag skulle vilja påstå att jag är en av de som oftast brukar kritisera den svenska nomenklaturans oförmåga att ta itu med detta problemet. Dock så blir det svårare och svårare, då folk med rasistiska åsikter jämt och ständigt ger vatten på kvarnen för invandringsförespråkarna. Det är idioter som du som gör det omöjligt att ens ifrågasätta massinvandringen. Just p.g.a. att det finns så mycket idioter som tror att de problem som massinvandringen medför, beror på ras och etnisitet, gör att diskussionen idag i stort sett är obefintlig. Det är alltså p.g.a. av dig och dina gelikar det är som det är idag. Om du hade förstått det, så hade du kanske varit tyst....

C-J... wrote:
Jag är ateist, eller snarare agnostiker, så att kalla jesus för homosexuell gör mig inte speciellt upprörd.

Jag bryr mig inte ett dugg vad du tror på, eller vilka sexuella riter du har med korna i ladugården. Hade du haft ett uns vett i den där tomma skallen, så hade du dock blivit upprörd. Att överhuvudtaget skymfa förgrundsfiguren i en religion är bara plumpt och respektlöst. Men visst, du har ju fortfarande inte kunnat komma med ens den minsta lilla källhänvisning för dina påståenden, så det är väl knappast något man kan begära att du skall förstå.
Det är aldrig fel att kritisera. Inte heller att ifrågasätta. Men att bara vräka ur sig strunt, och sedan säga att det är sant, för att man har hört det i fikarummet är på dumt på gränsen till barnsligt......

C-J... wrote:
Med islam så kan aldrig en demokrati existera, det land som ligger närmast är Turkiet & trots att det är det mest sekulariserade islamlandet, så fungerar det inte ens där.

Och var fungerar demokrati? Om du säger Sverige, så är du dummare än vad jag trodde....

C-J... wrote:
Ang dina påhopp om mina språkkunskaper, att jag ska vara en "patetisk debattör" & att jag är värdelös på att argumentera, så; Efter att ha hört den exakta motsatsen från både medmänniskor & motdebattörer både på internet & irl, så kanske du inser att dessa påhopp inte bara är ogrundade, utan också ganska pinsamma.

Bara för att du kan hävda dig verbalt bland andra byfånar betyder inte att du är en stor debattör. Saken är att om man beklagar sig över andras beteende, så bör man nog vara beredd på att få smaka den medicinen själv. Det var du som började beklaga dig över folks sätt att argumentera, samtidigt som du inte i ett enda inlägg har lyckats lägga fram några som helst belägg för den tesen du driver. Om du ens hade haft den minsta grundläggande kunskap i seriös diskussion, så hade du vetat att detta är A och O för att framstå som seriös. Du framstår bara som en tölp.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 25
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL