May 23, 2002
Måste berätta en grej som hände en polare i fredags:
De va fest härute i fredags, några kompisar hade förfest innan. Efter förfesten åker de till en busshållplats i närheten för att ta bussen till festen. Busshållplatsen ligger i en stor fyrvägskorsning där det finns två stora lyktstolpar, en av polarna får för sig att klättra upp i en av lyktstolparna. Väl uppe får han se sin mamma komma åkandes i bil längs vägen så han hoppar ner ifrån stolpen (5 - 6m) rakt ned på ett plöje och bryter benet. Efter en stunds åmande så reser han sig upp, ställer sig på högerbenet (det brytna) och konstaterar att det svider lite. De andra frågar om de inte ska åka hem men han ska bestämt på festen. Där dansar han, lever fan och muckar gräl precis som vilken annan kväll som helst.
På lördagen vaknar han med ett blåsvart högerben som är ca 3 ggr så tjockt som vanligt. På sjukan visar det sig att han hade spräckt högerbenet ifrån fotleden till knäskålen. På måndagen så opererade de och stiftade ihop benet, han kom hem igår.
Dålig smärttröskel den killen har :bgrin:
December 24, 2002
Han kan inte ha brutit benet helt av, får då hänger det bara typ..omöjligt att stödja sig på det..däremot om det blir sprickor lr sånt kommer inte smärtan direkt det brukar ta en dag typ..ja vet själv...ja sträckte foten o det blev sprickor i foten...kändes bara lite när det hände så ja fortsatte dansa o va ute hela kvällen..däremot när ja vakna nästa dag kunde ja inte gå..o fick gå på kryckor i en månad..
February 1, 2002
heh... mjo en spricka va det nog, hade han brutit det hade benpipan gått ner bredvid den andre och då hade ena benet blevit kortare.
En tjej jag känner fick en spricka i armen när hon spelade fotboll och 1vecka efter körde en bil på henne så hon fick en spricka i andra armen också...
December 24, 2002
ne det tror ja inte riktigt på...han kan ha fått sprickor i det men att det skulle gått helt av i olika delar och att han fortsatt gå sen går bara inte...om du har brutit benet själv vet du att det är helt omöjligt..han hade bara sjunkit ihop för han hade inte kunnat stödja sig på något för man kan böja benet precis hur man vill om det är helt av...det dinglar alltså....och man måste dra ut benet o lägga det rätt o sen spjälka det..omöjligt att det gått i flera delar o han bara gått vidare
November 4, 2001
Inte för att säg att det inte gjorde ont men har själv levt ganska vilt.
Spruckna/brutna BEN gör inte speciellt ont utan när man drar av musklerna det gör riktigt ont.
spräckte båda handlederna på samma gång.. iof var känderna inte riktigt "korrekt" placerade och hade slitit av lite grejer men tog bort gipset dagen efter jag fick det och körde utan.. va inga problem.
Däremot när jag bröt handleden... va hela handen vriden och lagd mot oversudan på underarmen.. dvs fingrarna låg mot armen gjorde det förbannat ont.
Hade slitit av alla muskler i princip.
Sen vet vi vad vi lyckas med på fyllan 😉
September 12, 2001
Tja...det är ganska så svårt att stödja på ett brutet ben.
Att sedan kunna dansa och leva fan resten av kvällen finner jag en smula osannolikt. Man kan stå på ett brutet ben i början då smärtan bedövas men den varar inte en hel kväll inte.
En kompis körde hoj i Stockholm och skulle ansluta till ett gäng som sedan skulle åka på europasemester, då han hade 50 meter kvar till gänget som väntade på honom brakade en bil rätt i sidan på honom.
Självklart blev det en redig vurpa...kompisen reste sig upp topp tunnor rasande på bilföraren och skällde ut denne efter noter.
Vad han inte märkte var att han stod på benpipan!
Det dröjde inte länge innan han låg och vred sig i rejäla plågor.
May 17, 2004
udda grabb 😉 jag hade härom året ot i ett par tår. fick det kring februari. smärtan kom då och då, var nog värst på matcherna (innebandy). sen efter säsångens slut gick jag till en doktor (tränaren hade tjatat på mig ett bra tag) för att kolla vad det var som gjorde att smärtan höl i sig. kom did och då konstaterade mannen att jag fåt en mängd sprickor i tårna. hästar är farliga.
sulan på er fest injekterar ni morfin då 😉
March 10, 2002
skiroy wrote: Tja...det är ganska så svårt att stödja på ett brutet ben.
Att sedan kunna dansa och leva fan resten av kvällen finner jag en smula osannolikt. Man kan stå på ett brutet ben i början då smärtan bedövas men den varar inte en hel kväll inte.
En kompis körde hoj i Stockholm och skulle ansluta till ett gäng som sedan skulle åka på europasemester, då han hade 50 meter kvar till gänget som väntade på honom brakade en bil rätt i sidan på honom.
Självklart blev det en redig vurpa...kompisen reste sig upp topp tunnor rasande på bilföraren och skällde ut denne efter noter.
Vad han inte märkte var att han stod på benpipan!
Det dröjde inte länge innan han låg och vred sig i rejäla plågor.
Usch... :cy:
Motorcykel har det varit ganska mycket i min närvaro på senaste tiden. Mammas vän krashade när han tränade, klarade sig dock med ett brutet ben och en skadad motorcykel. Sen förra veckan blev en annan vän till mor trängd i en tävling tror jag det var. Legat på intensiven i en vecka med diverse skador. Men är där ifrån nu. Han hade en helt ny motorcykel som nu är totalkvaddad. 🙁
Sen så skulle mammas gubbe puttsa på sin motorcykel i helgen. Han var hos en vän som har garage. Efter ett tag kommer hans vän ut helt blodig i huvudet och utan fingertoppar och säger "Vi får nog åka till akuten". Han grämade sig dock inte över sin smärtor, inte då. Det var någon maskin som hade bettet sig konstigt eller något.
Vet inte varför jag skrev detta inlägg, men men. 8)
December 24, 2002
Vad det läkaren eller han som sa att han spräckt benet i flera delar till dig?! du vet ibland har man ju varit med om polare som kommit hem från tex en resa lite omplåstrade och dom berättat vilket slagsmål dom varit med om eller nåt sånt med typ 10 pers som han slog ner..sen fick man veta att dom ramla lr nåt sånt...det brukar finnas en liten tendens att när man tex skadar sig så brukar man säga att det är lite värre än va det verkligen är 🙂
3 Guest(s)