August 18, 2004
Tjenare
Funderar på att skaffa Rixtelecoms eller Tele2s Ip-telefoni.
Någon som har provat, och har någon nått possitivt eller negativt att säga om dom?
jo, har också hört att vissa har råkat ut för att deras nerladdningshastiget har droppat rejält när dom har pratat och laddat samtidigt,??
Tack på förhand
Kenta
March 20, 2003
Har bbbs variant, har aldrig tänkt på om hastigheten ändrar sig när man pratar men ljudkvaliten varierande, aldrig riktigt dåligt men aldrig helt klart heller.
Det här med ljudkvaliten är ingen avgörande faktor men det känns ändå konstigt att ta ett steg tillbaka i tiden.
July 11, 2002
Har skaffat BBB ip telefoni, (Lan Anslutning).
Var dock mycket kritiskt till det, men det funkar prima. Kvaliten är fin, dock kanske 10% sämre än via vanliga koppartråd 🙄
Förresten, om man kör Ip-telefoni via xDSL måste man ha kvar Abonnemanget hos telia för att kunna nyttja kopparledningarna?
Kanske dum fråga, menn
March 20, 2003
Smirnoff wrote: Har skaffat BBB ip telefoni, (Lan Anslutning).
Var dock mycket kritiskt till det, men det funkar prima. Kvaliten är fin, dock kanske 10% sämre än via vanliga koppartråd 🙄Förresten, om man kör Ip-telefoni via xDSL måste man ha kvar Abonnemanget hos telia för att kunna nyttja kopparledningarna?
Kanske dum fråga, menn
Nope, jag har sagt upp telia och betalar bara till bbb.
<- 10/1 dsl
August 7, 2001
skillnaden med iptelefoni är att man inte stödjer monopol... 8) närå telia har man inte överhuvudtaget om har iptelefoni såvida man inte har telias version som är i stort samma pris som bbb´s
jag skulle rekommendera tele2´s iptelefoni... billigaste sättet att ringa i sverige... ingen abbonemangskostnad, ingen fast månadsavgift=bara uppkopplingsavgift och minuttaxa... men det är inte det som är billigt... man kan göra så att man betalar 99kr mån så får man ringa gratis till alla fasta telefoner i hela sverige med billiga mobilpriser. :bok:
undvik att använda bbb det är svindyra taxer... det ända positiva hos dom är att man får abbonemangskostnaden sänkt med 25kr... annars svindyrt! 👿
January 12, 2004
Dree-Q wrote: [quote=obelix]Har via BBB, har bara positivt att säga.
har sänkt mina kostnade brutalt mycket, från ca 25-3000:-/kvartal, till ca 600:-/kvartal inkl. abb.
hur när det skiljer 25:- och några ören hit och dit?
Abb. kostar 99:- månaden
Det är gratis att ringa andra med BBB abb.
August 7, 2001
obelix wrote: [quote=Dree-Q][quote=obelix]Har via BBB, har bara positivt att säga.
har sänkt mina kostnade brutalt mycket, från ca 25-3000:-/kvartal, till ca 600:-/kvartal inkl. abb.
hur när det skiljer 25:- och några ören hit och dit?
Abb. kostar 99:- månaden
Det är gratis att ringa andra med BBB abb.
aha ok du ringde mycket så... jag tyckte det först lät rätt osannolikt att sänka det så mycket med det. iochmed att det finns inte direkt många än som ringer med bbb än... dock sjunker det iochmed att tele2´s version är billigast på marknaden... men från 25-3000:- -> 650:- är starkt jobbat i sånna fall 🙂
1 Guest(s)