December 5, 2001
Dehman wrote: [quote=skiroy]Tja...det är ganska så svårt att stödja på ett brutet ben.
Att sedan kunna dansa och leva fan resten av kvällen finner jag en smula osannolikt. Man kan stå på ett brutet ben i början då smärtan bedövas men den varar inte en hel kväll inte.
En kompis körde hoj i Stockholm och skulle ansluta till ett gäng som sedan skulle åka på europasemester, då han hade 50 meter kvar till gänget som väntade på honom brakade en bil rätt i sidan på honom.
Självklart blev det en redig vurpa...kompisen reste sig upp topp tunnor rasande på bilföraren och skällde ut denne efter noter.
Vad han inte märkte var att han stod på benpipan!
Det dröjde inte länge innan han låg och vred sig i rejäla plågor.
Usch... :cy:
Motorcykel har det varit ganska mycket i min närvaro på senaste tiden. Mammas vän krashade när han tränade, klarade sig dock med ett brutet ben och en skadad motorcykel. Sen förra veckan blev en annan vän till mor trängd i en tävling tror jag det var. Legat på intensiven i en vecka med diverse skador. Men är där ifrån nu. Han hade en helt ny motorcykel som nu är totalkvaddad. 🙁
Sen så skulle mammas gubbe puttsa på sin motorcykel i helgen. Han var hos en vän som har garage. Efter ett tag kommer hans vän ut helt blodig i huvudet och utan fingertoppar och säger "Vi får nog åka till akuten". Han grämade sig dock inte över sin smärtor, inte då. Det var någon maskin som hade bettet sig konstigt eller något.
Vet inte varför jag skrev detta inlägg, men men. 8)
Man får ju nästan ångest över att man precis tagit MC-kort :whops:
March 10, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Dehman]text
Man får ju nästan ångerst över att man precis tagit MC-kort :whops:
Äsch, jag ska ta MC-kort i vilket fall som helst. 😉 De som jag pratat om är duktiga förare som blivit trängda etc. på bana. 😉
Men dock det med puttsa hojen... fast det var ju knappast motorcyklens fel. 😉
December 5, 2001
Dehman wrote: [quote=Sardaukar][quote=Dehman]text
Man får ju nästan ångerst över att man precis tagit MC-kort :whops:
Äsch, jag ska ta MC-kort i vilket fall som helst. 😉 De som jag pratat om är duktiga förare som blivit trängda etc. på bana. 😉
Men dock det med puttsa hojen... fast det var ju knappast motorcyklens fel. 😉
Har hört att Vägverket kommer ändra på övningsbanan nästa år till det svårare men lycka till iaf. 🙂
June 28, 2001
Jag fick några sprickor i mina tår, vet inte vad dom heter men det var 2 av dom i mitten iaf, kunde inte stå på foten på flera dar, sådan smärta har jag bara upplevt en gång efteråt och det var hos tandläkaren.
Rätt säker på att jag fick en spricka i tummen engång men det gjorde inte alls lika ont.
Men som skrivet så gör sprickor ont dagen efter
skiroys polares olycka : mindre trevligt.
Dehman: din mammas vän pressar gränserna för mkt, och shocken tog nog bort smärtan för nissen utan fingrar.
Grayfox, starka styltor du har, rullade du när du slog i backen ?
Sardaukar , yeeees, jag vill ta MCkörkort men har inte råd just nu och denna tråden gör det inte mer intresant =)
March 14, 2004
Grayfox wrote: Ownage... jag har hoppat från 4m höjd rakt ner på asfalt 😛 o klarade mig.
Jag och min kompis höll på sådär för några år sedan... Vi ville väl vara coola, hoppade från 3-5 m och så,vi skadade oss aldrig 😛 Det hände kanske att man hade lite värk i benen nån gång efter 🙄
Vi gjorde det typ för att va extreme 😀
March 10, 2002
ocz wrote: [quote=Grayfox]Ownage... jag har hoppat från 4m höjd rakt ner på asfalt 😛 o klarade mig.
Jag och min kompis höll på sådär för några år sedan... Vi ville väl vara coola, hoppade från 3-5 m och så,vi skadade oss aldrig 😛 Det hände kanske att man hade lite värk i benen nån gång efter 🙄
Du har verkligen hunnit med mycket i ditt korta liv. 8)
January 12, 2004
Människan reagerar olika när det gäller olyckor.
En Löjtis jag hade när jag gjorde lumpen had lyckats med konststycket att ta i en dynamitgubbe när den small.
Halva killen blev skadad.
Han sprängde bort armen, halva ansiktet som nu bestod av ett porslinöga, plastöra, plastnäsa samt lite annat i ansiktet.
