Iran - US | Vad kommer att hända?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Iran - US | Vad kommer att hända?
Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
sp_UserOfflineSmall Offline
771364
November 12, 2004 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Radier wrote: Det effektivaste mot Iran är nog att klippa alla kärnkraftsanläggningar med raketer nu innan de hinner skaffa kärnvapen. Det är ju ändå strikt muslimska präster som styr Iran, Hur mycket vågar man lite på dem?

Nordkorea går nog inte att göra så mycket åt.

Radier.

cutta alla mullor/ayatollor, o ge makten till intelligent folk i landet som förtjänar.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
771367
November 12, 2004 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: intelligent folk i landet som förtjänar.

Finns de? laugh

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
771378
November 12, 2004 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=Smirnoff]intelligent folk i landet som förtjänar.

Finns de? laugh

haha du citirade inte hela min mening, så det blir inte det jag vill framföra.
Iran är ett mycket välutbildat land med massivs läkare,ingenjörer, osv.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
771444
November 12, 2004 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror Iran kommer bli en fet parkeringsplats som irak...=)
USA kommer mula sönder dom o plocka deras olja..=)

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
771583
November 12, 2004 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.

Nästa "mål" vet jag inte. Något land där dom kan hitta en orsak att starta ett krig och sen tjäna pengar på dom. Jag tvivlar starkt på att USA startade ett krig mot Irak för att störta diktaturen som dom själva säger. Irak har massvis med olja och USA kan inte få nog av det.

Enligt mig så kan nästan varje land vara ett möjligt mål för USA. Dom måste först hitta en orsak och sen så måste landet ha något USA kan få pengar av. Dom kan ju alltid säga att dom har hittat anknytningar till Al Quida eller nått.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
771588
November 13, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: US har ju två väldigt stora hot, Iran och Nord Korea

Visste inte att dom hade långdistansmissiler...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
771663
November 13, 2004 - 3:48 am
sp_Permalink sp_Print

Det blir iof ett jävla roligare krig nu när Iran har skaffat de ryska "sunburn" anti skepps atom missiler som tydligen ska kunna klara sig förbi de befintliga anti missil skydden som alla jänkarskepp har, alltså Phalanx systemet..

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
771721
November 13, 2004 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.

Nästa "mål" vet jag inte. Något land där dom kan hitta en orsak att starta ett krig och sen tjäna pengar på dom. Jag tvivlar starkt på att USA startade ett krig mot Irak för att störta diktaturen som dom själva säger. Irak har massvis med olja och USA kan inte få nog av det.

Enligt mig så kan nästan varje land vara ett möjligt mål för USA. Dom måste först hitta en orsak och sen så måste landet ha något USA kan få pengar av. Dom kan ju alltid säga att dom har hittat anknytningar till Al Quida eller nått.

Varför släpper inte folk den teorin? Det har väl förklarats några gånger att all olja i Irak inte ens skulle täcka en fjärde del av vad kriget har kostat för US? Bush trodde helt enkelt att Irak var ett hot, ett land som kunde göra något extremt.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
771723
November 13, 2004 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Bush behövde ngt för att ena landet eftersom hans ställning inrikes inte heller var så bra, lättare att göra så det blir vi mot dom.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
771725
November 13, 2004 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=DexiL]Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.

Varför släpper inte folk den teorin? Det har väl förklarats några gånger att all olja i Irak inte ens skulle täcka en fjärde del av vad kriget har kostat för US? Bush trodde helt enkelt att Irak var ett hot, ett land som kunde göra något extremt.

Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
771739
November 13, 2004 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=bjorne][quote=DexiL]Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.

Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)

Det stinker att du har kollat på Fahrenheit 9/11...

desdecado wrote: [quote=bjorne]US har ju två väldigt stora hot, Iran och Nord Korea

Visste inte att dom hade långdistansmissiler...

Vem vet?

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
771747
November 13, 2004 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Faktiskt har jag inte sett farenheitfilmen än men jag tillbringar mycket tid med att läsa div nyheter;)

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
771754
November 13, 2004 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Akatosh] Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)

Det kanske det gör, men de två saker han tar upp här är ingen hemlighet.

Att Moore är en fjant kan man komma överens om, tror jag. En slags motsvarighet till vår Janne Josefsson.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
771824
November 13, 2004 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=bjorne][quote=Akatosh] Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)

Det kanske det gör, men de två saker han tar upp här är ingen hemlighet.

Att Moore är en fjant kan man komma överens om, tror jag. En slags motsvarighet till vår Janne Josefsson.

Men att de skulle gå in i Irak för det känns inte så troligt, det hoppas jag att ni förstår själva. Dessutom så förstår dem nog också att ifall US blir fattigare, så minskar köpsuget hos folket, folk kör mindre bil, mindre bensin förbrukas osv. Att gå in i Irak var ett riskabelt uppdrag, som gjordes för att Saddam vägra släppa in folk som skulle leta efter speciella vapen, först lång tid efteråt släppte han in folk, och på den tiden skulle han mycket väl ha kunnat gömma vapnen. Saddam var ganska aggressiv och gav intrycket att han inte vek sig för särskilt mycket, Bush gjorde det knappast för att ”rädda” världen, men för att säkra US.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
771887
November 13, 2004 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror de flesta irakier har det bättre idag än när Saddam var där...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
771979
November 13, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Men bjorne förklara då varför det land som har använt kärnvapen och har jävla mycket av dem ska påstås vara så bra.

Hint: Detta landet är inblandat i typ alla krig och bombningar m.m.

Kommit fram till vilket det är?
Då vet du kanske vem du ska vara mer rädd än terrorister.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
772017
November 13, 2004 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Men bjorne förklara då varför det land som har använt kärnvapen och har j**la mycket av dem ska påstås vara så bra.

Hint: Detta landet är inblandat i typ alla krig och bombningar m.m.

Kommit fram till vilket det är?
Då vet du kanske vem du ska vara mer rädd än terrorister.

Har inte sagt att US är dåliga, men US är en stormakt, de måste försvara sig ifall det uppstår hot. Menar hade Sverige varit lika hotat hade nog svenskar gillat att regeringen agera.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
772024
November 13, 2004 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Just för att det är en stormakt finns det ju knappt några hot det skulle ju vara ett hot om det kom mot lila sverige då det inte krävs nån större arme för att ta över sverige.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
772029
November 13, 2004 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

varken iran eller NK kommer anfalla usa. De bygger bara kärnvapen för att inga ska anfalla dem. De vill inte bli tilsagda saker.

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
772339
November 14, 2004 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

En sak har jag funderat länge på.. USA gick ju in med FN i irak för att hitta kärnvapen/biokemiska vapen. Dom hade fritt tillträde till alla ställen sas det på tv.
Men tänkt om något land får för sig att söka igenom USA efter dolda vapenförråd och liknande. Skulle dom kunna göra det? Vore ju rätt nice att få fritt tillträde till Area 51 eller nått. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 137
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL