July 11, 2002
Radier wrote: Det effektivaste mot Iran är nog att klippa alla kärnkraftsanläggningar med raketer nu innan de hinner skaffa kärnvapen. Det är ju ändå strikt muslimska präster som styr Iran, Hur mycket vågar man lite på dem?
Nordkorea går nog inte att göra så mycket åt.
Radier.
cutta alla mullor/ayatollor, o ge makten till intelligent folk i landet som förtjänar.
May 7, 2004
Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.
Nästa "mål" vet jag inte. Något land där dom kan hitta en orsak att starta ett krig och sen tjäna pengar på dom. Jag tvivlar starkt på att USA startade ett krig mot Irak för att störta diktaturen som dom själva säger. Irak har massvis med olja och USA kan inte få nog av det.
Enligt mig så kan nästan varje land vara ett möjligt mål för USA. Dom måste först hitta en orsak och sen så måste landet ha något USA kan få pengar av. Dom kan ju alltid säga att dom har hittat anknytningar till Al Quida eller nått.
October 24, 2002
DexiL wrote: Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.
Nästa "mål" vet jag inte. Något land där dom kan hitta en orsak att starta ett krig och sen tjäna pengar på dom. Jag tvivlar starkt på att USA startade ett krig mot Irak för att störta diktaturen som dom själva säger. Irak har massvis med olja och USA kan inte få nog av det.
Enligt mig så kan nästan varje land vara ett möjligt mål för USA. Dom måste först hitta en orsak och sen så måste landet ha något USA kan få pengar av. Dom kan ju alltid säga att dom har hittat anknytningar till Al Quida eller nått.
Varför släpper inte folk den teorin? Det har väl förklarats några gånger att all olja i Irak inte ens skulle täcka en fjärde del av vad kriget har kostat för US? Bush trodde helt enkelt att Irak var ett hot, ett land som kunde göra något extremt.
December 15, 2003
bjorne wrote: [quote=DexiL]Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.
Varför släpper inte folk den teorin? Det har väl förklarats några gånger att all olja i Irak inte ens skulle täcka en fjärde del av vad kriget har kostat för US? Bush trodde helt enkelt att Irak var ett hot, ett land som kunde göra något extremt.
Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)
October 24, 2002
Akatosh wrote: [quote=bjorne][quote=DexiL]Jag tror USA i första hand kommer att återbygga Irak så fort som möjligt för att få en marknad och så dom kan tjäna pengar på Irak. Bush skulle inte kriga emot något land om han inte visste att han skulle tjäna på det. Det har hänt förut.
Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)
Det stinker att du har kollat på Fahrenheit 9/11...
desdecado wrote: [quote=bjorne]US har ju två väldigt stora hot, Iran och Nord Korea
Visste inte att dom hade långdistansmissiler...
Vem vet?
June 18, 2001
bjorne wrote: [quote=Akatosh] Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)
Det kanske det gör, men de två saker han tar upp här är ingen hemlighet.
Att Moore är en fjant kan man komma överens om, tror jag. En slags motsvarighet till vår Janne Josefsson.
October 24, 2002
Jerry wrote: [quote=bjorne][quote=Akatosh] Dumheter, givetsvist var det oljan etc, visst som nation blir ju USA sketfattigt pga kriget som fortfarande pågår men företagen som är inblandade skär ju guld med täljkniv just nu, bara titta på Halliburton som i stortsett hela bushadministrationen har anknytning till. det allra tråkigaste med irakkriget är ju att återigen så ordnar USA en ny grogrund för terrorister. (Hade jag varit en vanlig irakier så hade jag garanterat vid det här laget antingen varit död eller liggat och tryckt i ett dike med ett gevär i väntan på amerikanska konvojer.)
Det kanske det gör, men de två saker han tar upp här är ingen hemlighet.
Att Moore är en fjant kan man komma överens om, tror jag. En slags motsvarighet till vår Janne Josefsson.
Men att de skulle gå in i Irak för det känns inte så troligt, det hoppas jag att ni förstår själva. Dessutom så förstår dem nog också att ifall US blir fattigare, så minskar köpsuget hos folket, folk kör mindre bil, mindre bensin förbrukas osv. Att gå in i Irak var ett riskabelt uppdrag, som gjordes för att Saddam vägra släppa in folk som skulle leta efter speciella vapen, först lång tid efteråt släppte han in folk, och på den tiden skulle han mycket väl ha kunnat gömma vapnen. Saddam var ganska aggressiv och gav intrycket att han inte vek sig för särskilt mycket, Bush gjorde det knappast för att ”rädda” världen, men för att säkra US.
February 16, 2004
Men bjorne förklara då varför det land som har använt kärnvapen och har jävla mycket av dem ska påstås vara så bra.
Hint: Detta landet är inblandat i typ alla krig och bombningar m.m.
Kommit fram till vilket det är?
Då vet du kanske vem du ska vara mer rädd än terrorister.
October 24, 2002
Pojo wrote: Men bjorne förklara då varför det land som har använt kärnvapen och har j**la mycket av dem ska påstås vara så bra.
Hint: Detta landet är inblandat i typ alla krig och bombningar m.m.
Kommit fram till vilket det är?
Då vet du kanske vem du ska vara mer rädd än terrorister.
Har inte sagt att US är dåliga, men US är en stormakt, de måste försvara sig ifall det uppstår hot. Menar hade Sverige varit lika hotat hade nog svenskar gillat att regeringen agera.
May 7, 2004
En sak har jag funderat länge på.. USA gick ju in med FN i irak för att hitta kärnvapen/biokemiska vapen. Dom hade fritt tillträde till alla ställen sas det på tv.
Men tänkt om något land får för sig att söka igenom USA efter dolda vapenförråd och liknande. Skulle dom kunna göra det? Vore ju rätt nice att få fritt tillträde till Area 51 eller nått. 😛
2 Guest(s)