August 23, 2001
Ja vad tror ni om detta?
Någon som kommer haka på?
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....4801908.ab
Hon bestämde sig för att göra tvärt om och öppna sitt eget internet för alla i närheten. Grannar och andra skulle kunna surfa via hennes internetkoppling. Om någon fildelade och det upptäcktes skulle det inte gå att bevisa vem som gjort det, eftersom tillgången till det trådlösa nätverket var öppen för alla.
March 14, 2001
Snorch wrote: Kollade precis på Kvällsöppet med Ekdal där IPRED diskuterades.
Rick Falkvinge sa att han rekommenderade alla att öppna sina trådlösa nätverk eftersom det då enligt prejudikat från Danska domstolar inte går att bevisa vem som piratkopierat och lagen mer eller mindre blir verkningslös då.Henrik Pontén fick frågan av Ekdal om det stämde och han svarade med att det var det mest dumma man kunde göra, att öppna upp sitt nätverk, då man inte har någon koll på vad som händer. Någon kan sprida barnporr med mera. Men frågan svarade han aldrig på utan snackade bort det bara.
Undrar vad det tyder på. Jag drar slutsatsen av det att det troligen är väldigt enkelt att komma undan denna lag. Hade Pontén den minsta förhoppning om att det går att bli dömd ändå så hade han nog sagt det direkt.
j**la skämt det här. (nej inget april-skämt alltså, utan ja...) 😛
Citerar mig själv från "Vad har du gjort idag"-tråden.
April 24, 2007
Rick Falkvinge wrote: De flesta använder Emmas förslag på namn till nätverket: Ipredia. På det sättet är nätet garanterat öppet, fritt och anonymt — det behövs bara ett par tusen personer som gör så här, så finns det gratis och fritt internet i alla stadskärnor och tätorter. Precis det som politikerna har misslyckats med.
Intressant tanke... 🙂
March 23, 2003
Bjornsson wrote: Hur fixar man så att de som ansluter mot ens trådlösa inte kommer åt mina datorer då?
Precis, det undrar jag med... man vill ju inte att dom ska se mina delade mappar osv, hur säkert är windows fildelning? att det blir okrypterat får man väl leva med..
April 23, 2003
Mean Machine wrote: Hur blir det om man döljer sitt SSID då? Är lite smidigare så, när inte alla kommer åt ens nät, så man får lite bandbredd över till sig själv också.
Fast egentligen kan ju alla fortfarande komma åt nätet, men lite kunskap behövs. 😛 Sen är det ju faktiskt en säkerhetsrisk för sig själv att deaktivera SSID-broadcast.
Ctrl wrote: Min Dlink 655 har ett guest-mode om ja inte minns fel, Dvs mitt vanliga nät är skyddat och de som loggar mot gästnätet får bara tillgång till internet.
Tänk om det kan bevisas att nån i icke-guest-mode fildelade då?
Finns nog inget som skulle kunna få mej att köra öppet på trådlösa vad jag vet iaf.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)