Irriterande bjudning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Irriterande bjudning
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
976847
November 13, 2005 - 5:51 am
sp_Permalink sp_Print

Mind's lösning är väl det bästa hitills tror jag...! Definitivt ett högst delikat problem... vissa saker förväntas man ju alltid att bjuda på mer eller mindre.

Men tuggummi är fan dyrt.

kwansas förslag är ju även det fullt dugligt, om än lite omständigt. Prova köra det 2-3 veckor eller så, tillslut kanske dem lär sig att ta med eget? Så du får bort stämpeln som "den som alltid har tuggummi" med sig.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
976848
November 13, 2005 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

Upplevde det samma när jag gick i skolan, ett vanligt packet gick inte att köpa utan det var påsar som gällde då alla skulle ha.

Det är bättre nu när man jobbar med äldre folk som har vett att köpa egna packet och bjuda igen när man själv frågar om de har när man har glömt att köpt ett packet.

Säg bara att du bara har ett kvar när folk frågar. Eller att du tog det sista.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
976854
November 13, 2005 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

köp v6 istället för extra så löser det sig

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
976858
November 13, 2005 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Av egen erfarenhet vet jag att den äldre sortens nicorette (Nicotinelle?) nikotintuggummi smakar illa..
Ha en ask med såna fickan och ta fram ifall någon tigger. dom lär inte tigga många gånger efter det..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
976870
November 13, 2005 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Av egen erfarenhet vet jag att den äldre sortens nicorette (Nicotinelle?) nikotintuggummi smakar illa..
Ha en ask med såna fickan och ta fram ifall någon tigger. dom lär inte tigga många gånger efter det..

Tänkte på det jag med, det är nog en jäkla bra idé 🙂

Värd att testa iaf 😀

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
976883
November 13, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Ha alla tuggumin löst i fickan, och när någon ber dig om ett så drar du fram en näve full med tuggumin ur fickan som ligger bland en massa navelludd etc och säger "varsegod, ta ett"
Du ska se att efter ett par dagar kommer dom inte be dig om tuggumin längre... laugh

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
977007
November 13, 2005 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Ha alla tuggumin löst i fickan, och när någon ber dig om ett så drar du fram en näve full med tuggumin ur fickan som ligger bland en massa navelludd etc och säger "varsegod, ta ett"
Du ska se att efter ett par dagar kommer dom inte be dig om tuggumin längre... laugh

Alltid lika mysig 🙄

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
977033
November 13, 2005 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet själv hur det är att ha godis och annat smått å gott som man snaskar på och så kommer någon och frågar om dom kan få en bit.
Är det 1-2 pers så givetvis, ta så mycket ni vill ha typ, men när det är en hel skara så säger jag rakt ut som det är att bjuder jag den så ska alla ha så är det ingen mening med att jag själv har köpt det.

Jag tycker det är fett jobbigt när folk frågar om dom kan få när dom är många så därför gör jag så som jag hoppas på att andra ska göra... å det är att jag frågar inte om jag kan få godis osv., jag säger inget om andra giriga jävlar ska fråga folk om dom kan få.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
977051
November 13, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

fan va sugen jag blev på tuggumin 🙁

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
977127
November 13, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det är en tjej som vill ha så säger jag bara att hon får ta upp det själv ur fickan.

Hittils har ingen gjort det.
Å så var det lilla problemet löst.

Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
977291
November 13, 2005 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Sluta tugga tuggummi.

Jag hade samma problem när jag snusade. Sedan jag slutat så är allt lugnt, förutom mitt begär. Aaaah!

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
977299
November 13, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Likadant för mig, fast med snus då. Alltid någon som tigger.

Jag har sagt till flera "Köp själv". Men jag bjuder alltid på folk som brukar bjuda på mig.

Grejen är inte att man är snål. Utan det handlar om att ge och ta, i.a.f. för mig. Så är jag uppfostrad.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
977305
November 13, 2005 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

vem bryr sig om någon tycker att man är snål?
känner du inte för att bjuda någon, så skit i det.
sen kanske man bjuder folk oftast ändå, men det finns ju inget som säger att man måste gå runt och ha ångest för att man inte delat ut tillräckligt med tuggummin på en dag.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
977437
November 14, 2005 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: vem bryr sig om någon tycker att man är snål?
känner du inte för att bjuda någon, så skit i det.
sen kanske man bjuder folk oftast ändå, men det finns ju inget som säger att man måste gå runt och ha ångest för att man inte delat ut tillräckligt med tuggummin på en dag.

Nej, fast det är alltid svårt när man ställs inför det och behöver svara "ja" eller "nej". Det är enklare att ge folk tuggummin än att ta en diskussion, då har det redan blivit en "grej" av det känns det som.

Kul att du är flicka/kvinna/tjej - känns som att det behövs. 😉

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
977439
November 14, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Jag vet själv hur det är att ha godis och annat smått å gott som man snaskar på och så kommer någon och frågar om dom kan få en bit.
Är det 1-2 pers så givetvis, ta så mycket ni vill ha typ, men när det är en hel skara så säger jag rakt ut som det är att bjuder jag den så ska alla ha så är det ingen mening med att jag själv har köpt det.

Jag tycker det är fett jobbigt när folk frågar om dom kan få när dom är många så därför gör jag så som jag hoppas på att andra ska göra... å det är att jag frågar inte om jag kan få godis osv., jag säger inget om andra giriga j**lar ska fråga folk om dom kan få.

Jag frågar aldrig nån ytlig bekant om jag får tuggummi, jag säger dessutom nej när jag blir erbjuden. Allt för att bryta bjudtrenden!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 359
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL