March 10, 2002
Delph1 wrote: Proclaimers är ju skottar, men fortfarande ditåt.
Jo de har jag lyssnat på en hel del, men kan inte säga att det är samma stuk som "The Boss"s låt. får kolla upp de andra du rekommenderat och återkomma.
JA men säg till honom då mac D;;;;;;;;;;,,
Gneg
May 25, 2007
Även jag tipsar om Dubliners.
Var själv nere i Dublin för ett par veckor sedan och stämningen är magisk när man står med en pint i handen och det lokala bandet börjar sjunga whisky in the jar och hela puben stämmer in i sång. Tråkigt vi har så dålig pubkultur i Sverige.
March 10, 2002
Har kollat upp lite av banden ni skrivit och visst de är bra, men inte riktigt det jag söker.
Bruce Springsteen - Mrs. McGrath påminner lite om låten som är med i Ronja Rövardotter om ni förstår 😛
Edit: Typ något man dansar till i en ring och sparkar osv :>
http://youtube.com/watch?v=tKCmrR6gymA
Edit: Vill även minnas att Merry och Pippin sjunger något i still med det jag letar på The Prancing Pony.
November 27, 2003
Kaffe wrote: Även jag tipsar om Dubliners.
Var själv nere i Dublin för ett par veckor sedan och stämningen är magisk när man står med en pint i handen och det lokala bandet börjar sjunga whisky in the jar och hela puben stämmer in i sång. Tråkigt vi har så dålig pubkultur i Sverige.
Jag måste fasen instämma. Vem fasen går till en pub för att höra dtråkig techno pumpande ur högtalarna?
De gånger jag gått ut och de haft trubadurer istället har varit bland de absolut bästa kvällarna.
//Andreas
1 Guest(s)