January 2, 2002
Argh!
Nu har det ringt ett frunttimmer i två dagar och sökt min sambo.
Vid dom tillfällen hon har ringt har inte min sambo varit hemma, så jag frågar från vilket företag hon ringer och vad hon vill.. Får till svar
Kvinnan i luren: "Jag ringer ifrån ett företag i varberg och söker Fia(Inte min sambos namn, men endå)"
Jag: "Jaha, vad heter företaget så jag kan hälsa min sambo det"
Kvinnan i luren: "Kan jag inte säga"
Jag: "Nehej och varför inte det?"
Kvinnan i luren: "Jag ringer under sekretess"
Jag: Jasså du, vad heter företaget nu, det är väl endå inte sekretess belagt"
Kvinnan i luren: "Kan du bara säga att det har ringt till henne"
*klick*
Nästa gång dom ringer skall jag säga att: ja, hon är hemma men hon ligger och sover.. Vill du att jag skall väcka henne får du säga vart du ringer ifrån, annars är hon inte hemma.
Vad fan, söker man en person får man tamme fan ta och säga vart man ringer ifrån.. eller åtminstone lämna ett direkt nr dit man kan ringa och hör vad dom vill.
Inte någon som råkat ut för samma sak?
June 18, 2001
Det är inte så konstigt. Sekretessregler är hårda. Inom t.ex. sjukvården är det ett sekretessbrott att uppge att en patient överhuvudtaget har kontakt med vårdinrättningen. Med andra ord kan man egentligen inte säga var man ringer ifrån om inte patienten har gett sitt medgivande.
Så, du bör vara glad att ingen lämnar ut din sambo.
Hon har väl fått nån könsjukdom som hon vill hålla hemlig..
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 24, 2002
Jag tror hon har blivit lebb och skaffat sig en älskarinna =). Det där med att namnet är sekretessbelagt är bara bullshit. Ett företagsnamn kan inte vara sekretessbelagt, snarare tvärtom, företag är glada för all extra reklam de kan få.
Så jag tippar på antingen någon könssjukdom (De nämner oftast inte att det är från sjukvården när de ringer om sånt, om de inte pratar direkt med personen). Eller blivit lebb =). Eller något helt annat! tror inte det är vare sig telefonsäljare eller något liknande, de brukar inte köra med sån stil som de bara förlorar på.
1 Guest(s)