IRAK VS Sverige!!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
IRAK VS Sverige!!
Silent Shadow
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
sp_UserOfflineSmall Offline
360409
June 28, 2003 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Kan sÀga att jag föredrar Saddam Hussein över George W. Bush iaf...

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
360439
June 28, 2003 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Blir lite upprörd nÀr folk pratar illa o Saddam bara. Han var ju en hyvens kille!

Moderator: TrÄkigt att sÄdana hÀr inlÀgg fÄr förekomma i NH's forum. Det bidrar tyvÀrr att ganska mÄnga lÀmnar er. Att man inte kan prata om det trÄden handlar om utan att det alltid ska komma nÄgon blöj-nasse och förstöra, skapa frustration och slita isÀr diskussionen tycker nog mÄnga Àr droppen pÄ ett förr sÄ vÀl fungerande forum.
Sorry, lite oftopic. var bara tvungen att sÀga det. Nu till mitt svar.

jag tror mycket vÀl att Irak har mÄnga gÄnger större tillgÄngar Àn vad Sverige har. men nÀr vÀrldspolisen USA kommer och tar alla pengar frÄn ett land som Irak blir det naturligtvis ganska svÄrt för folket att bli rikt, Àven pÄ sikt. NÀr man dessutom har en fruktansvÀrd diktator, i detta fall Saddam, pÄ tronen sÄ förenklar det ju inte direkt. FrÄgan Àr ju bara huruvida det Àr bÀttre eller sÀmre att ha diktator George W Bush pÄ tronen?

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
360449
June 28, 2003 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=Pim_]Blir lite upprörd nÀr folk pratar illa o Saddam bara. Han var ju en hyvens kille!

Moderator: TrÄkigt att sÄdana hÀr inlÀgg fÄr förekomma i NH's forum. Det bidrar tyvÀrr att ganska mÄnga lÀmnar er. Att man inte kan prata om det trÄden handlar om utan att det alltid ska komma nÄgon blöj-nasse och förstöra, skapa frustration och slita isÀr diskussionen tycker nog mÄnga Àr droppen pÄ ett förr sÄ vÀl fungerande forum.

jag tror mycket vÀl att Irak har mÄnga gÄnger större tillgÄngar Àn vad Sverige har. men nÀr vÀrldspolisen USA kommer och tar alla pengar frÄn ett land som Irak blir det naturligtvis ganska svÄrt för folket att bli rikt, Àven pÄ sikt. NÀr man dessutom har en fruktansvÀrd diktator, i detta fall Saddam, pÄ tronen sÄ förenklar det ju inte direkt. FrÄgan Àr ju bara huruvida det Àr bÀttre eller sÀmre att ha diktator George W Bush pÄ tronen?

För din upplysnings skull Àr detta inte en seriöst startad trÄd utan Àr en "skryttÀvling" mellan cool och kadafi om vems hemland som Àr bÀst/rikast. DÀrför förtjÀnar den inga seriösa inlÀgg.

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
360460
June 28, 2003 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Vad har saddam gjort fel??? Om jag hade haft makten över ett land hade jag oxÄ förtryckt folket och byggt palats i min Àra. Givetvis hade jag lÄtit mina nÀra o kÀra ta del av utopiat men varför ska man hjÀlpa pissluffare/fÄntrattar nÀr man kan förtrycka dem???
Det fanns röstrÀtt i landet innan (ngt som usa befriat dem frÄn) och Saddam var ju poppis bland folket........

Precis, han fick ju nÀstan 100% i valet ju!
Snacka om att vara framgÄngsrik nÀr blocken hÀr i sverige inte ens kommer upp i 60% sammanlagt!
Dessutom fick alla ha en Kalashnikov o skjuta med.
O vÀrme o palmer...

oxygenial
Member
Medlem
360463
June 28, 2003 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Silent Shadow wrote: Kan sÀga att jag föredrar Saddam Hussein över George W. Bush iaf...

NÀÀÀ, det tror jag inte... Hitler Àr nÀstan att föredra framför Saddam.
Hitler orkade bara sin Europa tour i 12 Är, Saddam har hÄllt pÄ i 25 och vem vet om han dyker upp nÄgonstans igen?!

oxygenial
Member
Medlem
360466
June 28, 2003 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=Pim_]Blir lite upprörd nÀr folk pratar illa o Saddam bara. Han var ju en hyvens kille!

