October 24, 2002
US har ju två väldigt stora hot, Iran och Nord Korea, hur tror ni Bush kommer att agera?
Nord Korea känns visserligen lite stabilare än Iran, då Korea bara verkar vilja vara för sig själv. Iran där emot verkar ostabila utav tusan, samt att de inte har kärnvapen, men där emot håller de på att utveckla dem nu. Känns ju inte som en speciellt säkert sitts, kommer Bush gå in i Iran eller kommer han att försöka lösa det på fredligt vis, med tanke på hur US ekonomi lär de inte ha råd att "ta hand" om Iran, inte själva vara fall. Känns som vi sitter i en ganska hotfull situation.
Hur tror ni det kommer utvecklas?
May 17, 2002
bjorne: Jag skulle nog vilja ändra det du säger till "Iran och Nordkorea har ett stort hot, USA."
Varken Iran eller Nordkorea kommer att ge sig på USA fören USA gör något utspel mot dem, dvs. om USA blir attackerade (terrorist etc) av Iran eller Nordkorea så är det troligen för att USA har gjort något utspel eller någon attack mot dem först.
October 24, 2002
BelGarath wrote: Jag tror att det kommer utkämpas ett U.S.A vs Europa och Ryssland krig
nån gång i framtiden..
Vi är jäkligt beronde av var andra när det gäller handel, så känns inte så troligt. Det skulle vara ett krig som skulle kosta mer än någon har råd med, det skulle dessutom vara direkta självmord för båda sidorna. Ryssland lär inte få kontroll om sin ekonomi innan tillräckligt snar framtid för att de ska kunna driva ett krig. Kan inte se något motiv för att US skulle vilja gå in i varken Europa...
November 4, 2001
USA kommer åka på bra med smällar i framtiden.
WTC kommer ju se ut som rena dagisattentatet.
Nej men seriöst. Vad tror ni dom riktigt elaka jävlarna i IRAK gör när allt är förlorat? dom har torskat landet osv.
Den farligaste fienden är den som inget har att förlora!
Någon av alla terrorister lär ju komma äver iaf en atombomb förr eller senare. terrorismen är ju organiserad.
man spårade tom terroristerna som gjorde attentatet mot WTC innan det skedde!
Notera att det var i europa man spårade dem.
October 24, 2002
Adam wrote: Det hemska är att dom länderna vi nu disskuterar (Iran och NK) drar sig troligtvis inte för att klämma av nån raket (kanske kärnvapenbestyckad) och gör dom de, ja då drabbas många mer än bara USA (eller vem som nu är motpart i striden).
Vad baserar du det på? Varför skulle de inte dra sig för en sådan grov sak?
September 19, 2002
bjorne wrote: [quote=Adam]Det hemska är att dom länderna vi nu disskuterar (Iran och NK) drar sig troligtvis inte för att klämma av nån raket (kanske kärnvapenbestyckad) och gör dom de, ja då drabbas många mer än bara USA (eller vem som nu är motpart i striden).
Han skrev ju att de mest troligt INTE skulle dra sig för nåt sånt... 😉
October 24, 2002
[ToMaHaWk wrote: ][quote=bjorne][quote=Adam]Det hemska är att dom länderna vi nu disskuterar (Iran och NK) drar sig troligtvis inte för att klämma av nån raket (kanske kärnvapenbestyckad) och gör dom de, ja då drabbas många mer än bara USA (eller vem som nu är motpart i striden).
Han skrev ju att de mest troligt INTE skulle dra sig för nåt sånt... 😉
Fortfarande, vad baserar han det på.
October 24, 2002
Adam wrote: Ja, deras sätt att se på omvärlden och efterspel osv har förvånat mig många ggr....
Klart att jag inte vet, men jag tror. Det är bara min åsikt/tanke...EDIT: O med "deras" menar jag i princip hela tredje-världen. Fördomsfullt jag vet!
Från deras perspektiv har vi ju en keff bild på omvärlden, menar, "vi" invaderar Irak bara sådär, vi bombar Afghanistan och mm. Känns ju snarare som de inte ska förvånas ifall vi gör något så drastiskt. Menar vi framstår nog rätt självdestruktiv för dem.
2 Guest(s)