September 11, 2005
Stör mig på att alla recensioner säger att iPod är sååå bra och skiter i nackdelarna. Sen om man kollar på en annan spelare så klankar dom ner på den för att den har samma brister. Betalar Apple alle recensenter?
Varför förstår ingen att iPod onte e så undar bar och fin, utan egntligen e skit.
kanske inte skit men inte så överlägsen.
Någon som håller med mig eller har svar på frågan??
November 21, 2005
Jag har en gammal 30 gb ipod och en ny Ipod nano, skaffade en Nano efter att den första började laddas ur av sig själv. Men asså det var bara det problmet som upstod för mig men annars fungerade den skitbra. Nanon funkar helt perfekt. Tycker inte att Ipod är överskattad, eller jo lite kanske men det är knappast en dålig MP3 spelare.
November 27, 2003
iPod som spelare må vara något överreklamerad, men det är också mer än bara spelaren man väljer, vilket många tyvärr missar. Du väljer också iTunes, som är ett riktigt smidigt program för "casual listeners" och den smarta integreringen med iTMS gör det enkelt att köpa musik dessutom. Hela konceptet är väldigt snabbt och smidigt. Jag gillar personligen inte iTunes men jag är ingen caual listener, mer än hardcore sådan.
Dock ligger ju deras kopieringsskydd under undersökning i både Frankrike och Norge nu då det anses vara orimligt stränga krav, vilket jag iofs håller med om, och om det går dit de vill kommer man kunna använda iTMS med alla spelare istället för bara iPod, men jag tror inte det påverkar iPod nämnvärt för det är en komplett lösning man köper, inte bara en spelare vilket många tyvärr missar eller missförstår.
//Andreas
September 11, 2005
visst, man får mer av ett paket än enbart en spelare. Men vem vill egentligen ha iTMS?
Att köpa musik via iTMS är värdelöst. kan bara lysna på en iPod lr på den datorn du har.
DU måste även använda programet för att få över musiken, sen kan du inte ta musik från flera olika datorer. Varför frågar jag mig?
Man får inget extra funktioner, vissa extra funktioner e i och för sig ganska onödiga som radio...
Ljudet är inte så underbart det heller, visst finns det en EQ som e ok, men ska det behövas. Har en sony hd5 och den låte underbart, behöver inte ändra någonting med EQn.
DU får en likavärdig spelare med de flesta andra på marknaden, men man får ett program som man kan köpa musik med(dock eär det dåligt, DÅLIGT) wooooohooo iTunes är bäääst
March 3, 2004
January 22, 2003
iPod är inte bra nej, men Apple har gjort ett sånt otroligt jobb med att marknadsföra produkten att dom har gjort sig förtjänta av försäljningssiffrorna.
Sen gör den ju det den är till för, och dom flesta som köper mp3-spelare bryr sig inte det minsta om ljudkvaliten eller andra saker utan dom vill bara ha en spelare som dom vet fungerar och tack vare Apples kampanjer är iPod vad en "svensson" förknippar med mp3-spelare.
May 29, 2001
Json_81 wrote: [quote=Lodisen][quote=Json_81]Det verkar ha blivit värsta grejen att hata apple nu, precis som alla hatar MS.
Varför?
iRiver > iPod
Folk slår upp ögonen efter ett tag, simpelt.
Vad e det som e så mycket bättre?
Kan bara tala för mig själv, men den största skillnaden är ljudet. Trots att jag gjorde volymhacken och NEJ!! jag är inte så korkad att jag kör på lurarna som följde med.
Testade med ett par slutna sony lurar av lite dyrare modell, min iriver drev dom så pass att jag inte kunde ha kvar dom på skallen, pga den höga ljudvolymen men ljudet sprack inte upp eller distade.
Testade samma lurar med min ipod, ljudet var lågt och dovt, precis som att den inte gav tillräckligt med ström.
I princip blev det samma resultat med min kos porta pro, fast dom funkar lite bättre på min ipod.
Som sagt, jag är besviken.
January 22, 2003
Json_81 wrote: Det verkar ha blivit värsta grejen att hata apple nu, precis som alla hatar MS.
Varför?
Apple har i alla fall jag inget emot, hade Mac kunnat köra alla spel och varit på samma prestanda nivå som en winblows burk hade jag utan tvekan kört på Mac.
Att klaga på en produkt från företaget som inte håller den standard som den upphöjs till är inte samma sak som att hata Apple. :bok:
2 Guest(s)