June 30, 2003
Go'kväll!
Har ett smärre problem som dock kan bli väldigt irriterande... Det är som så att en iskant har bildats i min frys precis där den vacuumgrejen som gör det tättförslutet går emot...
Och om jag inte åtgärdar detta så finns det ju risk för att frysen börjar gå upp.
Vad ska jag göra? Personligen känner jag för att ta en kniv och skrapa bort skiten, men har hört att man inte bör göra så...
Snälla någon hjälp mig! 🙁
March 24, 2003
December 11, 2002
Gull_Unge wrote: Ha frysdörren öppen.
Komplettera med några grytor kokande vatten i frysen så smälter det extra fort. Efter tio minuter har det smält så pass mycket att du kan börja ta bort isen för hand, utan hammare eller skruvmejsel. Ställ ut din mat på balkongen under tiden.
January 23, 2002
Timmy wrote: Skulle nog skrivit att jag är en lat liten jäkel, så jag orkar inte lyfta över all mat och så.
Imorrn åker hammaren fram...
Undvik hammare och skruvmejsel, kan gå illa.
Talar av erfarenhet.
Råkade slå hål på ett av de där rören som ligger dolt under plasten på ett sommarjobb som jag hade för några år sedan. Det blev ett nytt kylskåp till följd av det. :bgrin:
April 16, 2003
Om du får arslet ur vagnen så frostar du av frysen, lägg all mat i kartong på balkongen om det är kallt ute så håller det sig.
Skulle isen komma tillbaka vid magnetremsan så sluter den inte tätt och frysen måste bytas. För det drar ström som fasiken om frysen får arbeta för att hålla allt kallt. Jag vet, jag halverade nästan min elräkning efter att jag fick ny frys.
May 17, 2002
hmm.. vet inte riktigt.. kanske skulle du Frosta av frysen.. .. ... har en känsla av att jag inte är först att säga det, men en då. det är nog tråts allt det smidigaste.
sammtidigt som du gör det kan du ju alltid lyssna på Rallys melodi grand prix-låt som handlar om att ränsa i kyl/frys,.,. mkt bra låt btw..
.-.- - -... .-.. -.--
2 Guest(s)