August 1, 2001
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
"- Det var tur att jag använde bandspelare för de svar jag fick var så anmärkningsvärda att jag fick lyssna flera gånger för att riktigt inse vad de sagt. "När vi är ute på stan och rånar så krigar vi, vi krigar mot svenskarna", var ett återkommande argument."
varför tyckte om det var konstigt? det vet ju alla som är ute i verkligenheten redan ... fast det är ju alltid bra att ha det i "siffror".
February 12, 2002
Först och främst, man blir så förbannad att man vet inte var man skall ta vägen eller säga.. Skulle vara trevligt om man var en av dem som kunde utrycka sig efter vad man egentligen känner innombords.
Jag var då iaf en av de som inte visste att de kallade det "krig". Krig är ett väldigt starkt ord, nästan så det är starkare än hat.
"- Hat är ett för starkt ord. Men när det gått så långt att unga människor känner sig så frustrerade att de väljer att slå tillbaka mot samhället genom kriminalitet, då finns det också stor risk att de kan utnyttjas av både politiska och religiösa fundamentalistiska krafter till ännu värre handlingar."
Hur skall man få de här människorna att förstå att "hatet" de känner mot sig beror på exakt de saker de gör för att hämnas mot hatet? Få dem att förstå att det bara blir en ond cirkel?
Är invandrare i genomsnitt så hjärndöda/manupulerade av segrationen att de inte kan inse en sån sak?
Sen, visst är det råhäfftigt att kalla det krig, men går det nog långt som det kan göra med en sån där artikel när iaf sånna som jag får veta att de kallar det "krig" så kommer det inte bara vara de mest högerriktade och fundamentalistiska som kommer att ge igen på invandrare utan många många fler.
"Svenskarna gör ingenting, det bara ger oss sakerna, de är så mesiga."
Väck inte den björn som sover har vi fått lära oss när vi var små, kanske är det dags att invandrare får leka den leken med. För integrationens bästa allstå.
February 7, 2006
ja de vart ju kul o få de på papper, men de där visste nog dom flesta ändå... vad vart det jag nämnde i nån tidigare tråd... Svenskfientlig istheshit, Skulle ju säga att problemet går hand i hand med integrationen, hade också vart förbannad om jag bodde i ett pissigt betongghetto medans jag ser svenskarna på andra sidan stan bor vid havet i flotta villor med segelbåt.
Men ändå... det är ingen ursäkt, och jag uppmanar alla ni som blir rånade ... ( jag har blivit det ) att slå tillbaks om dom inte är alltför många, för mig var det två mot två och de slutade med att dom sprang, kanske finns det hopp om att tvätta bort fegis stämpeln ännu...
May 17, 2002
Illa att de känner så. Det verkar ju vara en ond cirkel som det ser ut nu. De känner sig oaccepterade och hatade, därför "krigar" de mot "oss". Då blir de ännu mindre accepterade och änn mer hatade, vilket leder till... ja man fattar ju själv åt vilket håll det går.
Jävla synd att det är såhär! Tragiskt att de inte känner sig och blir behandlade som svenskar. det hade nog löst många av brotten.
Sedan vet man ju inte hur pass många invandrare som känner sig rätt representerade av 11 unga rånare. Det finns ju en aning fler invandrare i Sverige som förmodligen sköter sig väldigt bra...
February 7, 2006
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
"Svenskarna gör ingenting, det bara ger oss sakerna, de är så mesiga."
Väck inte den björn som sover har vi fått lära oss när vi var små, kanske är det dags att invandrare får leka den leken med. För integrationens bästa allstå.
Vi skulle behöva en ledare i sann Gustav Wasa anda för att vinna det "kriget" ...
July 19, 2001
Nej men är det sant? Det är ju multikultiår, då borde invandrarna bli ännu gladare att de fick komma hit! Jag kan absolut inte förstå...
Så går det när man öser bidrag över folk. Skulle man inte få lika mycket bidrag skulle det komma mycket mindre fifflande pack hit. Vi vill ha arbetare, inte "sjuka" människor som tömmer vår ekonomi.
February 12, 2002
airman wrote: Illa att de känner så. Det verkar ju vara en ond cirkel som det ser ut nu. De känner sig oaccepterade och hatade, därför "krigar" de mot "oss". Då blir de ännu mindre accepterade och änn mer hatade, vilket leder till... ja man fattar ju själv åt vilket håll det går.
j**la synd att det är såhär! Tragiskt att de inte känner sig och blir behandlade som svenskar. det hade nog löst många av brotten.
Sedan vet man ju inte hur pass många invandrare som känner sig rätt representerade av 11 unga rånare. Det finns ju en aning fler invandrare i Sverige som förmodligen sköter sig väldigt bra...
Exakt som jag skrev i mitt inlägg, en ond cirkel.
Nu har jag ingen fakta för det här, men mer än hälften vad jag har förstått vill väl inte bli behandlade som svenskar utan vara sin egen nationalitet och behålla sina egna seder. För dem är integrationen ett skälsord och de gör allt för att hålla på sitt sätt att leva.
