Iran - US | Vad kommer att hända?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Iran - US | Vad kommer att hända?
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
774310
November 16, 2004 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: [quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?

Syfta på svenskar som klagar.

Vi bombar inte sönder Irak iaf. Folk har all rätt i världen att klaga på USA, krig är aldrig rätt.

Nej, men vi låser in folk i små rum på grund av att de inte gör som vill vill att de ska göra. Tänker då på narkotikalagar och sexköp...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
774382
November 16, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Pojo]Kanske de inte startade krig endast därför men om priset på olja stiger mycket så rubbas hela ekonomin.
Det gör det här också om priset skulle dubblas.

Var tror du händer med ekonomin när man lägger så mycket pengar på något som inte direkt gynner folket?

Jo men det påverkar ju ekonomin på olika sätt vet du hur det påverkar det vardagliga om oljan stiger dubbelt?

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
774423
November 16, 2004 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

jag vill hoppa in i diskustionen lite.
nu när finnarna är i öst, ska vi inte invadera dem när vi väl kan?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
774435
November 16, 2004 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Deuterium][quote=Pojo]Kanske de inte startade krig endast därför men om priset på olja stiger mycket så rubbas hela ekonomin.
Det gör det här också om priset skulle dubblas.

Var tror du händer med ekonomin när man lägger så mycket pengar på något som inte direkt gynner folket?

Jo men det påverkar ju ekonomin på olika sätt vet du hur det påverkar det vardagliga om oljan stiger dubbelt?

Främst företag som skulle ta illavid, en saken är att det troligen hade varit billigare att staten betala prisskillnaden än att gå in i ett land...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
774457
November 16, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: jag vill hoppa in i diskustionen lite.

Jo, gör det och se vem som erövrar vilket land...:roll:

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
774498
November 16, 2004 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=DexiL][quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?

Vi bombar inte sönder Irak iaf. Folk har all rätt i världen att klaga på USA, krig är aldrig rätt.

Nej, men vi låser in folk i små rum på grund av att de inte gör som vill vill att de ska göra. Tänker då på narkotikalagar och sexköp...

Men vi har lagar av en anledning. Och folk som bryter mot dom får ta sitt straff. Vill man ha liberalare drog och sexpolitik så kan man bosätta sig i Amsterdam.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
774529
November 16, 2004 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: [quote=Deuterium][quote=DexiL][quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?

Men vi har lagar av en anledning. Och folk som bryter mot dom får ta sitt straff. Vill man ha liberalare drog och sexpolitik så kan man bosätta sig i Amsterdam.

Alla som klagar på US kan bosätta sig på en annan planet? Men frågan är då vem som egentligen ska flytta? Bör inte alla svenskar som tror sig ha rätten att bestämma hur andra ska leva sticka till något annat ställe där de kan terrorisera sig själva. För det är väl så de flesta känner om US?

Pojo
Member
Medlem
774596
November 16, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: jag vill hoppa in i diskustionen lite.

Börja bara så ska vi se vem som avslutar det.

Pojo
Member
Medlem
774599
November 16, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Alla som klagar på US kan bosätta sig på en annan planet? Men frågan är då vem som egentligen ska flytta? Bör inte alla svenskar som tror sig ha rätten att bestämma hur andra ska leva sticka till något annat ställe där de kan terrorisera sig själva. För det är väl så de flesta känner om US?

Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.
Kanske skicka de som tycker om USA till USA istället för att lösa problemen.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
774633
November 16, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.

Måste du hitta på att jag har sakt saker för att kunna fortsätta diksutionen? Vänligen citera mig där jag skriver att det är bra.

En tumregel bör kanske vara att folk som kränker andras "logiska rättigheter" bör flytta på sig och inte någon annan.

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
774643
November 16, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=DexiL][quote=Deuterium][quote=DexiL][quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?

Alla som klagar på US kan bosätta sig på en annan planet? Men frågan är då vem som egentligen ska flytta? Bör inte alla svenskar som tror sig ha rätten att bestämma hur andra ska leva sticka till något annat ställe där de kan terrorisera sig själva. För det är väl så de flesta känner om US?

Det jag syftade på att klaga på USA är inget brott. Sexköp och narkotikabrott är olagligt. Kan man inte respektera den lag vi har så får man ta sitt straff eller flytta dit där dom har liberalare lagar.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
774648
November 16, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Pojo]Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.

