Iran - US | Vad kommer att hända?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Iran - US | Vad kommer att hända?
DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
sp_UserOfflineSmall Offline
775906
November 18, 2004 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Pojo][quote=Deuterium]Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...

Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.

No shit Sherlock, försökte ju bara stärka min poäng...

Vi vet inte vad US anledning var när de gick in i Irark, ifall det var fel oavsett anledning är upp till var och en att avgöra var för sig. Precis som det är med svenska staten och diverse lagar. Principen är dock den samma, både kränker människor.

USAs anledning till att starta krig mot Iraq var självklar. Att starta ett krig för att hålla sina oljepriser nere är inte försvarbart. Det finns ingen moralisk rätt att ta liv för pengar.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
775911
November 18, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: [quote=Deuterium][quote=Pojo][quote=Deuterium]Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...

Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.

No shit Sherlock, försökte ju bara stärka min poäng...

Vi vet inte vad US anledning var när de gick in i Irark, ifall det var fel oavsett anledning är upp till var och en att avgöra var för sig. Precis som det är med svenska staten och diverse lagar. Principen är dock den samma, både kränker människor.

USAs anledning till att starta krig mot Iraq var självklar. Att starta ett krig för att hålla sina oljepriser nere är inte försvarbart. Det finns ingen moralisk rätt att ta liv för pengar.

Nej, det är inget självklart. Sedan finns det inget moraliskt försvar för att låsa in en person i en bur trotts att hon aldrig skadat eller riskerat att skada någon annan.

Politiska anledningar finns det dock gott om.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
776196
November 18, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

And so it begins...

Undrar om de ens bryr sig om att skicka dit vapeninspektörer denna gång...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
776235
November 18, 2004 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: And so it begins...

Undrar om de ens får skicka dit vapeninspektörer.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
776324
November 18, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Elias667]And so it begins...

Undrar om de ens får skicka dit vapeninspektörer.

Säkert får de men stod det inte på sidan att den kan få fram en bomb inte att de har osv.

Det kan ta flera år innan de gjort en bomb och då har världsläget kanske ändrat eller nån annan bombat US så vi slipper dem.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
776365
November 18, 2004 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Säkert får de men stod det inte på sidan att den kan få fram en bomb inte att de har osv.

Vet inte riktigt ifall jag uppfatta, men kanske så att man vill in och kolla efter eventuella labb.

Det kan ta flera år innan de gjort en bomb och då har världsläget kanske ändrat eller nån annan bombat US så vi slipper dem.

Bombar någon US så lär resten av jorden få sota för "någons misstag".

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
776698
November 19, 2004 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
USA gick in i Irak för att dom hadde makten därigenom rätten att göra det.
Att börja babla om moral, etik & männskliga rättigheter är bara skitsnack då dessa är bara männskliga påhit som inte har nån funktion så länge ingen med makt backar upp dessa ideer.
Anledningen av att USA gick in i Irak har jag inte en jävla anning om men skulle tro att det handlade om ett maktspel där oljan spelade en stor dock inte avgörande roll.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
776731
November 19, 2004 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
Att börja babla om moral, etik & männskliga rättigheter är bara skitsnack då dessa är bara männskliga påhit som inte har nån funktion så länge ingen med makt backar upp dessa ideer.
Anledningen av att USA gick in i Irak har jag inte en j**la anning om men skulle tro att det handlade om ett maktspel där oljan spelade en stor dock inte avgörande roll.

Exakt

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
777028
November 19, 2004 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
Anledningen av att USA gick in i Irak har jag inte en j**la anning om men skulle tro att det handlade om ett maktspel där oljan spelade en stor dock inte avgörande roll.

Men sen ska ju de som har makt inte vara dumristiga och använda den på fel sätt bara för att de har makt.
Då kan man lätt få se plan som kommit lite hur kurs och "nödlandar" i vikgtiga militäriska byggnader t.ex. PENTAGON.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
777101
November 19, 2004 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Tyrfing]På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,

Men sen ska ju de som har makt inte vara dumristiga och använda den på fel sätt bara för att de har makt.
Då kan man lätt få se plan som kommit lite hur kurs och "nödlandar" i vikgtiga militäriska byggnader t.ex. PENTAGON.

Det finns inget "fel"...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
777165
November 19, 2004 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, men det finns verkan. Vad Bush gör leder till det han säger sig bekämpa. Det går emot värderingar folk säger sig förorda. Man kan uppmärksamma de logiska felaktigheterna och ställa människor inför frågan om de är inkompetenta som inte förstår resultaten av vad de gör, eller om de ljuger om sina avsikter och mål.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
777552
November 20, 2004 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Orsak och värkan är vad denna värd bygger på,
Rätt och fel är upp till var och en att bestämma.
Som min vän alltid gillar att säga det är skillnad på åsikt och fakta.

Jerry
Member
Medlem
777565
November 20, 2004 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Orsak och värkan

Åtminstone är det den vedertagna åsikten. Så länge ingen säger sig tro någonting annat kan man ställa honom till svars med det som utgångspunkt.

Radier
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
777566
November 20, 2004 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Till alla som tycker att Irakkriget var fel...
Det finns inget rätt och fel, det finns bara den starkes lag, och i nuet är USA starkast och kan i princip bolla omkring med länderna där nere. Om skälet att ta Irak var olja så spelar det ingen roll om det är rätt eller inte. De kan ta den för att de är starkast. Att tro på att det mäktigaste staten i världen skulle helt och hållet bara göra det som ni tycker är rätt.. Det är höjden av obetänksam naivitet.
Så ser man miljontals människor protestera mot kriget där ca 100 000 har dött på bra länge... När 500 000 människor smittas varje dag av AIDS så är Irakkriget bara en droppe i havet. Tror ni att en döende irakier lider mer än en döende afrikan?

Jerry
Member
Medlem
777572
November 20, 2004 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

som sagt...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
777595
November 20, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Nej, men det finns verkan. Vad Bush gör leder till det han säger sig bekämpa. Det går emot värderingar folk säger sig förorda. Man kan uppmärksamma de logiska felaktigheterna och ställa människor inför frågan om de är inkompetenta som inte förstår resultaten av vad de gör, eller om de ljuger om sina avsikter och mål.

Politik har inget med logik att göra.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
777869
November 20, 2004 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Give me guns. Lots of guns. Å kråkan ska fixa de här.. 🙂

Nä, men håller de inte på vara dags för supersoldater med lite högre precision att fixa upp de här nu? Röstar för att vi använder dem till biobränsle sen.. Menar, så gör de nån nytta.. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 63
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL