November 27, 2003
http://news.com.com/2061-10801.....;subj=news
U.S. District Court Judge William Shubb has apparently had enough of annoying ring tones disrupting his courtroom. Witnesses say he became so enraged when a phone went off during court last week that he confronted the thoroughly embarrassed elderly cell owner and ordered her to hand over the offending device.
According to the Sacramento News & Review, witnesses said Shubb then proceeded to hurl the handset out into the hallway. The judge defended his actions, saying, "I didn't throw it; I tossed it." Nevertheless, when the woman retrieved her phone, it was out of commission, SN&R said.
Underbar handling måste jag säga 🙂
//Andreas
August 11, 2005
Urax wrote: Ifall man inte klarar av att en telefon ringer har man vaknat upp i fel århundrande. Alla runt en har haft mobiltelefon i flera år, hur kan man tappa koncentrationen och uppmärksamma om någon annas signal ringer? Det är bara bakgrundsbrus.
Ja du, jag vet inte vad jag tänker på när jag försöker koncentrera mig på vad föreläsaren håller på och säger angående de olika nervbanorna och blir irreterad när någons mib ringer..
🙄
allmän folkvett för fasen, stänga av mobiler på föreläsningar...
November 27, 2003
csm101 wrote: [quote=Urax]Ifall man inte klarar av att en telefon ringer har man vaknat upp i fel århundrande. Alla runt en har haft mobiltelefon i flera år, hur kan man tappa koncentrationen och uppmärksamma om någon annas signal ringer? Det är bara bakgrundsbrus.
Ja du, jag vet inte vad jag tänker på när jag försöker koncentrera mig på vad föreläsaren håller på och säger angående de olika nervbanorna och blir irreterad när någons mib ringer..
🙄
allmän folkvett för fasen, stänga av mobiler på föreläsningar...
Kan nog bara instämma där.
En av de ytterst få killarna som man måste dras med har en gong-gong som SMS-meddelande och full volym har han hela tiden för han glömmer det. Varje gång han får SMS stannar allt upp. Riktigt irriterande när det händer i längre utläggnignar.
//Andreas
August 11, 2005
Delph1 wrote:
Kan nog bara instämma där.En av de ytterst få killarna som man måste dras med har en gong-gong som SMS-meddelande och full volym har han hela tiden för han glömmer det. Varje gång han får SMS stannar allt upp. Riktigt irriterande när det händer i längre utläggnignar.
//Andreas
Man tappar alt vad röd tråd heter och alla kollar på personen som äger mobilen medan den fumligt och skamset försöker stänga av den...
2 Guest(s)