Måste du hitta på att jag har sakt saker för att kunna fortsätta diksutionen? Vänligen citera mig där jag skriver att det är bra.

En tumregel bör kanske vara att folk som kränker andras "logiska rättigheter" bör flytta på sig och inte någon annan.

Du tänkter inte på att dina utalanden skapar bilden att man talar men en pro-amerikansk person som samtyker med deras politik.
Sen om du är så jävla mycket för ett fritt samhälle så ta dinna likasinnade och starta ett så får om det funkar eller inte.
Annars så får du anpasa dig efter majoriteten.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
774657
November 16, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Du tänkter inte på att dina utalanden skapar bilden att man talar men en pro-amerikansk person som samtyker med deras politik.

Det är ju en bild som läsaren i sig skapar i sådant fall.

Sen om du är så j**la mycket för ett fritt samhälle så ta dinna likasinnade och starta ett så får om det funkar eller inte.
Annars så får du anpasa dig efter majoriteten.

Tack för att du undervisar mig, det där du skrev är helt nytt för mig.

DexiL wrote: Det jag syftade på att klaga på USA är inget brott. Sexköp och narkotikabrott är olagligt. Kan man inte respektera den lag vi har så får man ta sitt straff eller flytta dit där dom har liberalare lagar.

Tycker bara det är lite skumt att man anser det rätt att man tvingar folk att leva på ett visst sätt, men anser att när andra gör det så är det fel.

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
775171
November 17, 2004 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote:
[quote=DexiL]Det jag syftade på att klaga på USA är inget brott. Sexköp och narkotikabrott är olagligt. Kan man inte respektera den lag vi har så får man ta sitt straff eller flytta dit där dom har liberalare lagar.

Tycker bara det är lite skumt att man anser det rätt att man tvingar folk att leva på ett visst sätt, men anser att när andra gör det så är det fel.

Vi har lagar av en anledning. Tycker du att det är helt ok för USA att gämna Iraq med marken?

Pojo
Member
Medlem
775307
November 17, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Pojo]Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.

Var har jag hittat på nåt om vad du har sagt.
Man tolkar folk på detta vis sätter man sig i mot de som tycker en sak är dålig då anser jag att de indirekt tycker det är bra.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
775316
November 17, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.

Var har jag hittat på nåt om vad du har sagt.

Man tolkar folk på detta vis sätter man sig i mot de som tycker en sak är dålig då anser jag att de indirekt tycker det är bra.

Har varken sagt ifall det är bra eller dåligt. Allt jag har gjort är att klargöra saker.

DexiL wrote: Vi har lagar av en anledning.

Kanon argument!

Tycker du att det är helt ok för USA att gämna Iraq med marken?

Dem gjorde det av en anledning.

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
775546
November 17, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote:
[quote=DexiL]Vi har lagar av en anledning.

Kanon argument!

Så du tycker att vi ska införa anarki i Sverige?

Deuterium wrote:
[quote=DexiL]Tycker du att det är helt ok för USA att gämna Iraq med marken?

Dem gjorde det av en anledning.

Tror du verkligen USA spenderade flera miljarder enbart för att störta Saddam? Dem är ute efter pengar/olja. Varför tror du det första USA gjorde när dom klev in i Iraq var att säkra oljetornen och införa ett "Oil for food-program" som dom kallade det?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
775559
November 17, 2004 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: Så du tycker att vi ska införa anarki i Sverige?

Nej, det tycker jag inte.

DexiL wrote: Tror du verkligen USA spenderade flera miljarder enbart för att störta Saddam? Dem är ute efter pengar/olja. Varför tror du det första USA gjorde när dom klev in i Iraq var att säkra oljetornen och införa ett "Oil for food-program" som dom kallade det?

Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...

Pojo
Member
Medlem
775578
November 17, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...

Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
775672
November 17, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Deuterium]Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...

Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.

No shit Sherlock, försökte ju bara stärka min poäng...

Vi vet inte vad US anledning var när de gick in i Irark, ifall det var fel oavsett anledning är upp till var och en att avgöra var för sig. Precis som det är med svenska staten och diverse lagar. Principen är dock den samma, både kränker människor.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 367
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL