September 12, 2002
April 1, 2001
Det finns ett litet IQ test på http://www.mensa.se
Jag är ganska säker på att normal IQ är 100 +-25
May 14, 2001
June 29, 2002
: : Anders : : wrote: Om man har 100 +- 15 i IQ så ligger man i det "normala" området, och testet på mensa ger ingen "poäng" utan bara en fingervisning om hur man skulle prestera i det riktiga testet.
Tyvärr vet jag inget test på svenska. 🙁
Jag har gjort ett test på engelska men man fattar ju inte allt där.. fick 117 =D ville bara veta hur möe man får när man gör ett på svenska 8)
June 18, 2001
Jag har fått allt ifrån 121-174 på nätbaserade IQ-test, och vet ni varför? Jo, saken är nämligen den att ett test bara ger ett "exakt" resultat såvida man har en IQ som rör sig kring det område det är anpassat för. Hamnar man mycket över det värdet får man istället göra ett test som är anpassat för en högre nivå. Avviker man därpå även från det testets norm får man göra ett test som är ytterligare lite svårare, eller ett som är lättare, beroende på hur det gick.
Testet jag fick 174 på var antagligen gjort för att mäta en IQ runt 100 (vilket test i regel är eftersom de flest befinner sig där), det jag fick 121 på vet jag var anpassat för en IQ runt 180.
Tyvärr har jag inte kvar några adresser.
July 14, 2002
Vad är IQ?
Har Tomas Brolin hög IQ?
Han har bevisligen en massa kopplingar i hjärnan som gjorde att han kunde hantera en fotboll på ett sätt dom flesta andra inte kunde......
Brolin ligger på sjukhus efter att han har brutit benet och aftonbladets reporter frågar honom: "Vad fördriver du tiden med nu när du ligger här och inte kan röra på dig, läser du kanske böcker?" Brolin svarar:"nog för att jag är skadad men så sjuk blir jag aldrig att jag läser en bok"............
April 1, 2001
Jag gjorde ett rätt fräckt "IQ" test på webben en gång, det var på engelska. Efter första frågan förstod jag att det förmodligen inte rör sig om ett "riktigt" intelligenstest. Det var alla möjliga skumma frågor och vissa garvade man rätt rejält på. Efter ca 15 minuter när jag hade svarat på många frågor så stängde jag av allting och gjorde nåt annat. Ett par dagar efteråt fick jag ett mail där det stod att jag låg i toppen av intelligens, som fattade på bara 15 minuter att man skulle stänga av testet
Hade man inte stängt av testet får man sitta livet ut med det 😀 hehe
June 25, 2002
Skruven wrote: Nån som vet ett IQ test som är på svenska... 😀
Har gjort ett som är på engelska men man fattar ju inte allt som står på det...
Och vet nån hur mycket IQ som är "normalt" 🙂
Skulle va kul veta/Viktor
De finns lite länkar inne på catweb.nu om du går in under "Psykologi & psykiatri". Längst till höger sen så ligger det flera länkar under "Intelligens & IQ- tester.
2 Guest(s)