May 7, 2004
Deuterium wrote: [quote=Pojo][quote=Deuterium]Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...
Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.
No shit Sherlock, försökte ju bara stärka min poäng...
Vi vet inte vad US anledning var när de gick in i Irark, ifall det var fel oavsett anledning är upp till var och en att avgöra var för sig. Precis som det är med svenska staten och diverse lagar. Principen är dock den samma, både kränker människor.
USAs anledning till att starta krig mot Iraq var självklar. Att starta ett krig för att hålla sina oljepriser nere är inte försvarbart. Det finns ingen moralisk rätt att ta liv för pengar.
October 24, 2002
DexiL wrote: [quote=Deuterium][quote=Pojo][quote=Deuterium]Vad spelar det för roll varför de gjorde det? Dem har en anledning...
Det där är ju ännu sämre.
Dem har en anledning.
Kommer du inte på nåt bättre.
Man kan ha en sån anledning till allt.
No shit Sherlock, försökte ju bara stärka min poäng...
Vi vet inte vad US anledning var när de gick in i Irark, ifall det var fel oavsett anledning är upp till var och en att avgöra var för sig. Precis som det är med svenska staten och diverse lagar. Principen är dock den samma, både kränker människor.
USAs anledning till att starta krig mot Iraq var självklar. Att starta ett krig för att hålla sina oljepriser nere är inte försvarbart. Det finns ingen moralisk rätt att ta liv för pengar.
Nej, det är inget självklart. Sedan finns det inget moraliskt försvar för att låsa in en person i en bur trotts att hon aldrig skadat eller riskerat att skada någon annan.
Politiska anledningar finns det dock gott om.
July 13, 2002
Undrar om de ens bryr sig om att skicka dit vapeninspektörer denna gång...
October 24, 2002
Elias667 wrote: And so it begins...
Undrar om de ens får skicka dit vapeninspektörer.
February 16, 2004
Deuterium wrote: [quote=Elias667]And so it begins...
Undrar om de ens får skicka dit vapeninspektörer.
Säkert får de men stod det inte på sidan att den kan få fram en bomb inte att de har osv.
Det kan ta flera år innan de gjort en bomb och då har världsläget kanske ändrat eller nån annan bombat US så vi slipper dem.
October 24, 2002
Pojo wrote: Säkert får de men stod det inte på sidan att den kan få fram en bomb inte att de har osv.
Vet inte riktigt ifall jag uppfatta, men kanske så att man vill in och kolla efter eventuella labb.
Det kan ta flera år innan de gjort en bomb och då har världsläget kanske ändrat eller nån annan bombat US så vi slipper dem.
Bombar någon US så lär resten av jorden få sota för "någons misstag".
April 10, 2003
På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
USA gick in i Irak för att dom hadde makten därigenom rätten att göra det.
Att börja babla om moral, etik & männskliga rättigheter är bara skitsnack då dessa är bara männskliga påhit som inte har nån funktion så länge ingen med makt backar upp dessa ideer.
Anledningen av att USA gick in i Irak har jag inte en jävla anning om men skulle tro att det handlade om ett maktspel där oljan spelade en stor dock inte avgörande roll.
October 24, 2002
Tyrfing wrote: På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
Att börja babla om moral, etik & männskliga rättigheter är bara skitsnack då dessa är bara männskliga påhit som inte har nån funktion så länge ingen med makt backar upp dessa ideer.
Anledningen av att USA gick in i Irak har jag inte en j**la anning om men skulle tro att det handlade om ett maktspel där oljan spelade en stor dock inte avgörande roll.
Exakt
February 16, 2004
Tyrfing wrote: På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
Anledningen av att USA gick in i Irak har jag inte en j**la anning om men skulle tro att det handlade om ett maktspel där oljan spelade en stor dock inte avgörande roll.
Men sen ska ju de som har makt inte vara dumristiga och använda den på fel sätt bara för att de har makt.
Då kan man lätt få se plan som kommit lite hur kurs och "nödlandar" i vikgtiga militäriska byggnader t.ex. PENTAGON.
October 24, 2002
Pojo wrote: [quote=Tyrfing]På ett sätt kan jag hålla med Deuterium om jag förstår honnom rätt,
Men sen ska ju de som har makt inte vara dumristiga och använda den på fel sätt bara för att de har makt.
Då kan man lätt få se plan som kommit lite hur kurs och "nödlandar" i vikgtiga militäriska byggnader t.ex. PENTAGON.
Det finns inget "fel"...
June 18, 2001
Nej, men det finns verkan. Vad Bush gör leder till det han säger sig bekämpa. Det går emot värderingar folk säger sig förorda. Man kan uppmärksamma de logiska felaktigheterna och ställa människor inför frågan om de är inkompetenta som inte förstår resultaten av vad de gör, eller om de ljuger om sina avsikter och mål.
November 10, 2004
Till alla som tycker att Irakkriget var fel...
Det finns inget rätt och fel, det finns bara den starkes lag, och i nuet är USA starkast och kan i princip bolla omkring med länderna där nere. Om skälet att ta Irak var olja så spelar det ingen roll om det är rätt eller inte. De kan ta den för att de är starkast. Att tro på att det mäktigaste staten i världen skulle helt och hållet bara göra det som ni tycker är rätt.. Det är höjden av obetänksam naivitet.
Så ser man miljontals människor protestera mot kriget där ca 100 000 har dött på bra länge... När 500 000 människor smittas varje dag av AIDS så är Irakkriget bara en droppe i havet. Tror ni att en döende irakier lider mer än en döende afrikan?
October 24, 2002
Jerry wrote: Nej, men det finns verkan. Vad Bush gör leder till det han säger sig bekämpa. Det går emot värderingar folk säger sig förorda. Man kan uppmärksamma de logiska felaktigheterna och ställa människor inför frågan om de är inkompetenta som inte förstår resultaten av vad de gör, eller om de ljuger om sina avsikter och mål.
Politik har inget med logik att göra.
1 Guest(s)