October 28, 2002
Mind's lösning är väl det bästa hitills tror jag...! Definitivt ett högst delikat problem... vissa saker förväntas man ju alltid att bjuda på mer eller mindre.
Men tuggummi är fan dyrt.
kwansas förslag är ju även det fullt dugligt, om än lite omständigt. Prova köra det 2-3 veckor eller så, tillslut kanske dem lär sig att ta med eget? Så du får bort stämpeln som "den som alltid har tuggummi" med sig.
December 31, 2001
Upplevde det samma när jag gick i skolan, ett vanligt packet gick inte att köpa utan det var påsar som gällde då alla skulle ha.
Det är bättre nu när man jobbar med äldre folk som har vett att köpa egna packet och bjuda igen när man själv frågar om de har när man har glömt att köpt ett packet.
Säg bara att du bara har ett kvar när folk frågar. Eller att du tog det sista.
Av egen erfarenhet vet jag att den äldre sortens nicorette (Nicotinelle?) nikotintuggummi smakar illa..
Ha en ask med såna fickan och ta fram ifall någon tigger. dom lär inte tigga många gånger efter det..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 1, 2002
ilg@dd wrote: Av egen erfarenhet vet jag att den äldre sortens nicorette (Nicotinelle?) nikotintuggummi smakar illa..
Ha en ask med såna fickan och ta fram ifall någon tigger. dom lär inte tigga många gånger efter det..
Tänkte på det jag med, det är nog en jäkla bra idé 🙂
Värd att testa iaf 😀
December 31, 2001
Coore wrote: Ha alla tuggumin löst i fickan, och när någon ber dig om ett så drar du fram en näve full med tuggumin ur fickan som ligger bland en massa navelludd etc och säger "varsegod, ta ett"
Du ska se att efter ett par dagar kommer dom inte be dig om tuggumin längre...
Alltid lika mysig 🙄
December 28, 2004
Jag vet själv hur det är att ha godis och annat smått å gott som man snaskar på och så kommer någon och frågar om dom kan få en bit.
Är det 1-2 pers så givetvis, ta så mycket ni vill ha typ, men när det är en hel skara så säger jag rakt ut som det är att bjuder jag den så ska alla ha så är det ingen mening med att jag själv har köpt det.
Jag tycker det är fett jobbigt när folk frågar om dom kan få när dom är många så därför gör jag så som jag hoppas på att andra ska göra... å det är att jag frågar inte om jag kan få godis osv., jag säger inget om andra giriga jävlar ska fråga folk om dom kan få.
January 21, 2004
vem bryr sig om någon tycker att man är snål?
känner du inte för att bjuda någon, så skit i det.
sen kanske man bjuder folk oftast ändå, men det finns ju inget som säger att man måste gå runt och ha ångest för att man inte delat ut tillräckligt med tuggummin på en dag.
August 22, 2001
Fia.B wrote: vem bryr sig om någon tycker att man är snål?
känner du inte för att bjuda någon, så skit i det.
sen kanske man bjuder folk oftast ändå, men det finns ju inget som säger att man måste gå runt och ha ångest för att man inte delat ut tillräckligt med tuggummin på en dag.
Nej, fast det är alltid svårt när man ställs inför det och behöver svara "ja" eller "nej". Det är enklare att ge folk tuggummin än att ta en diskussion, då har det redan blivit en "grej" av det känns det som.
Kul att du är flicka/kvinna/tjej - känns som att det behövs. 😉
August 22, 2001
Collateral wrote: Jag vet själv hur det är att ha godis och annat smått å gott som man snaskar på och så kommer någon och frågar om dom kan få en bit.
Är det 1-2 pers så givetvis, ta så mycket ni vill ha typ, men när det är en hel skara så säger jag rakt ut som det är att bjuder jag den så ska alla ha så är det ingen mening med att jag själv har köpt det.Jag tycker det är fett jobbigt när folk frågar om dom kan få när dom är många så därför gör jag så som jag hoppas på att andra ska göra... å det är att jag frågar inte om jag kan få godis osv., jag säger inget om andra giriga j**lar ska fråga folk om dom kan få.
Jag frågar aldrig nån ytlig bekant om jag får tuggummi, jag säger dessutom nej när jag blir erbjuden. Allt för att bryta bjudtrenden!
2 Guest(s)