October 24, 2002
DexiL wrote: [quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?
Syfta på svenskar som klagar.
Vi bombar inte sönder Irak iaf. Folk har all rätt i världen att klaga på USA, krig är aldrig rätt.
Nej, men vi låser in folk i små rum på grund av att de inte gör som vill vill att de ska göra. Tänker då på narkotikalagar och sexköp...
February 16, 2004
Deuterium wrote: [quote=Pojo]Kanske de inte startade krig endast därför men om priset på olja stiger mycket så rubbas hela ekonomin.
Det gör det här också om priset skulle dubblas.
Var tror du händer med ekonomin när man lägger så mycket pengar på något som inte direkt gynner folket?
Jo men det påverkar ju ekonomin på olika sätt vet du hur det påverkar det vardagliga om oljan stiger dubbelt?
October 24, 2002
Pojo wrote: [quote=Deuterium][quote=Pojo]Kanske de inte startade krig endast därför men om priset på olja stiger mycket så rubbas hela ekonomin.
Det gör det här också om priset skulle dubblas.
Var tror du händer med ekonomin när man lägger så mycket pengar på något som inte direkt gynner folket?
Jo men det påverkar ju ekonomin på olika sätt vet du hur det påverkar det vardagliga om oljan stiger dubbelt?
Främst företag som skulle ta illavid, en saken är att det troligen hade varit billigare att staten betala prisskillnaden än att gå in i ett land...
May 7, 2004
Deuterium wrote: [quote=DexiL][quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?
Vi bombar inte sönder Irak iaf. Folk har all rätt i världen att klaga på USA, krig är aldrig rätt.
Nej, men vi låser in folk i små rum på grund av att de inte gör som vill vill att de ska göra. Tänker då på narkotikalagar och sexköp...
Men vi har lagar av en anledning. Och folk som bryter mot dom får ta sitt straff. Vill man ha liberalare drog och sexpolitik så kan man bosätta sig i Amsterdam.
October 24, 2002
DexiL wrote: [quote=Deuterium][quote=DexiL][quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?
Men vi har lagar av en anledning. Och folk som bryter mot dom får ta sitt straff. Vill man ha liberalare drog och sexpolitik så kan man bosätta sig i Amsterdam.
Alla som klagar på US kan bosätta sig på en annan planet? Men frågan är då vem som egentligen ska flytta? Bör inte alla svenskar som tror sig ha rätten att bestämma hur andra ska leva sticka till något annat ställe där de kan terrorisera sig själva. För det är väl så de flesta känner om US?
February 16, 2004
Deuterium wrote: Alla som klagar på US kan bosätta sig på en annan planet? Men frågan är då vem som egentligen ska flytta? Bör inte alla svenskar som tror sig ha rätten att bestämma hur andra ska leva sticka till något annat ställe där de kan terrorisera sig själva. För det är väl så de flesta känner om US?
Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.
Kanske skicka de som tycker om USA till USA istället för att lösa problemen.
October 24, 2002
Pojo wrote: Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.
Måste du hitta på att jag har sakt saker för att kunna fortsätta diksutionen? Vänligen citera mig där jag skriver att det är bra.
En tumregel bör kanske vara att folk som kränker andras "logiska rättigheter" bör flytta på sig och inte någon annan.
May 7, 2004
Deuterium wrote: [quote=DexiL][quote=Deuterium][quote=DexiL][quote=Deuterium] [quote=Pojo]I citatet där att man skall sopa rent framför egen dörr först vem syftar du på där då?
Alla som klagar på US kan bosätta sig på en annan planet? Men frågan är då vem som egentligen ska flytta? Bör inte alla svenskar som tror sig ha rätten att bestämma hur andra ska leva sticka till något annat ställe där de kan terrorisera sig själva. För det är väl så de flesta känner om US?
Det jag syftade på att klaga på USA är inget brott. Sexköp och narkotikabrott är olagligt. Kan man inte respektera den lag vi har så får man ta sitt straff eller flytta dit där dom har liberalare lagar.
April 10, 2003
Deuterium wrote: [quote=Pojo]Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.
Måste du hitta på att jag har sakt saker för att kunna fortsätta diksutionen? Vänligen citera mig där jag skriver att det är bra.
