February 17, 2004
Har lite pengar till övers och funderar i dagsläget vad jag ska investera dom i. Nu har jag dom i fsb e-sparkonto som ger futtiga 1,85% ränta/år vilket inte ger mycket (50000 ger ca 950kr). Funderar lite på premieobligationer men vet inte riktigt hur mycket man kan tjäna på det (ränta + vinstdragning). Vilka tips har ni att ge, vad skulle ni göra (inga prylar eller annat junk)? Aktier är jag inte sugen på..
/Dani
February 4, 2002
Du kan ju få ~3% ränta med insättningsgaranti om du vill spara säkert.
http://www.finansportalen.se/s.....guiden.htm
Premieobligationer är inget att rekommmendera då dom garanterar 0.8% i vinst. Bättre sätta pengarna i någon konto ovan och spela på lotto.
Med fonder och aktier så finns ju risken att pengarna minskar.
July 18, 2003
Inte för att göra reklam alls för jag har inge koppling till företaget förutom att jag har pengar där 😛
http://www.naventi.se kapitalförvaltning.
Dem lyckades få upp mitt kapital 24% på ett år!
Någon typ av kapitalförvalningsbolag röstar jag för, dem är ändå proffs...
February 17, 2004
Dry_Ice wrote: Inte för att göra reklam alls för jag har inge koppling till företaget förutom att jag har pengar där 😛
http://www.naventi.se kapitalförvaltning.
Dem lyckades få upp mitt kapital 24% på ett år!
Någon typ av kapitalförvalningsbolag röstar jag för, dem är ändå proffs...
Har en del frågor:
Vad tar de för avgifter på sina tjänster, någon procentsats?
Har de något maxtak, på instattsen?
/Dani
January 20, 2002
Det är i allafall bättre ränta hos fsb än vad det är hos Nordea :@
Aktiefonder och sedan beroende på hur säkert du vill ha det.
De som är säkraste tjänar man inte lika mycket på och tvärt om.
Jag har en plan någon gång när jag tar tjänsteledigt är att ha ca 15 000 - 30 000kr som man drar ned till China för och handlar på sig så mycket elektronikprylar man kan fylla och fraktar allt till Sverige och sedan säljer.
Det kan man nog tjäna en hel del på.
October 17, 2004
Fastighetsmaknaden kommer dö av förr eller senare då den skenat förbi övriga samhällets pris/löneutveckling etc.
Det jag skulle satsa på om jag hade tänkt att spara något år eller så är Indien fonder. Växer starkt som satan, mer jobb outsourcas till indien än något annat land och landet är på stark teknologisk frammarsch
October 17, 2004
Cezar wrote: Det är i allafall bättre ränta hos fsb än vad det är hos Nordea :@
Aktiefonder och sedan beroende på hur säkert du vill ha det.
De som är säkraste tjänar man inte lika mycket på och tvärt om.Jag har en plan någon gång när jag tar tjänsteledigt är att ha ca 15 000 - 30 000kr som man drar ned till China för och handlar på sig så mycket elektronikprylar man kan fylla och fraktar allt till Sverige och sedan säljer.
Det kan man nog tjäna en hel del på.
Finns en risk att det där kan kosta en slant när du kommer hem tills verige också. Köper du några enstaka saker går det kanske bra men annars kan det ju bli strul med tullen och att det räknas som import osv.
Gör man det lite smidigt dock lär det nog gå arr håva in lite extra slantar
Jag skulle nog satsa på medium-highend videokameror om jag skulle ner dit. priser mellan 10-20000 där nere kommer bli väääldigt mycket mer här i sverige
2 Guest(s)