Han sprände även bort armen och totalförstörde ett par revben samt en del av sitt ben.
han såg ut som skurken Dubbelansiktet i Batman.
Han hade, direkt efter smällen, försökt att resa sig upp och domdera för att få rätsida på det som hade hänt, när ambulansen kom hotade han ambulanskillarna till livet, han skulle skjuta dom jävlarna om dom inte tog hand om dom andra först...
Behöver jag tala om att han var brutalt chockskadad?
Sedan har jag en Farbror som lyckades med att sätta motorsågen i foten/benet när han var ensam långt ut i obyggden.
Han satte sig i bilen och körde till sjukhuset själv som låg ett par mil bort.
Hans enda kommentar var att det var lite halt och svårt att hålla fötterna på pedalerna i bilen...
Bönder 😮
På vissa sjukhus i norrland så har det/finns det en stående order.
Att dom ska skicka äldre gubbar till akuten bums om dom kommer in med hatten ihand och typ säger "jo, har har ett litet problem..."
Överläkaren på ett sjukhus hade råkat ut för det ett par gånger, och det lindrigaste av dessa båda hade varit en arm som var bruten på 6 ställen 😮
Sedan har vi dessa som skriker som en gris och dom bara dör av en sticka i fingret
November 22, 2001
Jag bröt ett ben i handen på en festarresa till danmark.
Bar hem ett par lock med öl utan problem o så.
dan efter va handen lite svullen, men jag tänkte inte mer på det.
Nästa dag när jag jobbat ett par timmat tyckte jag den var besvärligt öm, så jag stack till sjukhuset o där visade det sig att benet låg såhär: /
Men det låter lite konstigt att han kunde dansa om det va krossat?
Eller medicinska termen krossat kanske inte är riktigt så illa som det låter?
July 27, 2002
Json_81 wrote: Jag bröt ett ben i handen på en festarresa till danmark.
Bar hem ett par lock med öl utan problem o så.
dan efter va handen lite svullen, men jag tänkte inte mer på det.
Nästa dag när jag jobbat ett par timmat tyckte jag den var besvärligt öm, så jag stack till sjukhuset o där visade det sig att benet låg såhär: /Men det låter lite konstigt att han kunde dansa om det va krossat?
Eller medicinska termen krossat kanske inte är riktigt så illa som det låter?
Står kanske något här: http://www.susning.nu/Medicinska_termer
För övrigt tror jag personligen att det inte betyder krossat bokstavligen talat, minsta bristning i skelettet kanske?
February 12, 2003
ocz wrote: [quote=Grayfox]Ownage... jag har hoppat från 4m höjd rakt ner på asfalt 😛 o klarade mig.
Tuff du är... 🙄
July 27, 2002
Gueno wrote: Min farsa åkte över 40 mil på offroadaren + att han laga den innen han åkte till akuten när han hade vurpat långt ute i ingemansland. 🙂
Det är rätt strångt tycker jag.
Din farsa är ju lite av en hårding också, var det inte han som bröt handen och fortsatte mecka med bilen? 😀
May 19, 2003
Det här med att bryta ben är lite mystiskt. Många reagerar på väldigt många olika sätt.
För 3 år sen bröt (läs vred) jag av mitt lårben, ganska högt upp. Det var en olycka när jag körde motorcross. Efter att jag hade rullat runt och samlat ihop mig, så kände jag denna enorma smärta och jag bara skrek allt vad jag hade.
För 2 dagar sedan, bröt jag mitt nyckeben i en cykelolycka. Jag flög fram och landade på axeln, och gick sen tillbaka till hemmet med lite småvärk i axeln, men inget annat. Som tur var så märkte andra att jag var lite svullen på axeln, så dom tvingade mig att åka till sjukhus. Det visade sig att det var brutet, och just nu, 2 dagar efte det hände, kan jag röra armen ganska så bra. Och har bara små smärtor.
Visst, det är ju skillnad på att bryta lårbenet och nyckelbenet, men man reagerar så olika iaf.
För att hoppa in lite på topic, så tror jag nog att denna person som först nämts, mycket väl kan ha dansat mm, om det nu bara var några sprickor. Hade det däremot gått av, hade han knappast kunnat stå på det, det kan jag lova.
June 3, 2001
Callister wrote: [quote=Gueno]Min farsa åkte över 40 mil på offroadaren + att han laga den innen han åkte till akuten när han hade vurpat långt ute i ingemansland. 🙂
Det är rätt strångt tycker jag.
Din farsa är ju lite av en hårding också, var det inte han som bröt handen och fortsatte mecka med bilen? 😀
Nej.. det var det andra benet för typ 20 år sen. 🙂
Exakt samma sak.. en highline mitt ute i skogen.
1 Guest(s)