En tumregel bör kanske vara att folk som kränker andras "logiska rättigheter" bör flytta på sig och inte någon annan.
Du tänkter inte på att dina utalanden skapar bilden att man talar men en pro-amerikansk person som samtyker med deras politik.
Sen om du är så jävla mycket för ett fritt samhälle så ta dinna likasinnade och starta ett så får om det funkar eller inte.
Annars så får du anpasa dig efter majoriteten.
October 24, 2002
Tyrfing wrote: Du tänkter inte på att dina utalanden skapar bilden att man talar men en pro-amerikansk person som samtyker med deras politik.
Det är ju en bild som läsaren i sig skapar i sådant fall.
Sen om du är så j**la mycket för ett fritt samhälle så ta dinna likasinnade och starta ett så får om det funkar eller inte.
Annars så får du anpasa dig efter majoriteten.
Tack för att du undervisar mig, det där du skrev är helt nytt för mig.
DexiL wrote: Det jag syftade på att klaga på USA är inget brott. Sexköp och narkotikabrott är olagligt. Kan man inte respektera den lag vi har så får man ta sitt straff eller flytta dit där dom har liberalare lagar.
Tycker bara det är lite skumt att man anser det rätt att man tvingar folk att leva på ett visst sätt, men anser att när andra gör det så är det fel.
May 7, 2004
Deuterium wrote:
[quote=DexiL]Det jag syftade på att klaga på USA är inget brott. Sexköp och narkotikabrott är olagligt. Kan man inte respektera den lag vi har så får man ta sitt straff eller flytta dit där dom har liberalare lagar.
Tycker bara det är lite skumt att man anser det rätt att man tvingar folk att leva på ett visst sätt, men anser att när andra gör det så är det fel.
Vi har lagar av en anledning. Tycker du att det är helt ok för USA att gämna Iraq med marken?
February 16, 2004
Deuterium wrote: [quote=Pojo]Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.
Var har jag hittat på nåt om vad du har sagt.
Man tolkar folk på detta vis sätter man sig i mot de som tycker en sak är dålig då anser jag att de indirekt tycker det är bra.
October 24, 2002
Pojo wrote: Vi klagar inte det är ju du som påstår att de är så bra.
Var har jag hittat på nåt om vad du har sagt.
Man tolkar folk på detta vis sätter man sig i mot de som tycker en sak är dålig då anser jag att de indirekt tycker det är bra.
Har varken sagt ifall det är bra eller dåligt. Allt jag har gjort är att klargöra saker.
DexiL wrote: Vi har lagar av en anledning.
Kanon argument!
Tycker du att det är helt ok för USA att gämna Iraq med marken?
Dem gjorde det av en anledning.
May 7, 2004
Deuterium wrote:
[quote=DexiL]Vi har lagar av en anledning.
Kanon argument!
Så du tycker att vi ska införa anarki i Sverige?
Deuterium wrote:
[quote=DexiL]Tycker du att det är helt ok för USA att gämna Iraq med marken?
Dem gjorde det av en anledning.
Tror du verkligen USA spenderade flera miljarder enbart för att störta Saddam? Dem är ute efter pengar/olja. Varför tror du det första USA gjorde när dom klev in i Iraq var att säkra oljetornen och införa ett "Oil for food-program" som dom kallade det?
October 24, 2002
DexiL wrote: Så du tycker att vi ska införa anarki i Sverige?
Nej, det tycker jag inte.
DexiL wrote: Tror du verkligen USA spenderade flera miljarder enbart för att störta Saddam? Dem är ute efter pengar/olja. Varför tror du det första USA gjorde när dom klev in i Iraq var att säkra oljetornen och införa ett "Oil for food-program" som dom kallade det?
Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...
October 24, 2002
Pojo wrote: [quote=Deuterium]Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...
Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.
No shit Sherlock, försökte ju bara stärka min poäng...
Vi vet inte vad US anledning var när de gick in i Irark, ifall det var fel oavsett anledning är upp till var och en att avgöra var för sig. Precis som det är med svenska staten och diverse lagar. Principen är dock den samma, både kränker människor.
3 Guest(s)