Med Bush pÄ tronen sÄ kommer ju iallafall det inte bli massgravar, samt att det kommer att pÄ sikt bli större tilgÄng pÄ mat/klÀder/bÀttre levnadsstandard Àven om en stor del av oljan gÄr till uppbyggnad av irak (av amerikanska byggföretag och övrigt). FÄr hoppas att oavsett om USA tjÀnar pengar eller ej, att det irakiska folket fÄr det bÀttre ELLER HUR!

cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 350
360469
June 28, 2003 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

saddam i 35 sjuka Ă„r.inte 25 Ă„r

Silent Shadow
Medlem
360484
June 28, 2003 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

oxygenial wrote: [quote=jokkling][quote=Pim_]Blir lite upprörd nÀr folk pratar illa o Saddam bara. Han var ju en hyvens kille!

Med Bush pÄ tronen sÄ kommer ju iallafall det inte bli massgravar, samt att det kommer att pÄ sikt bli större tilgÄng pÄ mat/klÀder/bÀttre levnadsstandard Àven om en stor del av oljan gÄr till uppbyggnad av irak (av amerikanska byggföretag och övrigt). FÄr hoppas att oavsett om USA tjÀnar pengar eller ej, att det irakiska folket fÄr det bÀttre ELLER HUR!

Du kan ju drömma vidare...
Det amerikanska samhÀllet lever vidare bara pÄ ett sÀtt: Mer pengar.
De skiter fullstÀndigt om folket lever eller dör, annars hade man inte satt landet pÄ 12 Ärs sanktioner av vilka miljontals irakier dött av svÀlt, lite vÀrre Àn Saddams massgravar som antagligen var en bunt förrÀdare eller nÄt...

En annan sak ni inte fÄr glömma Àr att det finns Miljoner anhÀngare till Saddam och Baath-partiet i ArabvÀrlden och i Sydöstra Asien. SÄ lÄt folk sÀga vad de tycker istÀllet för att husha ner de.

Saddam Hussein har pÄ 35 Är startat tvÄ krig, George W. Bush har pÄ 2 Är startat 2 (3e pÄ vÀg sÀkerligen). Synd att majoriteten i Sverige tycker att det Àr ok att USA fÄr vara vÀrldspolis. Det Àr sorgligt att tvÄ lÀnder Ärligen begÄr fler regelbrott mot FNs lagar Àn vad resten av vÀrlden gör tillsammans (Israel och USA sÄklart).

Demokrati = man fÄr sÀga vad man tycker, inte man fÄr sÀga vad man tycker om det Àr vad vissa folk vill höra. Hellre lever jag dÄ i en diktatur dÄ jag vet att mina rÀttigheter Àr begrÀnsade.

miloheke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 828
360494
June 28, 2003 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni talar om BNP/capita sÄ Àr Sverige solklart rikast.
Irak Àr idag mer eller mindre ett U-land, detta dÄ landet drabbats av krig, diktatur och FN-sanktioner. Landet har dock mycket goda förutsÀttningar att bli rikare Àn Sverige dÄ man, som redan nÀmnts, har mycket stora oljetillgÄngar.

Tycker för övrigt att BNP Àr ett mycket dÄligt mÄtt, det sÀger inte ett skit om hur vÀlfÀrden ser ut i ett land, endast hur mycket som konsumeras. Kapitalism i ett nötskal.

cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
360505
June 28, 2003 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

det e sant miloheke.BNP betyder inget

Silent Shadow
Medlem
360508
June 28, 2003 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt rĂ€tt Milo 😀

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
360527
June 28, 2003 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

oxygenial wrote: [quote=jokkling][quote=Pim_]Blir lite upprörd nÀr folk pratar illa o Saddam bara. Han var ju en hyvens kille!

Vem sĂ€ger att det kommer att bli bĂ€ttre? ta första exemplet som redan uppstĂ„t. USA bombar skiten ur hela Irak, och lovar att dom natturligtvis ska betala för Ă„teruppbygnad av landet igen. NĂ€r nu Irak vill ha sina pengar sĂ€ger pĂ„ppa George att "Hahaha, nĂ€ du. det har jag aldrig sagt, men visst hĂ€r fĂ„r ni nĂ„gra miljoner." TyvĂ€rr sĂ„ var det knappt en hundradel av vad dom bombat sönder grejer för. SĂ„ att nu lĂ€r det vĂ€ll snarare bli ÄNNU sĂ€mre tillgĂ„ngar för folket. ALLT kommer ju att gĂ„ till att stĂ€da upp efter en packe skjutglada amerikaner som skjutit sönder hela landet.