Och de är väl mest troligt denna grupp som är överrepresenterad i brotten också.
Som förövrigt går ut över de andra invandrarna också som har insett hur oerhört tacksamma de skall vara mot Sverige att de får en ny chans här.
De som har tagit seden dit man kommer.
Det gör det, utan tvekan. Men end ond cirkel kan växa sig ännu större som ringar på vattnet och på vilken sida står då vågmästaren? 🙂
February 12, 2002
HELIX wrote:
Så går det när man öser bidrag över folk. Skulle man inte få lika mycket bidrag skulle det komma mycket mindre fifflande pack hit. Vi vill ha arbetare, inte "sjuka" människor som tömmer vår ekonomi.
Sant på ett sätt. Men som det är just nu med arbetslöset i Sverige och vår ekonomi på dekadensen kant har vi då verkligen plats för fler i vårt samhälle? Nä, jag säger stäng dörrarna nu tills vi fårt ordning på vårt, då kan vi hjälpa de svagaste i samhället. För att uppnå de viktigaste av allt, mänskliga rättigheter.
Nu vet jag inte om de där for en bit utanför ämnet men jag tyckte det hörde hit.
February 12, 2002
Öwall wrote: alltså allvarligt, kan ni helt allvarligt ta en studie på 11 individer som bevis för era fördomar om en hel folkgrupp så är ni ju dumma i huvudet.
detta är en möjlig orsak av flera till att invandrare rånar svenskar, det är inte bevis eller fakta eller någonting.
Men haru inte lärt dig det, folket är dumma i huvudet. 😀 Så se hur det går.
August 1, 2001
Bästa vore väl att inte ge något bidrag alls, dra in alla bidrag, vill de ha nått får de betala för det ...
kanske införa en regel som säger att man måste vara född samt ha bott i sverige i 10 år minst innan man kan få nått bidrag alls?
öwall är en av dem som jag syftade på , som verkar leva i en instängd konstgjord värld...för många naiva svenskar i detta land ...
gissa varför välfärdssamhället är ett minneblott ...
November 26, 2002
jaa, dra in alla bidrag och tvinga alla invandrare som inte kan skaffa jobb att råna för att överleva.
en integrationspolitik där man inte tar in några invandrare skulle säkert fungera, men om man väljer att bortse från alla problemen i resten av världen och bara bryr sig om sig själv, det är då man lever i en instängd konstgjord värld.
visst, sverige kanske har tagit in för många invandrare, men det är för sent att göra någonting åt nu. man kan inte bara stänga gränserna och tro att allting blir bra automatiskt.
jag är medveten om att jag är naiv, men man måste ge för att få, och jag tror situationen kommer bli bättre nästa generation, när de invandrare vi har är integrerade, och kan hjälpa de som kommer.
jag håller med om att man bör vara född för att få bidrag däremot =P
July 19, 2001
Öwall wrote: alltså allvarligt, kan ni helt allvarligt ta en studie på 11 individer som bevis för era fördomar om en hel folkgrupp så är ni ju dumma i huvudet.
detta är en möjlig orsak av flera till att invandrare rånar svenskar, det är inte bevis eller fakta eller någonting.
Fördomar mot vad? Det är bevis att 11 invandrare rånar svenskar.
February 12, 2002
Öwall wrote:
visst, sverige kanske har tagit in för många invandrare, men det är för sent att göra någonting åt nu. man kan inte bara stänga gränserna och tro att allting blir bra automatiskt.
Nej fan, ja har blivit förkyld! Aja, forstätter väl simma runt här i min lilla isvak.
February 7, 2006
jag älskar såna blåögda personer som öwall, som inte kan se vad som slår dom i ansiktet, vad du inte fattar är att majoriteten av människor ÄR INTE GODA, om vi ger bort allt som är vårt av rätt, så kommer vi själva sitta i skiten sen, o jag lovar.... på allt jag har... alla mina ägodelar i världen, att inte en jääääävel kommer bry sig.
May 17, 2002
cybercola wrote: jag älskar såna blåögda personer som öwall, som inte kan se vad som slår dom i ansiktet, vad du inte fattar är att majoriteten av människor ÄR INTE GODA, om vi ger bort allt som är vårt av rätt, så kommer vi själva sitta i skiten sen, o jag lovar.... på allt jag har... alla mina ägodelar i världen, att inte en jääääävel kommer bry sig.
Jaha, bara att inse att jag också är naiv Jag tror nämligen att majoriteten av männsikor ÄR GODA 😀
Definitionen av god lär väl vara svår att exakt sätta. Jag tror att de allra flesta vill må bra och vill att de runtomkring sig skall må bra. Sedan finns det nog ett fåtal (tja, sett ifrån hur många miljarder vi nu är, så blir väl siffran inte helt obetydligt liten) som vill må BÄST och mer eller mindre skiter i hur de runt omkring en mår. Men jag tror att majoriteten vill att alla skall trivas så gott som möjligt...
Sedan tänkte jag sriva något mer här, men det blev så långt och svårtytt så jag suddade uppsatsen och gav upp! Fan nu är jag irriterad på mig 😕
1 Guest(s)