March 14, 2004
Vi ska skaffa ip telefoni hit hem och har en del funderingar. Jag har hittat en leverantör som heter Telio. Dom ska ha 200 Norska i månaden och då ingår detta:
2 nummer (Behöver det då pappa har eget företag och behöver ett separat nummer dit).
Gratis samtal till alla nät i europa samt USA både mobilt och fast alla tider.
Nummerpresentering
Telefonsvarare
Fax stöd
Vidarekopling
Är detta ett bra erbjudande, eller finns det bättre av andra operatörer?
March 14, 2004
jarlen wrote: Ok, isf är det väl fortfarande ett väldigt bra erbjudande..
Kan man skaffa det i Sverige alltså? Det är väl iofs IP-telefoni, men isf borde man kunna skaffa det i från fler länder?
Tänkte på fakturering mm. Det är ju ett norskt företag. Men mailade dom idag. Telio verkar vara det ända företaget som har boxar med 2 olika utgångar så att man kan ha 2 olika nummer.
August 11, 2004
skinner wrote: [quote=jarlen]Ok, isf är det väl fortfarande ett väldigt bra erbjudande..
Kan man skaffa det i Sverige alltså? Det är väl iofs IP-telefoni, men isf borde man kunna skaffa det i från fler länder?
Tänkte på fakturering mm. Det är ju ett norskt företag. Men mailade dom idag. Telio verkar vara det ända företaget som har boxar med 2 olika utgångar så att man kan ha 2 olika nummer.
Hur är det med teleuttagen, är dom samma som i Sverige?
January 5, 2005
Du behöver inte ha två utgångar på boxen för att få två nummer, räcker med två boxar. Smidigare med två utgångar iof.
Jag har Tele2 IP-telefoni och som jag fattat det så beställer man bara en extra box för varje extra nummer, man kan ha tio boxar med tio olika nummer om man vill.
March 14, 2004
buffster wrote: Du behöver inte ha två utgångar på boxen för att få två nummer, räcker med två boxar. Smidigare med två utgångar iof.
Jag har Tele2 IP-telefoni och som jag fattat det så beställer man bara en extra box för varje extra nummer, man kan ha tio boxar med tio olika nummer om man vill.
Visst, men då måste du ju ha 2 abonemang, ett för varje nummer, här behöver du bara ha ett abonemang men han en box med 2 utgångar på.
March 14, 2004
Nomic wrote: Tänk om du behöver ringa efter ambulans och strömmen gått och din mobil är urladdad... då är du fucked.
håll dig till dom gamla hederliga ledningarna, som funkar i NÄSTAN alla väder;)
Anledningen till att jag fastnade för Telio var att jag var hos en kompis i Norge och såg hans system. I hans box sitter det ett 9 volts batteri samt så har han en sak som han ansluter till routern vilket gör att han kan ringa även vid strömavbrott.
October 11, 2003
låter som ett lagom erbjudande. Fattas bara att internetanslutning ingår 😛 då hade det varit klockrent 😀
btw.. snälla.. rätta särskrivningen "..som han ansluter till routern vilket gör att han kan ringa även vid ström av brott"
det gör ont i hela kroppen 😮
har inte din internetleverantör något saftigt erbjudande? 😛 kläm dem på lite info, samt berätta om det erbjudandet du fått från Telio :eye:
March 14, 2004
hallon wrote: låter som ett lagom erbjudande. Fattas bara att internetanslutning ingår 😛 då hade det varit klockrent 😀
btw.. snälla.. rätta särskrivningen "..som han ansluter till routern vilket gör att han kan ringa även vid ström av brott"
det gör ont i hela kroppen 😮
har inte din internetleverantör något saftigt erbjudande? 😛 kläm dem på lite info, samt berätta om det erbjudandet du fått från Telio :eye:
Hade G- i Svenska, kanske har med saken ett göra. Kan tyvärr inte bättre, har stora problem med både stavning och gramatik innom svenskan och har alltid haft det.
Snälla. Kan jag få be dig att börja meningarna med en stor bokstav! Jag får magsår annars.
March 14, 2004
hallon wrote: har inte din internetleverantör något saftigt erbjudande? 😛 kläm dem på lite info, samt berätta om det erbjudandet du fått från Telio :eye:
Har bredbandsleverantören Kommunicera så nja jag tror ej dom har något sådant då dom inte ens kan erbjuda php på deras hemsideservrar.
October 11, 2003
skinner wrote: [quote=hallon]har inte din internetleverantör något saftigt erbjudande? 😛 kläm dem på lite info, samt berätta om det erbjudandet du fått från Telio :eye:
Har bredbandsleverantören Kommunicera så nja jag tror ej dom har något sådant då dom inte ens kan erbjuda php på deras hemsideservrar.
Jag ska använda stor bostav i fortsättningen. :eye: Hehe 😛
Det är väldigt sällan bredbandsleverantörer erbjuder php-stöd för privatsidor. Oftast får man vända sig till något företag med riktiga "webhotellrum" :bgrin: t.ex. bahnhof, levonline, ballou. Då får man oftast lite mer ost på kakan dessutom :eye:
March 14, 2004
whak wrote: Håll dig till vanlig telefon, Rune har ip telefon och det är irriterande när man ringer till honom om han surfar sammtidigt. Ibland försvinner han ett tag om man kan höra honom väldigt kasst ibland.
Allt beror på vilken hastighet samt bandbredd man har på bredbandet.
March 19, 2003
Skype-In kanske?
Dock behövs då en dator men det är billig och man får tre nummer om jag inte missminenr mig och det kostar typ 300:-/året.
Dock inte 100% gratis att ringa men hyffsat billigt.
ra alternativ om man inte vill bina upp sig hos telia eller så.
Sen skaffar man en skype trådlös tele på classe för 995:-
Sen så laddar man på kontot när man känner för de.
Man får 08-a nummer också.
July 14, 2004
BarateaU wrote: Skype-In kanske?
Dock behövs då en dator men det är billig och man får tre nummer om jag inte missminenr mig och det kostar typ 300:-/året.Dock inte 100% gratis att ringa men hyffsat billigt.
ra alternativ om man inte vill bina upp sig hos telia eller så.Sen skaffar man en skype trådlös tele på classe för 995:-
Sen så laddar man på kontot när man känner för de.Man får 08-a nummer också.
:cy:
ha 08 nummer när man bor i gbg? våga :cy:
1 Guest(s)