RaZputin
Medlem
Forum Posts: 179
360540
June 28, 2003 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

cool wrote: som sagt pim_..jag ska flytta snart till Irak...det e dÀrför jag frÄga.jag vill juhh oxÄ ha en p5 2.4ghz dÀr.o en FX5900ULTRA.fiins inte i libanon.ville veta om det finns i Irak laugh laugh

P5 Ă„fan har de redan kommit ut 😼 ?

cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
360557
June 28, 2003 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

japp...P4 slutar vid 3.2ghz..P5 2.4 o uppÄt.tror det e upp till 5ghz

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
360706
June 28, 2003 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

miloheke wrote: Om ni talar om BNP/capita sÄ Àr Sverige solklart rikast.
Irak Àr idag mer eller mindre ett U-land, detta dÄ landet drabbats av krig, diktatur och FN-sanktioner. Landet har dock mycket goda förutsÀttningar att bli rikare Àn Sverige dÄ man, som redan nÀmnts, har mycket stora oljetillgÄngar.

Tycker för övrigt att BNP Àr ett mycket dÄligt mÄtt, det sÀger inte ett skit om hur vÀlfÀrden ser ut i ett land, endast hur mycket som konsumeras. Kapitalism i ett nötskal.

sverige leder nog i HDI ocksÄ..

kadaifi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
360719
June 28, 2003 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

för att det e AlmÀnt prat!! gillar du inte de sÄ klicka inte pÄ trÄden!!

kadaifi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
360721
June 28, 2003 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

asÄ han som e inte intreserad av detta Àmnet sÄ behöver han inte lÀgga sig i!! Behöver inte springa till moderatorn o försöka lÄsa denna hÀr trÄden!!

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
360726
June 28, 2003 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

mÀrks verkligen att över 30 000 psykvÄrdplatser har försvunnit i sverige...

oxygenial
Member
Medlem
360921
June 29, 2003 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Silent Shadow wrote:
En annan sak ni inte fÄr glömma Àr att det finns Miljoner anhÀngare till Saddam och Baath-partiet i ArabvÀrlden och i Sydöstra Asien. SÄ lÄt folk sÀga vad de tycker istÀllet för att husha ner de.

Uhhhh... Skojjar du med mig eller? Ser du nÄgra svenskar som flyr sitt land? Ser du nÄgra tyskar som flyr sitt land? Ser du nÄgra kanadensare som flyr sitt land? AnhÀngare??? Annars hamnade man ju i graven!!!

Silent Shadow wrote:
Saddam Hussein har pÄ 35 Är startat tvÄ krig, George W. Bush har pÄ 2 Är startat 2 (3e pÄ vÀg sÀkerligen). Synd att majoriteten i Sverige tycker att det Àr ok att USA fÄr vara vÀrldspolis. Det Àr sorgligt att tvÄ lÀnder Ärligen begÄr fler regelbrott mot FNs lagar Àn vad resten av vÀrlden gör tillsammans (Israel och USA sÄklart).

Du... Saddam har fört krig under hela tiden, UTAN PAUS, sedan han tog makten! BegÄr fler regelbrott??? Men sluta nu, i princip varenda land i hela Afrika begÄr fler regelbrott mot mÀnskligheten varje dag Àn vad USA gjort nÄgonsin. Sedan att de gick in i IRAK utan FN's tillstÄnd Àr ju sorgligt.
USA Àr inte perfekta, men nÀr du inte ser helheten blir man ju lite trött!
Jag hÄller oxÄ med om att Israel kör med hÄrda metoder, men dom har ju iallafall en uttalad militÀr som öppet sÀtter pistolen i huvudet pÄ dig, istÀllet för att som gerillan i princip endast gÄ pÄ civilbefolkning samt dom gör det med dolda bomber!!! Dessutom var det inte israel som började elÀndet! Judarna fick landet av FN med england i spetsen, och landet Àgdes dÄ av England. Enlgand gav bort detta, och 2 dagar efter blev israel invaderat av typ samtliga arab stater runtom. De fick dÄ hjÀlp att försvara sig av USA, och sÄ har det fortsatt.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
360933
June 29, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: mÀrks verkligen att över 30 000 psykvÄrdplatser har försvunnit i sverige...

Hahahaha men vem skulle tro att alla samlades hÀr???

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 126
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL